beantwoord

Uitzetten voicemail vaste telefoon lukt mij niet

• 14 juli 2019
  • 8 reacties
  • 418 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Goedemorgen,

Ik heb geprobeerd om de voicemail op onze vaste lijn uit te zetten d.m.v. het bellen naar 1233, maar krijg dan direct een in gesprek toon te horen,

In MijnTelfort kan ik het zelf niet uitzetten, waar het eerst wel kon.

Wie kan mij helpen om de voicemail uit te zetten.

Gr.
Leon
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 15 juli 2019, 16:43

Dag @leon.vandeweem. Er gaat iets niet helemaal goed met het uitzetten van voicemail voor je vaste telefoon, lees ik. Ik heb je aansluiting even onder de loep genomen en zie al wat er aan de hand is. Je telefoonnummer staat momenteel niet geregistreerd in je modem. Met die reden lukt het bellen niet en kun je voicemail ook via Mijn Telfort niet regelen. Vaak los je dit op door je modem te resetten. Je modem gaat dan namelijk opnieuw de koppeling maken met ons achterliggende beheersysteem. Ik ben benieuwd of het daarna wel lukt om voicemail uit te zetten.
Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @leon.vandeweem Kijk eens via onderstaande link:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/alles-over-voicemail-bij-vast-bellen.htm#ik_heb_een_xperia_box_of_zyxel_modem
Zelf heb ik gisteren een nieuwe DECT gekocht met ingebouwd antwoordapparaat en daarom ook bij mij succesvol de voicemail van Telfort uitgezet op bovenstaande wijze.
Succes
Reputatie 1
Badge +1
Goedemiddag Jan,

Zodra ik 1233, #61#, #67# of #21# bel krijg ik meteen een ingesprek toon. Dus ik weet niet of dat een en ander niet of wel gelukt is.

Vandaar mijn verzoek nog dat een Telfort medewerker mij kan helpen.

Gr. Leon
Hallo @leon.vandeweem ,
die in-gesprek-toon klopt inderdaad niet.
als ik 1233 bel, ondanks dat ik alles uitgezet heb, krijg ik toch een 'juffrouw van de voicemail' aan de telefoon.
Ik zou dan inderdaad even de reactie van een moderator afwachten.
Succes.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @leon.vandeweem. Er gaat iets niet helemaal goed met het uitzetten van voicemail voor je vaste telefoon, lees ik. Ik heb je aansluiting even onder de loep genomen en zie al wat er aan de hand is. Je telefoonnummer staat momenteel niet geregistreerd in je modem. Met die reden lukt het bellen niet en kun je voicemail ook via Mijn Telfort niet regelen. Vaak los je dit op door je modem te resetten. Je modem gaat dan namelijk opnieuw de koppeling maken met ons achterliggende beheersysteem. Ik ben benieuwd of het daarna wel lukt om voicemail uit te zetten.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @leon.vandeweem. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Mag ik ervan uitgaan dat het inmiddels is gelukt om je voicemail uit te zetten? Mocht je mijn hulp nog ergens bij nodig hebben, dan lees ik het graag.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Natasja, Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet aan toegekomen ben. Ik zal het van het weekend even proberen en dan zal ik wederom reageren of dat het gelukt is.

Als ik het modem reset, dien ik dan ook weer alle gegevens bij de TV-ontvangers e.d. in te vullen of blijft dat gehandhaafd?

Gr.
Leon
Reputatie 8
Na een modem reset hoef je niets extra in te stellen in een TV-ontvanger.
Mogelijk dat de TV-ontvanger na een reset van een modem wel even firmware opnieuw inlaadt.
Maar persoonlijke instellingen zijn daarmee niet veranderd.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @leon.vandeweem, dat is uiteraard geen probleem. Verder zie ik dat @Babylonia je vraag al heeft beantwoord. Weet je zo eerst voldoende? Als je nog wel vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer