Telefoon nrs. Niet zichtbaar

• 27 maart 2017
  • 19 reacties
  • 667 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
als ik gebelt wordt kon ik eerder altijd zien wie me belde wel zo handig maar sinds ik over ben gestapt naar Telfort kan ik niet meer zien wie mij belt heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn ik heb een Siemens SL910 eerst kon ik niet bellen wel gebelt worden dat is allemaal goed opgelost en werkt. Nu alleen nog dat ik kan zien welk nr mij belt heeft het eerder altijd gedaan en mis dat heel erg.

Hoop dat iemand een oplossing weet of heeft voor me.

Alvast bedankt

Gr. Britt

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort kan dit voor fixen dus daar is het wachten op
Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort kan dit voor fixen dus daar is het wachten op
Reputatie 1
Badge
jimny bedankt voor je antwoordt maar wie of wat is dat webcare moet ik die aanschrijven bellen of........ Ik weet niet wat je met webcare bedoeld of benaderen die mij?

Gr. Britt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Britt,

Ik verwacht dat nummerherkenning niet lekker doorkomt door een 'protocol-onderhandeling probleem' De Gigaset verlangt van de V10 een andere manier van communiceren dan nu het geval is (FSK i.p.v. DTMF). Mijn collega's die hierover gaan heb ik hierop geattendeerd. Wij gaan kijken wat er hierin kunnen betekenen.

Voor nu moet ik je teleurstellen; nummerherkenning zal op korte termijn niet gaan werken in de 'setting' die je nu hebt. Zodra ik meer weet, trek ik aan de spreekwoordelijke bel.

Ik hoop op je begrip.
Reputatie 1
Badge
Hoi Britt,

Ik verwacht dat nummerherkenning niet lekker doorkomt door een 'protocol-onderhandeling probleem' De Gigaset verlangt van de V10 een andere manier van communiceren dan nu het geval is (FSK i.p.v. DTMF). Mijn collega's die hierover gaan heb ik hierop geattendeerd. Wij gaan kijken wat er hierin kunnen betekenen.

Voor nu moet ik je teleurstellen; nummerherkenning zal op korte termijn niet gaan werken in de 'setting' die je nu hebt. Zodra ik meer weet, trek ik aan de spreekwoordelijke bel.

Ik hoop op je begrip.

Hou Michael

Tuurlijk heb ik daar begrip voor

Ik zelf zoek ook gewoon door ik weet dat je er ook een apparaatje tussen kunt zetten (tussen modem en telefoon) en die zet het dan om als er geen andere oplossing is dan denk ik dat ik dat eens ga testen.

In iedergeval alvast bedankt voor je hulp

Gr. Britt
Reputatie 8
Badge +17
jimny bedankt voor je antwoordt maar wie of wat is dat webcare moet ik die aanschrijven bellen of........ Ik weet niet wat je met webcare bedoeld of benaderen die mij?

Gr. Britt

Webcare team zijn de moderators van Telfort te herkennen aan de blauwe T in hun profiel foto en die reageren in je topic
Reputatie 8
Badge +2
Hi Britt!

Hier ben ik! 🙂

Vanaf deze kant heb ik de instellingen veranderd waardoor het nu zou moeten werken. Wil je het modem eens een harde reset geven door het verzonken resetknopje 10 seconden ingedrukt te houden totdat je een 'klik' hoort? Het modem start daarna opnieuw op. Ik verwacht dat je dan wel ziet door welk nummer je gebeld wordt.

Mocht het na deze procedure nog niet werken, raadpleeg dan de handleiding van het toestel. Het zou namelijk wel goed moeten werken. Wij hebben hier geen directe invloed op.

Hoor graag het resultaat.

@jimny,

Dank je wel!
Reputatie 1
Badge

Gr. Britt

Webcare team zijn de moderators van Telfort te herkennen aan de blauwe T in hun profiel foto en die reageren in je topic

Dankje voor je uitleg weer wat geleerd

Gr. Britt
Reputatie 1
Badge
Hi Britt!

Hier ben ik! 🙂

Vanaf deze kant heb ik de instellingen veranderd waardoor het nu zou moeten werken. Wil je het modem eens een harde reset geven door het verzonken resetknopje 10 seconden ingedrukt te houden totdat je een 'klik' hoort? Het modem start daarna opnieuw op. Ik verwacht dat je dan wel ziet door welk nummer je gebeld wordt.

Mocht het na deze procedure nog niet werken, raadpleeg dan de handleiding van het toestel. Het zou namelijk wel goed moeten werken. Wij hebben hier geen directe invloed op.

@jimny,

Dank je wel!

Ik ga het straks even testen je hoord dan van me of het werkt of niet ik kan nu geen harde reset geven omdat internet nu gebruikt wordt voor het spelen van Diablo kan het pas na 14:00 testen

Gr. Britt
Reputatie 1
Badge
Hi Britt!

Hier ben ik! 🙂

@jimny,

Dank je wel!

Ik ga het straks even testen je hoord dan van me of het werkt of niet ik kan nu geen harde reset geven omdat internet nu gebruikt wordt voor het spelen van Diablo kan het pas na 14:00 testen

Gr. Britt

De handleiding van de Siemens SL910 had ik al doorgespit en alles staat goed straks de harde reset proberen

Gr. Britt
Reputatie 1
Badge
Heb een harde reset gegeven bij v10 modem is dat bijna 30 sec voordat die reset

Helaas nog steeds geen nummer te zien op mijn telefoon als ik mezelf bel met mijn mobiel .

Heb je nog een tip wat ik kan doen?

Gr. Britt
Reputatie 8
Badge +2
Hi Britt,

Vermoedelijk heeft dit te maken met de doorgifte van het signaal (DTMF of FSK). De V10 doet uitsluitend aan DTMF - althans, de optie in het modem zelf is niet te veranderen naar FSK.

Kun je aangeven of je wellicht ook 'n ander modem hebt waarop je kunt testen of het daarop wél werkt? In dat geval kan ik je een ander type modem toesturen. Het is voor ons niet mogelijk om de instellingen in de V10 te veranderen namelijk.

Hoor graag van je.
Reputatie 1
Badge
Hi Britt,

Vermoedelijk heeft dit te maken met de doorgifte van het signaal (DTMF of FSK). De V10 doet uitsluitend aan DTMF - althans, de optie in het modem zelf is niet te veranderen naar FSK.

Kun je aangeven of je wellicht ook 'n ander modem hebt waarop je kunt testen of het daarop wél werkt? In dat geval kan ik je een ander type modem toesturen. Het is voor ons niet mogelijk om de instellingen in de V10 te veranderen namelijk.

Hoor graag van je.

Hoi Michael

Ik heb geen andere modem meer het modem dat ik hiervoor had was er eentje van upc dus ik kan het niet even zo testen

Een ander modem vindt ik niet nodig dan moet ik er maar aan wennen dat ik de nummers niet meer zie daarbij komt ik heb dit modem nu een maand en bevalt me verder prima dus is het onzin het te gaan vervangen ik wen er wel een keer aan

In ieder geval bedankt voor het meedenken en je hulp

Gr. Britt
Reputatie 1
Badge
Hi Britt,

Hoor graag van je.

Hoi Michael

Ik heb geen andere modem meer het modem dat ik hiervoor had was er eentje van upc dus ik kan het niet even zo testen

Een ander modem vindt ik niet nodig dan moet ik er maar aan wennen dat ik de nummers niet meer zie daarbij komt ik heb dit modem nu een maand en bevalt me verder prima dus is het onzin het te gaan vervangen ik wen er wel een keer aan

In ieder geval bedankt voor het meedenken en je hulp

Gr. Britt

Heb het net even nagekeken maar de Siemens SL910 heeft standaard beide dtmf en fsk dus zou het eigenlijk moeten werken ik ga verder puzzelen als ik een oplossing gevonden heb dan zal ik je die mededelen.

gr. Britt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Britt,

Dat zou kunnen! Maar het kan zijn dat de bemiddeling niet helemaal lekker gaat. Het zou fijn zijn om dan te kunnen 'switchen' tussen de twee protocollen.

Hoe dan ook: ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Badge
Hoi Britt,

Dat zou kunnen! Maar het kan zijn dat de bemiddeling niet helemaal lekker gaat. Het zou fijn zijn om dan te kunnen 'switchen' tussen de twee protocollen.

Hoe dan ook: ik hoor het graag van je.

Hoi Michael

Weet je wat raar is eerst kon ik niet bellen wel gebelt worden toen werkte nummer weergave gewoon daarna terug gezet naar fabrieks instellingen (basisstation) op aanrade van de monteur die het probleem qua naar buiten bellen heeft opgelost en het naar buiten bellen werkt alleen de nummerweergave werkt ineens niet meer wat ook raar is dat ik daarvoor bij upc/ziggo zat en daar nooit problemen heb gehad qua bellen ook nooit instellingen aangepast in de telefoon zelf dus eigenlijk zou het meteen hebben moeten werken vanuit de ene modem naar de andere modem is maar een kabeltje en de telefoon kan je niet instellen op dtmf/fsk hij ondersteunt beide vandaar dat het mij niet duidelijk is waarom het niet meer werkt ja misschien denk ik wel helemaal verkeerd maar als de telefoon beide ondersteunt zou het toch geen probleem moeten zijn.

Ik hou deze modem en ga verder kijken of ik eruit kom.

Gr. Britt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Britt,

Om zeker te zijn dat het modem 'goed onderhandelt' met het Siemens-station wat betreft het te gebruiken protocol, had ik graag beide opties getest gezien (DTMF/FSK). Het kan namelijk zijn dat het modem DTMF doorstuurt, waar het basisstation deze onderhandeling niet goed snapt/doorkrijgt. Wat kan resulteren in een fout als deze. Heb je als een geprobeerd om het toestel op 'Phone2' aan te sluiten? In dat geval mag je in de webinterface van het modem ook het telefoonnummer verplaatsen naar 'Phone2'.

Ben benieuwd naar het resultaat!
Reputatie 1
Badge
Hoi Britt,

Om zeker te zijn dat het modem 'goed onderhandelt' met het Siemens-station wat betreft het te gebruiken protocol, had ik graag beide opties getest gezien (DTMF/FSK). Het kan namelijk zijn dat het modem DTMF doorstuurt, waar het basisstation deze onderhandeling niet goed snapt/doorkrijgt. Wat kan resulteren in een fout als deze. Heb je als een geprobeerd om het toestel op 'Phone2' aan te sluiten? In dat geval mag je in de webinterface van het modem ook het telefoonnummer verplaatsen naar 'Phone2'.

Hoi Michael

Dat ga ik eens testen je hoord van me

Gr. Britt
Reputatie 1
Badge
Hoi Britt,

Hoi Michael

Dat ga ik eens testen je hoord van me

Gr. Britt

Holi Michael

Heb het geprobeerd maar werkt ook niet ik ga verder zoeken

Gr. Britt

Reageer