beantwoord

Vast bellen (€ 2,50) uitzetten

• 2 december 2019
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een vast contract (glasvezel Internet + Interactieve TV voor € 45,--) tot 7 mei 2020 bij Telfort met als extra optie bellen voor € 2,50. We gebruiken de vaste telefoon eigenlijk niet. Kan ik deze extra optie kostenloos in het lopende contract beëindigen zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan?

"Lastig" dat je Telfort niet persoonlijk kunt mailen om een antwoord te krijgen op zo'n simpele vraag!

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic verplaatst naar juiste categorie

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 3 december 2019, 14:58

Merci @Jitske, daarmee heb ik het nagekeken en het telefoonnummer is in dit geval inderdaad een extra. Je kunt telefonie zelf uitzetten in de Mijn Telfort en behalve dat het nummer dan niet meer werkt en je 2,50 per maand minder betaalt zal er niets veranderen :slight_smile:

Bekijk reactie

9 reacties

Juist omdat dit een optie is zou het niet tot een nieuw jaar contract mogen lijden.

Laten we blij zijn dat dit forum er is, emails duren vaak veel langer voor deze worden beantwoordt. Mijn ervaring bij veel instanties wel tot 14 dagen later. Nu kunnen mede klanten je helpen bij dit soort vrij eenvoudige vragen.

Reputatie 1

@Gakdor68 Bedankt voor je reactie.

Je schrijft “zou het niet tot een nieuw jaar contract mogen lijden”. Dat vind ik ook, maar waar staat dat?

Daarom heb ik toch liever een e-mail van Telfort, zodat het duidelijk vast ligt. Ze kunnen er dan later niet op terug komen met het argument dat ik niet goed gekeken/gelezen heb.

Dat is precies hetzelfde met een telefoontje. Er ligt niets vast en je kunt je nergens op beroepen. Ben door schade en schande in de loop van de jaren wijzer geworden.

Als je even geduld hebt zal een moderator dit bevestigen of weerspreken.

Ik schrijf bewust dat het niet zou mogen vanwege de enigszins verwarrende toelichting op de pagina waar je de extra's aan en uitzet.

Toelichting

Bij het wijzigen van je pakket ga je een nieuw jaarcontract aan. Na afloop van dit jaarcontract kun je ook weer je pakket wijzigen. Je extra’s kun je tijdens dit jaar wel wijzigen.

Het nieuw jaarcontract slaat op het verwijderen van TV uit het pakket. Telefonie is een extra en hoort het onderstreepte te gelden.

@Gakdor68 Bedankt voor je reactie.

Je schrijft “zou het niet tot een nieuw jaar contract mogen lijden”. Dat vind ik ook, maar waar staat dat?

Daarom heb ik toch liever een e-mail van Telfort, zodat het duidelijk vast ligt. Ze kunnen er dan later niet op terug komen met het argument dat ik niet goed gekeken/gelezen heb.

Dat is precies hetzelfde met een telefoontje. Er ligt niets vast en je kunt je nergens op beroepen. Ben door schade en schande in de loop van de jaren wijzer geworden.

Hallo @Jitske ,je kunt ook twitteren of facebooken, dan heb je ook alles zwart-op-wit.

Reputatie 1

@JanD Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik geen twitter en om iets zwart-op-wit te hebben vind ik facebook niet de aangewezen applicatie (privacy). Het zou van klantvriendelijkheid getuigen als Telfort via e-mail, whatsapp of evt. chat bereikbaar zou zijn.

Maar mijn vraag is echter nog steeds niet eenduidig beantwoord. Kan ik de extra optie bellen van € 2,50 kosteloos in het lopende contract beëindigen zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan? Een kort antwoord van Telfort zou ik erg op prijs stellen.

Hallo @Jitske , als de vaste telefoon bij jou niet in je vaste abo-pakket zit, maar als extra aan- en uit kan vinken heeft dat verder geen gevolgen voor je pakket, hoogstens een maand opzegtermijn voor de vaste telefonie.

Als het wel onderdeel van je je vaste pakket is en niet zomaar uit kunt vinken wordt het een ander verhaal en kun je het beste even de reactie van een moderator afwachten, dan heb je het ook zwart-op-wit.

Bij zo goed als geen enkele provider kun je naar de provider een e-mail sturen, beleid, niets aan te doen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Jitske, we behandelen vragen op volgorde van binnenkomst. De oudste vragen pakken we het eerste op en daarna werken we naar de nieuwste toe. Als het druk is kan het daardoor wat langer duren voordat je een antwoord krijgt, maar zoals je ziet krijg je altijd een antwoord van ons.

Als het vaste bellen bij jouw pakket los op de factuur staat is het inderdaad een extra, zoals Jan en Galdor al noemden. Die kan je dan uitzetten zonder andere gevolgen voor het contract en abonnement. Of het ook bij jouw abonnement ook als een losse extra is, kijk ik graag voor je na. Zou je daarvoor jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen invullen? Als je daarna hieronder een seintje geeft 

Reputatie 1

@Jasper - Telfort 

Hallo Jasper. Bedankt voor je reactie (en ook alle andere reageerders).

Ik heb mijn postcode en huisnummer zo-even aan mijn forumprofiel toegevoegd. 

Reputatie 8
Badge +11

Merci @Jitske, daarmee heb ik het nagekeken en het telefoonnummer is in dit geval inderdaad een extra. Je kunt telefonie zelf uitzetten in de Mijn Telfort en behalve dat het nummer dan niet meer werkt en je 2,50 per maand minder betaalt zal er niets veranderen :slight_smile:

Reageer