beantwoord

Telefoon kwaliteit is slecht

• 16 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 270 keer bekeken

Onze vaste lijn heeft een slechte kwaliteit zodat tijdens gesprek kunnen we soms andere kant niet helder kunnen horen, zou u mij kunnen helpen met dit probleem? Hoor graag van u

Zou u mij andere willen bellen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 september 2017, 23:42

Sluit de telefoon aan op phonepoort 2 van de modem.
Je kan inloggen in de modem door op http://192.168.1.254 te klikken en als wachtwoord 1234 in te tikken, als je dit zelf nog niet hebt gewijzigd in een eigen wachtwoord zal hij vragen om dit gelijk te doen.
Ga naar Voip - Phone - selecteer het kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK (Apply) en haal even je telefoon van de stroom af en sluit deze weer aan.
Werkt het niet gelijk zet dan de modem een half minuutje uit en dan weer aan met de schakelaar aan de linker zijkant.

Check of je telefoon nu wel werkt.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heb je de modem al eens gereset met de resetbutton op de achterkant..?
Ja, meerdere keren maar helaas geen resultaat.
Reputatie 8
Badge +10
Welke modem heb je..?
Het kan ook aan de kwaliteit van de luidsprekers etc in de telefoon kunnen liggen.
Modem gegevens staan allemaal in het systeem van Telfort.
De luidsprekers in de telefoon hebben altijd goed gewerkt, er zijn twee basis en tweede horn, het kan niet beide tegelijk van kwaliteit omlaag gaan.
Is er mogelijk dat iemand van de technische afdeling mij terugbelt om mijn twee vragen grondiger kunnen uitzoeken en beantwoorden?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi AhmadA, wat lastig dat de gesprekskwaliteit van je telefoongesprekken niet goed is. Dat is natuurlijk geen pretje. Ik wil hier graag met je naar gaan kijken. Om dit te doen, wil ik nog een aantal zaken controleren. Merk je een verbetering als je de telefoonkabel vervangen hebt? Ook kan je je nummer op de twee poort van je modem activeren. Dit doe je als volgt:

-Log in je in je modem via https://192.168.2.254 en log in met gebruikersnaam admin en wachtwoord 1234
-Ga naar voice
-Ga naar account mapping
-Stel je telefoonnummer in op poort 2.
-Sluit de telefoon aan op poort 2

Mocht dit niet werken, dan wil ik je modem voor je vervangen. Ik hoor het graag van je.

Edit: Advies om telefoon op poort twee aan te sluiten toegevoegd. Thanks, GJC!
Bedankt voor uw reactie, ik zal het proberen en u laten weten of het probleem verholpen is.
Reputatie 8
Badge +11
......
-Stel je telefoonnummer in op poort 2.
......

@Wieger - Telfort
Moet dan de telefoonkabel ook niet over naar de 2e poort?
Reputatie 7
Badge +7
Ik hoor het graag van je, AhmadA. Kan je inderdaad zoals GJC nog aangeeft je telefoon dan ook op poort twee aansluiten voor de test?

@GJC, helemaal gelijk! Heb het ook gelijk maar even aangepast. 😉
Hallo Wieger,
Ik heb ingelogd in modem maar ik kon geen account mapping vinden.
Daarin staan: Voip->(SIP, Phone, Call Rule) , als ik op Phone klik dan zie ik Analog phone 1 en 2.
Outgoing SIP Number (onde Analog Phone 1 is Outgoing SIP number mijn telnr) en als laatste heb ik modify. Binnen modify zie ik sip 1 en sip 3. Wat nu? Hoor graag van u.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi AhmadA, ik ging er van uit dat je de Experiabox V8 in gebruik had die vorig jaar februari aan je verstuurd is. Begrijp uit je reactie dat je nog de Zyxel gebruikt. Zie je kans om de Experiabox voor testdoeleinden aan te sluiten? Een collega van onze technische dienst belt je binnen een uur om je telefonie in te stellen met je.
Vorig jaar heb ik Experiabox geprobeerd en gelijk teruggestuurd omdat wifi slechter was dan Zyxel.
Kunnen we port 2 niet op Zyxel configureren? Hoor graag van u.
Reputatie 8
Badge +10
Sluit de telefoon aan op phonepoort 2 van de modem.
Je kan inloggen in de modem door op http://192.168.1.254 te klikken en als wachtwoord 1234 in te tikken, als je dit zelf nog niet hebt gewijzigd in een eigen wachtwoord zal hij vragen om dit gelijk te doen.
Ga naar Voip - Phone - selecteer het kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK (Apply) en haal even je telefoon van de stroom af en sluit deze weer aan.
Werkt het niet gelijk zet dan de modem een half minuutje uit en dan weer aan met de schakelaar aan de linker zijkant.

Check of je telefoon nu wel werkt.

Reageer