beantwoord

Twee alles-in-een pakketten (verschillende providers) op 1 adres ivm tijdelijke woning

• 14 mei 2018
  • 3 reacties
  • 194 keer bekeken

Binnenkort verhuizen wij naar een nieuwe woning, maar met een tussenstap. We moeten namelijk eerder ons oude huis uit dan we het nieuwe in kunnen. Een tijdelijke woonoplossing is gevonden, voor de twee tussenliggende maanden. Nu zou ik graag mijn alles-in-een van telfort (glasvezel) meenemen, maar deze kan nog niet op het nieuwe adres. Tijdelijk het abonnement verhuizen naar het tijdelijke adres zou een oplossing kunnen vormen, maar heeft als moeilijkheid dat we daar inwonen bij anderen, uiteraard reeds voorzien van een alles-in-een pakket van een andere provider (kabel).

Is het mogelijk om het abonnement twee keer te verhuizen; een keer naast het bestaande pakket op de tijdelijke woning (glasvezel is aanwezig naast de in gebruik zijnde kabel) en een keer naar de nieuwe woning zodra we daar in kunnen? Dit uiteraard zonder gevolgen voor de bestaande verbinding van de mensen die ons tijdelijk in huis nemen:)

De reden voor de wat moeilijke constructie is dat we graag ons nummer behouden en daardoor niet zomaar op kunnen zeggen om later een nieuw abonnement af te sluiten.

Alvast dank voor de inzichten!
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 mei 2018, 15:25

Als je binnen dezelfde gemeente (kengetal) verhuist kan je d.m.v. nummerbehoud aanvragen je huidige nummer gewoon meenemen dus dat hoeft geen belemmering te zijn.
Of het mogelijk (en zinvol..!) is om binnen twee maanden je glasvezelabonnement twee keer te verhuizen weet ik niet, maar Telfort zal op zijn minst verhuiskosten in rekening brengen.
En dan hebben we het nog niet over alle trammelant die het met zich meebrengt qua aansluitdata e.d.
Je zit dan waarschijnlijk nog de helft van die tijd zonder verbinding.

Ander idee...
Laat het abonnement gewoon doorlopen op het oude adres als dat mogelijk is, en verhuis het abonnement dan in één keer naar je nieuwe woning.
Schakel indien mogelijk je vaste telefoonnummer thuis door naar je mobiele telefoon.
Of dit mogelijk is hangt natuurlijk mede af van het feit of er al snel nieuwe bewoners in je huidige woning trekken en wat hun eigen wensen zijn m.b.t. een internet en TV-abonnement.
Wellicht is er in overleg e.e.a. mogelijk..?
En internetten en TV kijken kan je mogelijk bij de mensen doen waarbij je tijdelijk intrekt..?

Kortom, wees creatief en denk niet in problemen maar in oplossingen... 👍
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Als je binnen dezelfde gemeente (kengetal) verhuist kan je d.m.v. nummerbehoud aanvragen je huidige nummer gewoon meenemen dus dat hoeft geen belemmering te zijn.
Of het mogelijk (en zinvol..!) is om binnen twee maanden je glasvezelabonnement twee keer te verhuizen weet ik niet, maar Telfort zal op zijn minst verhuiskosten in rekening brengen.
En dan hebben we het nog niet over alle trammelant die het met zich meebrengt qua aansluitdata e.d.
Je zit dan waarschijnlijk nog de helft van die tijd zonder verbinding.

Ander idee...
Laat het abonnement gewoon doorlopen op het oude adres als dat mogelijk is, en verhuis het abonnement dan in één keer naar je nieuwe woning.
Schakel indien mogelijk je vaste telefoonnummer thuis door naar je mobiele telefoon.
Of dit mogelijk is hangt natuurlijk mede af van het feit of er al snel nieuwe bewoners in je huidige woning trekken en wat hun eigen wensen zijn m.b.t. een internet en TV-abonnement.
En internetten en TV kijken kan je mogelijk bij de mensen doen waarbij je tijdelijk intrekt..?

Kortom, wees creatief en denk niet in problemen maar in oplossingen... 👍
Desnoods tijdelijk een mifi router met prepaid data verder sluit ik me bij Enterprise aan. Ik zou eventueel een datum eerder kiezen dan dat je daadwerkelijk de woning in gaat dan weet je zeker dat er licht op de leiding staat.

Wie weet kan een webcare medewerker nog met iets creatiefs komen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Havok, welkom op het forum! Wat goed dat je deze vraag op het forum stelt. Ik sluit me ook aan bij Enterprise:

Ander idee...

Kun je ons laten weten of er binnen 2 maanden na je verhuizing er nieuwe bewoners op je oude adres wonen? Hoor het graag van je!

Reageer