beantwoord

Telefoon werkt niet altijd

• 11 december 2016
  • 17 reacties
  • 517 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zit met het volgende probleem. Mijn vaste lijn werkt na een week niet goed meer. Als ik mijn modem uit zet en daarna aan lijkt er niets aan de hand. Maar na een aantal dagen.. Beginnen de problemen. Als ik bel met mijn vaste telefoon naar een mobiel nummer krijg ik te horen dat deze uit staat of hij blijft overgaan maar krijg geen verbinding. Ook mijn mobiel gaat dan Niet af. Dit laatste heb ik ook naar een vast toestel. Iemand tips?
icon

Beste antwoord door Leon 16 december 2016, 16:17

Hallo Ironburn,

Vriendelijk bedankt voor de gegevens!

Ik heb een vervangend modem voor je aangevraagd. De ZyXEL mag terug gestuurd worden naar:

Retouren Telfort
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Klantnummer:

Ik hoor het graag als de bezorger is geweest! 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Heb je de modem al eens gereset..?
Verzonken resetbutton achterop de modem ingedrukt houden, bij de ZyXEL modem 25 seconden, en de Experiabox 10 seconden.
Ik heb hetzelfde probleem al een aantal maanden. Een harde reset heeft mij helaas niet geholpen. Een gewone reset duurt inderdaad een dag en dan weer hetzelfde probleem.
Reputatie 1
Ja. Heb mijn zyxel modem al gereset. Helaas blijft het probleem ontstaan
Reputatie 1
Iemand ideeën?
Reputatie 8
Badge +16
Ja, probeer eens je telefoon op telefoonpoort 2 aan te sluiten. Dit kan je doen aan de hand van onderstaande stappen:

Voor de Experiabox

Op de achterkant van de Experiabox zit op phonepoort 2 een kunststof uitbreekdekseltje, dat wip je er zo uit en dan is de poort vrij.

In de modem zal je de instellingen van phone 1 moeten overzetten naar phone 2.
Je kan de modem in door op http://192.168.2.254 te klikken, wachtwoord is 1234 waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.

Plug je telefoon in poort 2
Log in op je modem
Ga naar Voice bovenin de balk
Kies links Internal accounts.
Zet achter Account 2 een vinkje bij Enable
Selecteer bij 'Extension In' je eigen telefoonnummer, doe dit ook bij 'Extension Out'.
Druk helemaal onderaan de bladzijde op 'Apply'.
Schakel voor de zekerheid de modem uit en weer in.
Nu zou je telefoon moeten werken.

Voor de ZyXEL

Plug je telefoon in poort 2
Je kan inloggen in de modem door op http://192.168.1.254 te klikken en als wachtwoord 1234 in te tikken waarna wordt gevraagd om dit direct te wijzigen.
Ga naar Voip - Phone - selecteer kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK en haal even je telefoon van de stroom af, sluit weer aan en probeer te bellen.
Reputatie 8
Badge +9
Kleine correctie bij de beschrijving van de Experiabox.
Klik op 'Internal account' moet zijn klik op 'External account'...
Reputatie 1
Deze oplossing heb ik al erin staan. Omdat alleen op line 1 de telefoon na een aantal dagen een onderbroken toon geeft en ik er helemaal niets mee kan. Dit verhelpt het probleem helaas niet. Meer ideeën?
Reputatie 8
Badge +9
Deze oplossing heb ik al erin staan. Omdat alleen op line 1 de telefoon na een aantal dagen een onderbroken toon geeft en ik er helemaal niets mee kan. Dit verhelpt het probleem helaas niet. Meer ideeën?
Kan je nog eens een andere telefoon proberen..?
Als deze dezelfde klachten geeft dan zal Telfort je zeker een nieuwe modem willen sturen.
Badge +1
Welkom op ons forum Ironburn!

Omdat alleen op line 1 de telefoon na een aantal dagen een onderbroken toon geeft en ik er helemaal niets mee kan.
Wat gebeurt er dan wanneer je in het modem de telefoon op poort 2 hebt ingesteld volgens Tuut-Tuut's beschrijving?

@Nicolaas,

Jij bent inmiddels in een ander topic geholpen.
Reputatie 1
Als ik hem alleen op poort 1 heb staan. Geeft telefoon na een paar dagen een onderbroken toon en maakt hij geen verbinding meer. Mits ik mijn modem opnieuw opstart. Als ik mijn telefoon (zoals hij nu staat) instellingen zoals Tuut Tuut beschreven heeft. Krijg last van de problemen waarmee ik de topic starte. Ook al verschillende telefoons geprobeerd. En andere mensen mij laten bellen. Maar die ervaren ook problemen dat ze mij niet kunnen bellen. En als ik het modem opnieuw opstart ben ik weer bereikbaar voor een aantal dagen.
Badge +1
Hi Ironburn,

Bedankt voor je reactie en heldere toelichting! :)

Ik wil je modem graag vervangen! Stuur mij hiervoor je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Bedankt alvast!
Badge +1
Hallo Ironburn,

Vriendelijk bedankt voor de gegevens!

Ik heb een vervangend modem voor je aangevraagd. De ZyXEL mag terug gestuurd worden naar:

Retouren Telfort
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Klantnummer:

Ik hoor het graag als de bezorger is geweest! 🙂
Reputatie 1
Top. Thx. Bedankt voor de service.
Reputatie 1
Modem binnen en aangesloten. Nu eens kijken of het opgelost is.
Badge +1
Hi Ironburn,

Mooi dat het modem binnen is! :)

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Reputatie 1
Beste Leon, het werkt nog steeds prima. Bedankt voor de support☺️
Badge +1
Hallo Ironburn,

Te gek! :D

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.