beantwoord

Telfort SIP wachtwoord

• 13 juli 2016
  • 52 reacties
  • 2660 keer bekeken

Hallo.

Ik sta op het punt om een Telfort alles in 1 abonnement aan te schaffen. Nu heb ik een aantal Gigaset Voip telefoons die ik graag via de Telfort sip server wil laten bellen. Nu lees ik op het forum dat Telfort geen sip wachtwoord geeft. Echter heb ik gisteren ook gebeld met de helpdesk en die gegeven aan dat je zelf het wachtwoord van je sip account kan wijzigen via de website. Nu vraag ik me af wat is nou het correcte antwoord kan ik wel op mijn Voip toestellen gebruik maken van de Telfort sip server of is dit niet mogelijk.

Mvg,
icon

Beste antwoord door Leon 13 juli 2016, 20:19

Hallo datismooi, welkom op ons forum! Het antwoord op jouw vraag is dat Telfort geen SIP-gegevens meer uitgeeft. Hier is eerder een topic aan gewijd.
Bekijk reactie

52 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Waarschijnlijk was het antwoord van de helpdesk bedoelt voor de DSL-modemgebruikers,
voor glasvezel worden inderdaad geen SIP accountgegevens verstrekt.
Het is wel mogelijk deze gegevens de onderscheppen, zoek maar met de juiste trefwoorden.
YMMV
Sip wachtwoord kun je samen met de klantenservice laten wijzigen. Gewoon ff klantenservice bellen 😉
Hopelijk begrijpen jullie mijn frustraties wederom tegenstrijdige berichten. Kan het nou wel of niet?
Ja het kan!

1. je belt de klantenservice 0900 9596
2. je vraagt om je sip wachtwoord samen met de klantenservice medewerker te wijzigen
3. je doorloopt samen het proces

hoe moeilijk kan het zijn.
De rest van de gegevens zoals username, sip adres etc die kun je uit de router halen?
Yep. Heeft de klantenservice ook
Reputatie 5
Badge +1
Hallo datismooi, welkom op ons forum! Het antwoord op jouw vraag is dat Telfort geen SIP-gegevens meer uitgeeft. Hier is eerder een topic aan gewijd.
Dat is niet waar leon. Jullie zijn wettelijk verplicht sip/voip gegevens te verstrekken aan klanten!
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Jullie zijn wettelijk verplicht sip/voip gegevens te verstrekken aan klanten!

Heb je een bron die jouw stelling bevestigd..?
Ik kan het namelijk niet vinden.
Dat is niet waar leon. Jullie zijn wettelijk verplicht sip/voip gegevens te verstrekken aan klanten!

Heb je een referentie hiervoor? Ik vind het ABSUURD dat Telfort het niet geef en ik overweeg om bij een serieuze partij over te stappen die met de tijd mee gaat: ik heb mijn hele huis bedraad met CAT5 UTP en perfecte WiFi, maar ik heb de telefoon nodig aan een kant van het huis waar geen ouderwets telefoon kabel is en de DECT telefoon haalt het niet. Het kan toch niet waar zijn dat ik glasvezel heb met 100Mbits en ik thuis een twisted pair moet gaan trekken omdat Telfort niet de SIP wilt geven!!! Ik zou analoog en ouderwets thuis moeten gaan om dan digitaal via de glasvezel te gaan. Dit is niet een 2017 oplossing!!! Telforn weer realistisch en klantvriendelijk!!

Als er een wettelijke basis is om dit aan te vechten, doe ik erg graag!
Reputatie 8
Badge +17
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-524.html

Geweldig!! Dit is de basis en Telfort moet het gewoon doen! Superbedankt!
Reputatie 8
Badge +17
succes! en laat je even weten hoe het je vergaat?

Ontzettend bedankt voor de link. Ik heb Telfort gebeld en hen hierop attent gemaakt en ze weigeren het nog steeds en zeggen dat KPN een bezwaar ingediend heeft en ze dit dus nog steeds kunnen vertragen. Ik heb de zaak nu overlegd met de ACM en ga volgende stappen ondernemen. Het is compleet belachelijk dat ze er zo moeilijk over doen en dat wij als klanten zo veel moeite moeten doen om goed te kunnen maken van de diensten waarvoor we betalen.
Reputatie 2

Ontzettend bedankt voor de link. Ik heb Telfort gebeld en hen hierop attent gemaakt en ze weigeren het nog steeds en zeggen dat KPN een bezwaar ingediend heeft en ze dit dus nog steeds kunnen vertragen. Ik heb de zaak nu overlegd met de ACM en ga volgende stappen ondernemen. Het is compleet belachelijk dat ze er zo moeilijk over doen en dat wij als klanten zo veel moeite moeten doen om goed te kunnen maken van de diensten waarvoor we betalen.

Om die reden heb ik Telfort telefoon opgezegd en nu een account bij CheapConnect (en ook nog bij FreeVoipDeal). Werkt als een tierelier en is nog goedkoper ook. Ik kan nu ook met m'n mobiel van de vaste lijn gebruik maken. (heb wel een Fritz modem aangesloten om als DECT basis station te dienen)
Reputatie 8
Badge +17

Er is een publicatie in de staatscourant geweest. Een bezwaar (van KPN of andere provider) schort het besluit niet op.
Dus totdat er een ander besluit wordt gepubliceerd of het huidige besluit ongedaan wordt gemaakt middels een publicatie in de staatscourant is dit besluit geldig en uitvoerbaar.

overigens, op dit forum is er een topic hoe je de SIP gegevens kunt achterhalen 😉

Er is een publicatie in de staatscourant geweest. Een bezwaar (van KPN of andere provider) schort het besluit niet op.
Dus totdat er een ander besluit wordt gepubliceerd of het huidige besluit ongedaan wordt gemaakt middels een publicatie in de staatscourant is dit besluit geldig en uitvoerbaar.

overigens, op dit forum is er een topic hoe je de SIP gegevens kunt achterhalen ;)

Ik had de ACM en de rechtsbijstand gevraagd of idd wat Telfort beweert wettelijk is, maar had nog geen antwoord gekregen. Ik zal ze nog een keer bellen met je input. Verder, waar is de info voor de SIP data er uit te halen? Ik heb glaswezel en kon geen infos vinden over mijn modem 😞
Reputatie 8
Badge +17
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritzbox-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858?postid=529122
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritzbox-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858?postid=529122

Dank je. Ik wilde al een tijd eerder dat doen met Wireshark, maar mijn modem is _1_ stuk: de glaswezel komt er in en de andere aansluitingen uit: er is geen verbinding die ik af kan tappen tussen de glasverbinding en de schakeling naar de telefoonlijn. Vroeger heb ik gezien dat als ik aan het netwerk verbinding een andere device aansluit (met een andere MAC nummer), ging het systeem voor een tijd in "blackout" en had geen internet voor een tijd en dat is een risico 😞. ThanX
Reputatie 8

Ook niet te verwachten dat het ongedaan wordt gemaakt. We hebben Duitsland daarin als voorbeeld, wat al eerder de wet naar Europese richtlijn strakker had aangepast. Na wat strubbelingen en tegenspartelen van providers die de uitvoer wel met een half jaar hebben vertraagd, is het ook daar gewoon gehandhaafd. (Sinds augustus 2016).
Reputatie 8
Badge +17

Ook niet te verwachten dat het ongedaan wordt gemaakt. We hebben Duitsland daarin als voorbeeld, wat al eerder de wet naar Europese richtlijn strakker had aangepast. Na wat strubbelingen en tegenspartelen van providers die de uitvoer wel met een half jaar hebben vertraagd, is het ook daar gewoon gehandhaafd. (Sinds augustus 2016).

precies!
ik verwacht ook niet dat het besluit teruggedraaid wordt.
In de tussentijd laat Telfort en de ACM die ik benaderd heb, niets van zich laten horen. Ik heb het dossier ook aan Kassa gestuurd. Aan de technische kant heb ik geprobeerd met WireShark iets te vinden, maar zonder success.
Reputatie 8
Badge +16
In de tussentijd laat Telfort en de ACM die ik benaderd heb, niets van zich laten horen. Ik heb het dossier ook aan Kassa gestuurd. Aan de technische kant heb ik geprobeerd met WireShark iets te vinden, maar zonder success.

Dan doe je ergens in het proces iets fout:
Simpel haal je modem van de DSL line af
Reset naar fabrieksinstellingen
Start het modem en hang een pc of laptop met een netwerkkabel aan je modem.
Wacht tot je modem opgestart is
Start wireshark volgens de instellingen zoals HIER uitgelegd
Stop vervolgens je DSL line weer in het modem en wacht tot je voice lampje gaat branden.
Stop nu de capture en zoek met de instellingen zoals in de eerdere URL vermeld (let op Packet details & String) naar de waarde SIP.AuthUsername en SIP.AuthPassword, zorg dat er geen spatie achter de zoekterm staat anders gaat het fout.

Deze methode werkt 100%, krijg je niet de waardes dan doe je echt ergens iets fout
Bedankt voor je reactie en infos. Helaas heb ik geen ExperiaBox, maar een GENEXIS core advanced op glasvezel en dat zou anders kunnen zijn: Ik vind het een hele grote risico om die te ontkoppelen van de glasvezel en die te resetten omdat als er wat miss gaat, heb ik geen internet, geen televisie en geen telefoon meer. Ik zou het heel graag willen proberen, maar het risico is te groot ben ik bang.
Reputatie 8
Wat zit er achter die GENEXIS core advanced, en waar zit je telefoonbekabeling op aangesloten?

Voordat de bezwaren van KPN op de verscherpte internet regelgeving bij de overheid of ACM zijn behandeld, reken ik op "weken verder".

Reageer