beantwoord

telefoonterreur via gesproken sms berichten op mijn vaste nummer

• 2 juni 2018
  • 14 reacties
  • 2048 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds 3 dagen word ik gebeld door KPN gesproken sms berichten. Wanneer er gebeld wordt verschijnt er 'anoniem' op het scherm. De vrouwenstem zegt dat via KPN een gesproken sms bericht van tel 06***** is ontvangen. De eerste 2 keer heb ik opgenomen en het bericht geheel afgeluisterd. Het nummer herkende ik niet, had meteen door dat het niet goed zat.
Kunnen jullie die gesproken sms berichten stopzetten, het zorgt voor een hoop irritaties.Kunt u mij alsjeblieft helpen met mijn klacht en probleem! Ik wil dat deze telefoonterreur STOPT!!!
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 6 juni 2018, 17:28

Hi Janne,

Wat vervelend dat je zoveel berichten ontvangt waar je niet op zit te wachten zeg! Ik zie dat je een oude vorm van glasvezel hebt, waardoor ik de telefonie instellingen niet kan wijzigen. Daarbij vraag ik me af of dit het zou oplossen, omdat ik uit je verhaal op maak dat je deze berichten ontvangt omdat er een telefoonnummer sms't naar je vaste lijn. Je gaf aan dat je het telefoonnummer niet kent? Zou je het telefoonnummer kunnen doorgeven in een privébericht? Ik kan dan kijken waar deze sms'jes vandaan kunnen komen. Ik hoor het graag van je!
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 1
Badge
Kunt u mijn nummer afmelden voor berichten van jullie smscentrale? Dat schijnt de oplossing te zijn lees ik op het KPN forum. Alvast bedankt?
Reputatie 8
Het zou handig zijn als je de berichten waar je naar verwijst, de URL's meteen in je reactie erbij te zetten, zodat webcare (en anderen die je bericht lezen) de bedoelde forum draadjes en oplossing ook meteen kunnen lezen.
Reputatie 1
Badge
sorry Babylonia, begrijp niet wat je bedoelt? wat moet ik doen?
Reputatie 1
Badge
Kunt u mijn nummer afmelden voor berichten van jullie smscentrale? Dat schijnt de oplossing te zijn lees ik op het KPN forum. Alvast bedankt?
Reputatie 1
Badge
sorry Babylonia, begrijp niet wat je bedoelt? wat moet ik doen? zo?
Reputatie 8
De links van de berichten die je hebt gelezen op het KPN-forum hierbij zetten.
Deze denk ik
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ik-wil-af-van-de-gesproken-sms-berichten-van-kpn-klanten-op-mijn-vaste-telefoon-433435
Reputatie 1
Badge
of deze: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/telefoon-terreur-via-gesproken-sms-berichten-op-mijn-vaste-nummer-431701
Reputatie 1
Badge
dankjewel Nelly Jacoba
Geen dank, graag gedaan. :)
Als ik het goed lees kan je afmelden bij KPN als je je abo bij een andere (niet KPN) provider hebt.
En het gaat over smsjes naar een vast nummer.
Heb je een vast bellen abo bij Telfort , dan kan KPN via hun forum die sms dienst stoppen.
Of is jouw situatie anders?
Reputatie 1
Badge
Klopt Nelly, ik heb vastbellen bij Telfort (dochter van KPN), maar hoe komt mijn vaste telefoonnummer bij de smscentrale van KPN terecht? (uit het tijdperk vóór internetbellen)

je voorstel lijkt aardig, maar ik heb geen KPN account en kan niets plaatsen op het forum (alleen leesrechten)....

Kan Telfort dit niet voor me oplossen?
Ik weet het niet zeker, maar denk het niet. Ik verwacht dat je dat als "eigenaar" van dat nummer zelf moet aangeven.
Een account aanmaken bij het KPN forum kost niets en is zo klaar.
Zelfde naam en ww als hier, bv....
Je kan ook telefonisch de klantenservice van KPN proberen.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Janne,

Wat vervelend dat je zoveel berichten ontvangt waar je niet op zit te wachten zeg! Ik zie dat je een oude vorm van glasvezel hebt, waardoor ik de telefonie instellingen niet kan wijzigen. Daarbij vraag ik me af of dit het zou oplossen, omdat ik uit je verhaal op maak dat je deze berichten ontvangt omdat er een telefoonnummer sms't naar je vaste lijn. Je gaf aan dat je het telefoonnummer niet kent? Zou je het telefoonnummer kunnen doorgeven in een privébericht? Ik kan dan kijken waar deze sms'jes vandaan kunnen komen. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Janne,

Ik heb geen bericht meer van je gehad. Wanneer je nog steeds berichten ontvangt waar je niet op zit te wachten, laat het me gerust weten. Zou je in dat geval het telefoonnummer willen sturen waar je de berichtjes van ontvangt? Ik hoor het graag als ik nog iets voor je kan betekenen.

Reageer