beantwoord

telefoon werkt niet meer?

• 6 september 2017
  • 8 reacties
  • 275 keer bekeken

Badge
Beste, sinds een goede 1,5 week doet mijn vaste telefoon het niet meer. Ik krijg alleen een tududu (hoe schrijf ik dit) als ik uitgaand wil bellen, tevens kan niemand mij bereiken op mijn thuis telefoon. Ik zie nergens dat er een storing is?
icon

Beste antwoord door birgitd 21 september 2017, 11:04

dacht dat ik dat wel had gedaan, maar heb het nogmaals gedaan met de timer erbij. werkt niet ,maar het kiezen van een ander poortje was de oplossing bedankt!
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Birgit, wat vervelend dat je telefoon het niet meer doet? Heb je het modem ook een harde reset gegeven? Getest met een andere telefoonkabel en andere telefoon? In afwachting van jouw reactie.
Badge
Telefoon werkt zelf verder wel, niet getest met een andere.. Kan het aan het modem liggen terwijl internet en tv het wel gewoon doet dan?
Reputatie 8
Badge +19
Telefoon werkt zelf verder wel, niet getest met een andere.. Kan het aan het modem liggen terwijl internet en tv het wel gewoon doet dan?
Het kan inderdaad aan de modem liggen, ondanks dat internet en TV wel werken
Vandaar het advies van Stephen om de modem te resetten.

In onderstaande link staan aanwijzingen om de modem te resetten.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Badge
helaas werkt de reset niet? Zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen?
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt nog een andere poort van het modem proberen zoals HIER beschreven.
Maar hoe weet je zeker dat de telefoon zelf wel werkt? Heb je die getest op een aansluiting die zeker werkt (desnoods bij de buren)?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo birgit, ik heb gekeken in het systeem maar ik zie dat er geen harde reset is uitgevoerd klopt dit? Dus graag de resetknop op de achterkant van het modem zo een 30 seconden ingedrukt te houden met een tandenstoker of paperclip. Mocht dat het probleem niet oplossen dan testen met een andere telefoon of telefoonkabeltje of ander poortje zoals GJC heeft aangegeven.
Badge
dacht dat ik dat wel had gedaan, maar heb het nogmaals gedaan met de timer erbij. werkt niet ,maar het kiezen van een ander poortje was de oplossing bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Fijn dat het is gelukt dankzij de suggestie van GJC en bedankt voor het melden. 🙂

Reageer