beantwoord

Telefoon vaak niet beschikbaar met zyxel P-2812HNU-F1 V3.11TUE8 met Budgetphone

• 5 mei 2017
  • 1 reactie
  • 790 keer bekeken

De laatste tijd konden veel mensen mij niet bereiken.
Ik heb telefonie van Budgetphone en een Zyxel P-2812HNU-F1 V3.11TUE8 modem van Telfort.
Direkt na het aanmelden werkt de telefoon wel. Bij een hardnekkige uitval vraag ik meestal een nieuw SIP wachtwoord aan maar dat hielp niet in dit geval.
Via de Budgetphone portaal is te zien dat de modem is aangemeld, er staat ook een tijdstip bij tot wanneer de telefoon is aangemeld. Dit is nu een uur.
Bij de extra instellingen (more) onder de SIP instellingen van de P-2812HNU-F1 is te zien dat de expiration Duration die op 6000 seconden staat, wat uitkomt op meer dan een uur.
Budgetphone meldt een aantal maal 487 not found, dit houdt in dat de modem op dat moment niet meer online (aangemeld is). De technische ondersteuning van Budgetphone weet ook te melden dat de modem zichzelf automatisch hoort aan te passen aan de SIP server, maar doet dit waarschiinlijk niet.
Ik heb nu de expiration duration op 1800 seconden gezet (half uur), en heb momenteel geen problemen.
Vermoedelijk is dit een bug in de firmware en het verlagen van deze expiraton duration lijkt dit probleem op te vangen.
Mocht iemand vergelijkbaar probleem hebben, doe er je voordeel mee en laat dan ook weten of het werkt of laat het het weten als je met exact dezelfde modem en profider geen problemen ondervindt, in welk geval er een andere instelling problemen kan veroorzaken in mijn geval.
Hebben meer mensen met Budgetphone, of een andere profider in combinatie met deze modem met deze firmware?
icon

Beste antwoord door lenmar 18 mei 2017, 18:20

De storingen die ik ondervond met de Zyxel van Telfort zijn allemaal verdwenen.
Problemen die ik hier heb gemeld waren problemen met telefonie en intern netwerk.
Ik kon niet met mijn moeder bellen, de telefonie raakte ook helemaal offline.
Intern werkte airplay slecht en kon een netwerk printer soms onbereikbaar blijven.
Ik heb nu de Fritzbox 7360 en was heel eenvoudig te installeren en alle werkte meteen naar behoren.
Dus mochten mensen vergelijkbare storingen hebben kan ik het ten sterkste aanbevelen een modem in eigen beheer aan te schaffen.
Bekijk reactie

1 reactie

De storingen die ik ondervond met de Zyxel van Telfort zijn allemaal verdwenen.
Problemen die ik hier heb gemeld waren problemen met telefonie en intern netwerk.
Ik kon niet met mijn moeder bellen, de telefonie raakte ook helemaal offline.
Intern werkte airplay slecht en kon een netwerk printer soms onbereikbaar blijven.
Ik heb nu de Fritzbox 7360 en was heel eenvoudig te installeren en alle werkte meteen naar behoren.
Dus mochten mensen vergelijkbare storingen hebben kan ik het ten sterkste aanbevelen een modem in eigen beheer aan te schaffen.

Reageer