beantwoord

Uitbellen via Telfort werk niet meer (Fritzbox 7490)

• 1 juni 2015
  • 3 reacties
  • 479 keer bekeken

Sinds jaar en dag maak ik gebruik van telefonie via een Fritzbox. Het Telfort nummer gebruik ik voor 0800 en 0900 nummers en inkomende gesprekken. Om uit te bellen naar mobiel en vast maak ik gebruik van een 12Voip account. Tot voor kort werkte dit prima!
Sinds een paar dagen heb ik mijn Fritbox 7340 verruild voor een 7490. Het lijkt erop dat nu de 0800 en 0900 onbereikbaar zijn geworden. Wil ik bellen dan vind ik onderstaande melding in de log terug:

Internet telephony with 0800xxxxx@sip.telefoniedienst.nl via sip.telefoniedienst.nl failed. Cause: Not Acceptable (406)

Helaas kan de helpdesk me niet verder helpen.

Bijgesloten vind je de instellingen. Ik heb inmiddels diverse instellingen uitgeprobeerd (met of zonder prefix). Ook heb ik het nummer opnieuw aangemaakt. Niets lijkt te werken... Overigens kan ik wel worden gebeld!

Helaas kan ik het originele modem niet aansluiten. Mijn Fon handset werkt hier niet mee 😞 .

Misschien zie ik iets over het hoofd??
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 1 juni 2015, 21:03

Als ik kijk naar de errorcode 406 kom ik het volgende tegen:

406 Not AcceptableThe resource identified by the request is only capable of generating response entities that have content characteristics but not acceptable according to the Accept header field sent in the request

Vul je Display name eens in en controleer dan opnieuw.
Zorg dat de notatie van je telefoonnummer als username volledig is dus met netnummer
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als ik kijk naar de errorcode 406 kom ik het volgende tegen:

406 Not AcceptableThe resource identified by the request is only capable of generating response entities that have content characteristics but not acceptable according to the Accept header field sent in the request

Vul je Display name eens in en controleer dan opnieuw.
Zorg dat de notatie van je telefoonnummer als username volledig is dus met netnummer
Dank je. Het werkt weer! Was inderdaad nodig het netnummer toe te voegen, in tegenstelling tot de 7340.
Reputatie 8
Badge +16
@PH68,

Wat fijn dat het weer werkt dankzij de input van Tuut-Tuut.

@Tuut-Tuut,

Bedankt! :D

Stephen