beantwoord

telefoon gaat wel over maar router zegt: NotPluggedIn

• 4 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste Webcare,
De telefoon rinkelt niet als er gebeld wordt. Andere telefoon geeft hetzelfde resultaat. Als ik op de router(P-2812HNU-F1) kijk bij PhoneStatus dan zie ik dat de status "NotPluggedIn" is. Als ik gebeld word zie ik dat bij CallSatus de peer het bellende nummer weer geeft. Uit/aan of reset heeft geen effect.
Kortom, de router ziet de aangesloten telefoon niet, ook niet als ik een ander toestel direct aansluit op de poort op de router. ook niet op de andere poort.

In het log zie ik wel meldingen die vermoeden dat er iets niet in de haak is, de router is ook wel erg warm maar functioneert verder voor 2/3 wel(iTV&wifi okay)

1 2015-08-04 21:15:01 info CPU current temperature is 148. VOIP ongoing call states: 0 and duration: 0 Day(s), 0 Hour(s), 0 Minute(s), 0 Second(s).

Is de router deels kapot?
icon

Beste antwoord door Pelikano 16 augustus 2015, 22:52

Ik heb vanmiddag het nieuwe modem aangesloten en dat werkte in een keer.
@Michael, het modem dat je zag was mijn eigen modem die ik voor nood in het vakantie huis had geplaatst omdat daar helemaal geen communicatie meer mogelijk was.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Even ter aanvulling: het gaat hier om een aansluiting in een vakantiehuis waar geen GSM bereik is. Bellen vanaf de locatie naar de Telfort helpdesk is dus niet mogelijk. De testtelefoon die ik gebruikt heb, heeft een eigen kabel en de telefoon werkt op een andere locatie wel.

De router hangt aan de muur dus moet koeling genoeg hebben.

2015-08-05 14:45:01 info CPU current temperature is 146. VOIP ongoing call states: 0 and duration: 0 Day(s), 0 Hour(s), 0 Minute(s), 0 Second(s).
Reputatie 1
Badge
gisteravond met helpdesk aan de telefoon gehangen en reset uitgevoerd. Router is daarna echt overleden. Mijn eigen router er neergehangen en die werkt wel. Nu wachten op nieuwe router. Nieuwe router schijnt onderweg te zijn.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Pelikano! Wat vervelend dat Vast bellen niet meer lekker werkt. Aan de CPU temperature kan ik ook deels opmaken dat het exemplaar er inderdaad moeite mee lijkt te hebben. Dit modem staat overigens nu wél aangesloten zie ik. Merk je verbetering? Of is een vervangend modem alsnog aan te raden? Verneem je reactie graag.
Reputatie 1
Badge
Ik heb vanmiddag het nieuwe modem aangesloten en dat werkte in een keer.
@Michael, het modem dat je zag was mijn eigen modem die ik voor nood in het vakantie huis had geplaatst omdat daar helemaal geen communicatie meer mogelijk was.
Reputatie 8
Badge +2
Pelikano! Klasse. Dank voor de opheldering en je terugkoppeling. Veel plezier ervan!

Reageer