telefoonnummers blokkeren ?

• 5 februari 2012
  • 11 reacties
  • 7160 keer bekeken

Badge
Beste,

Ik zou graag willen weten hoe ik specifieke telefoonnummers kan blokkeren in mijn Zyxel P-2601HN-F1.
In mijn vorige modem kon ik dit zonder problemen doen, en dit was erg makkelijk, en zou dit ook in deze modem willen doen.
ik kan alleen niet vinden waar ik dit kan doen.

hoop snel een reactie te mogen ontvangen
mvg
Remco

11 reacties

Badge
topic is 72x bekeken, maar geen antwoord.......... :?

iemand een idee? ik wil namelijk een aantal nummer geblokkeerd hbben ivm gebeurtenissen die in het verleden hebben plaatsgevonden, en die personen mij elke keer weten te vinden :?
topic is 72x bekeken, maar geen antwoord.......... :?
................................................................................

waarschijnlijk omdat niemand de oplossing weet.
Als je vermeldt welk modem je voor de 2601 had, en hoe je daarin nummers blokkeerde, kunnen mensen kijken of er iets vergelijkbaars in de 2601 zit.
Badge
Hiervoor had ik de: P-2602HW-D1A
Op de P-2602R-D1A kan het via de webinterface van de router:
VoIP > SIP > SIP Settings > Advanced.
Onderaan staat daar bij Call Block Option dat inkomende gesprekken zonder nummer (No Calling Party Number) kunnen worden geblokkeerd.
Badge
Op de P-2602R-D1A kan het via de webinterface van de router:
VoIP > SIP > SIP Settings > Advanced.
Onderaan staat daar bij Call Block Option dat inkomende gesprekken zonder nummer (No Calling Party Number) kunnen worden geblokkeerd.

Dat was bekend, maar ik heb die modem helaas niet meer, want die was niet geschikt voor interactieve TV.

Ik heb nu Zyxel P-2601HN-F1 modem, en helaas is die optie niet beschikbaar in de modem.
Ik zie het, ik heb nu ondertussen een nieuw modem (P-2812HNU-F1 ivm iTV) en de telefoonterreur is weer begonnen.
Ondanks inschrijving in het bel me niet register worden we weer dagelijks gebeld door een onbekend nummer, die vervolgens na 2 keer rinkelen ophangt!
Badge
Ik zie het, ik heb nu ondertussen een nieuw modem (P-2812HNU-F1 ivm iTV)

ik heb ook interactieve tv, maar ik heb niet de p-2812HNU-F1

Misschien dat webcare hier duidelijkheid over kan geven, waarom de modems verschillen?
Badge
Ik zie het, ik heb nu ondertussen een nieuw modem (P-2812HNU-F1 ivm iTV)

ik heb ook interactieve tv, maar ik heb niet de p-2812HNU-F1

Misschien dat webcare hier duidelijkheid over kan geven, waarom de modems verschillen?

@webcare .............??????
Badge +1
Ik heb de zelfde situatie als FotoMaster.
Mijn P-2602HW-D1A is kapot gegaan en ik heb van Telfort een P-2601HN-F1 gekregen.
Het is blijkbaar niet meer mogelijk om gesprekken zonder nummer te blokkeren. Erg jammer.

Op het Telfort forum van Tweakers.net heb ik de vraag al 2x gesteld, maar ook daar geen reactie.
Ik zou graag zien dat het blokkeren weer mogelijk wordt met een firmware upgrade.
En zo te zien op dit forum zouden meer mensen dit waarderen.
Badge
Telfort belt zelf ook via een onbekend nummer, dus dat gaan ze echt niet blokkeerbaar maken.
Badge
Het probleem is niet dat telfort dit wel of niet wil doen.
Maar Zyxel de maker van het modem.
Blijkbaar heeft iemand daar bedacht dat je geen nummers hoeft te blokeren en het uit de firmware gesloopt.

Ik had voorheen ook een 26xx model en kon vrolijk alles blokeren
Maar nu met de Zyxel P-2812HNU-F1  is deze optie verdwenen, en promt wordt ik weer gebeld door een arabier die voorheen geblokt was.
Mischien maar eens een meeltje naar de modem fab. sturen.

Reageer