beantwoord

Telefoonverbinding over het stroomnet

Reputatie 1
Hallo,

Ik wil graag een telefoon op de zolder, maar heb geen zin om helemaal een kabel te trekken. Ik weet dat ik bijv. nog een extra handset van mijn vaste telefoon kan kopen maar ik wil graag op zolder z'n vintage ptt telefoon. Dus is het niet mogelijk om net zoals internet de telefoon verbinding via het stroomnet te laten lopen?
Hopelijk heeft iemand een antwoord! ☎

Mvg,
Saskia
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 13 augustus 2018, 17:15

Saskia_72 schreef:

Kees-Jan schreef:

die "vintage" telefoon, is dat zo'n TDK65 telefoon met draaischijf? Dat gaat niet werken zonder deze om te bouwen, zodat de draaischijf pulsen omgezet worden naar dual-tone kiestonen. Hier zijn standaard setjes voor.

Als het een TDK65 met druktoetsen is dan kan het gaan werken, maar proberen is hier noodzaak!

Bovendien moeten die telefoons gevoed worden met 75Volt wisselstroom om uberhaupt de bel te laten "klingelen" als je gebeld wordt.

Zoals Alex al aangeeft kunnen de moderne "vintage-look" modellen wel werken...

Het is z'n ptt met druktoetsen, hoef ik deze dan niet om te bouwen?

Ik zou zeggen, sluit hem eerst aan op de modem van ons op de telefoniepoort. Dan kom je vrij snel achter of het wel of niet werkt. 😉

Bekijk reactie

9 reacties

Als je een telefoon met een 4 polige stekker de varkenssnuit bedoelt zit er waarschijnlijk niks anders op. Een telefoon via het stroomnet zal met een reguliere telefoon lastig zijn.
Reputatie 8
Badge +19
Helaas kan dat niet omdat zo'n draadloze verbindingsset alleen geschikt is voor ethernetverbindingen (rj45 aansluiting) en niet voor telefoonverbindingen (rj11 aansluiting).
Reputatie 8
Badge +11
Als je alsnog bereid bent een kabel te trekken kun je via deze zoeklink eens kijken.

Aanvulling: ik bedenk me net dat het wat minder simpel is. Je kunt wel de tweede poort op je router in gebruik nemen, maar dan zal het niet zonder meer werken. Ik ben niet helemaal thuis in de materie maar zonder aangepaste instelling in de router werkt het zeker niet. Mogelijk kun je aan beide poorten dezelfde gegevens toewijzen en ze dan naast elkaar gebruiken. Geen idee.

Wacht even op het antwoord van een ander.
Reputatie 3
Badge +7
Hi Saskia. Wat Galdor en Enterprise hier aangeven klopt helemaal. Dit gaat niet werken vie een draadloze powerline adapter. Als je per se een vintage telefoon neer wilt zetten zul je toch een kabel moeten trekken. Let wel op dat ouderwetse analoge telefoons via VoIP niet zullen werken, wel de nieuwe modellen met een vintage look. Test dit dus eerst voordat je een kabel trekt. 😉
Reputatie 8
Badge +17
die "vintage" telefoon, is dat zo'n TDK65 telefoon met draaischijf? Dat gaat niet werken zonder deze om te bouwen, zodat de draaischijf pulsen omgezet worden naar dual-tone kiestonen. Hier zijn standaard setjes voor.

Als het een TDK65 met druktoetsen is dan kan het gaan werken, maar proberen is hier noodzaak!

Bovendien moeten die telefoons gevoed worden met 75Volt wisselstroom om uberhaupt de bel te laten "klingelen" als je gebeld wordt.

Reputatie 1
Kees-Jan schreef:

Reputatie 8
Badge +17
Je kan het proberen, maar ...
Reputatie 3
Badge +7
Saskia_72 schreef:

Kees-Jan schreef:

Ik zou zeggen, sluit hem eerst aan op de modem van ons op de telefoniepoort. Dan kom je vrij snel achter of het wel of niet werkt. 😉
Reputatie 3
Badge +7
Saskia, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen.

Reageer