beantwoord

Uitgaande telefonie werkt niet na installatie V10a

• 24 november 2019
  • 4 reacties
  • 332 keer bekeken

Reputatie 1

Na installatie van Experia v10a modem kan er niet meer gebeld worden met de vaste telefoon. We kunnen wel gesprekken ontvangen.

wifi en internet werken wel

na terugzetten oude modem kan er weer gebeld worden. 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid en topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 november 2019, 16:27

Hoi @ClemensBoere, welkom op ons forum. Dat je niet kunt bellen met het nieuwe modem is niet de bedoeling natuurlijk. Gaat het daarbij om het nummer wat je van ons bij het abonnement hebt of over een nummer van een andere partij? Als het over ons nummer gaat, kan je de Experia Box een reset geven na het aansluiten. Het modem wordt dan opnieuw ingesteld en haalt de gegevens zoals de telefoniegegevens opnieuw op. Lukt het daarna wel om te bellen?

Als het dan ook nog niet werkt ben ik benieuwd wat er precies gebeurt als je probeert te bellen, hoor je geen kiestoon, krijg je een bandje te horen die iets vertelt of gebeurt er iets heel anders?

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ClemensBoere, welkom op ons forum. Dat je niet kunt bellen met het nieuwe modem is niet de bedoeling natuurlijk. Gaat het daarbij om het nummer wat je van ons bij het abonnement hebt of over een nummer van een andere partij? Als het over ons nummer gaat, kan je de Experia Box een reset geven na het aansluiten. Het modem wordt dan opnieuw ingesteld en haalt de gegevens zoals de telefoniegegevens opnieuw op. Lukt het daarna wel om te bellen?

Als het dan ook nog niet werkt ben ik benieuwd wat er precies gebeurt als je probeert te bellen, hoor je geen kiestoon, krijg je een bandje te horen die iets vertelt of gebeurt er iets heel anders?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ClemensBoere, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt met de telefonie of kan ik nog met je meekijken?

Reputatie 1

Heeft even geduurd voordat ik in de gelegenheid was om de reset uit te voeren.

Dit is nu gebeurd en nu is het mogelijk om zowel te bellen als gebeld worden.

Probleem is dus opgelost.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen, het nieuwe modem pakte de telefoniegegevens blijkbaar niet direct. Door de reset te doen heeft deze de gegevens alsnog kunnen oppakken en werkt het nu.

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer