beantwoord

Telefoon werkte niet bij nieuwe abonnement

• 15 maart 2019
  • 3 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 2
Drie dagen na de migratie werkte mijn vaste telefoon nog steeds niet, dus ik begon een beetje chagrijnig te worden. Ook mijn schuld, want ik had ook nog geen contact gezocht met Telfort. (Verschijnselen: bij bellen NAAR het vaste nummer ging de telefoon niet over, maar kreeg ik direct de voicemail. Bij bellen VANAF de vaste lijn kreeg ik meteen een in-gesprektoon. Als ik de test deed vanaf de Experiabox, "Test call started from 9876543210 to Phone port 1" ging de vaste telefoon wél over.) Hoe dan ook, ik dacht 'laat ik eerst eens beginnen met de troubleshooter van Telfort op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vast-bellen-3/vast-bellen-doet-het-niet.htm? Daar kwam uiteindelijk uit dat ik de Experiabox moest resetten, waarbij ik dacht "Ja, ja, een gloednieuwe installatie en dan nu al resetten?! Wat heeft dat voor zin?!" Maar mooi dat het na de reset wel meteen werkte. Ik was dus sceptisch, maar moet Telfort bedanken voor een werkende probleemoplosser! 👍

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 maart 2019, 18:52

Hallo @sandotelfort, zoals Enterprise zegt is een reset vaak juist zo snel al waardevol voor de verbinding. Er moeten dan veel gegevens ingeladen worden en op deze manier geven we dat een duwtje de goede kant op. Goed om te lezen dat de telefonie het daarmee weer doet en dat je verbinding daarmee werkt :)

In het bericht dat ik kreeg stond "je hoeft de apparatuur niet terug te sturen, de monteur neemt het mee" of woorden van dergelijke strekking. Maar de monteur wilde de Amino niet meenemen. Kan ik deze dus bij het afval deponeren?
Jammer dat de monteur de Amino niet meenam, je kunt deze dan zelf kosteloos terugsturen naar ons. Wij zorgen er dan voor dat die verwerkt zal worden.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 2
In het bericht dat ik kreeg stond "je hoeft de apparatuur niet terug te sturen, de monteur neemt het mee" of woorden van dergelijke strekking. Maar de monteur wilde de Amino niet meenemen. Kan ik deze dus bij het afval deponeren?

Groet,
Sando
Reputatie 8
Badge +19
"Ja, ja, een gloednieuwe installatie en dan nu al resetten?! Wat heeft dat voor zin?!"
Juist bij een gloednieuwe installatie is resetten aan te bevelen bij dit soort 'aanloop' problemen...
De nieuwe modem maakt voor het eerst contact met het netwerk en moet de nodige instellingen verwerken.
Als daarbij ook maar het kleinste dingetje fout gaat heb je een probleem dat na een reset verholpen wordt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @sandotelfort, zoals Enterprise zegt is een reset vaak juist zo snel al waardevol voor de verbinding. Er moeten dan veel gegevens ingeladen worden en op deze manier geven we dat een duwtje de goede kant op. Goed om te lezen dat de telefonie het daarmee weer doet en dat je verbinding daarmee werkt :)

Jammer dat de monteur de Amino niet meenam, je kunt deze dan zelf kosteloos terugsturen naar ons. Wij zorgen er dan voor dat die verwerkt zal worden.

Reageer