Telefoon gaat niet over.....

• 28 november 2017
  • 7 reacties
  • 251 keer bekeken

Goedenavond,

Zojuist een tijdje aan de telefoon gehangen met zeer behulpzame dame die met mij mee-gekeken heeft om een storing te verhelpen.
Wat is de kwaal ? Als ik gebeld wordt op de huistelefoon, dan gaat de telefoon niet over. Na lang zoeken kwam zij erachter dat de kabel tussen de modem en telefoonbasis niet in orde was. Er wordt nu een nieuwe gestuurd.
Ondertussen een andere kabel geprobeerd en signalen op 192.168 etc gaf aan dat er een verbinding was. Kabel is dus nu in orde. Het euvel blijft.
In het modem zowel op poort 1 als 2 geprobeerd, maar de telefoon gaat niet over... Ik kan wel bellen, maar hoor dus niet als iemand mij belt.
Kan iemand mij on-line helpen?

Alvast bedankt.

7 reacties

Deze code staat nu in beeld: Fail (Rsp code:403)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Veenhuijsen, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het vast bellen. Kun je testen met een andere telefoon of je telefoon op een andere locatie testen? Wellicht dat de telefoon de boosdoener is. In afwachting van jouw reactie.
Hallo Stephen,

Bedankt voor de reactie. Jouw suggestie heb ik al geprobeerd. De telefoon is (nog) niet de boosdoener. Ook heb ik poort 2 geprobeerd aan de achterzijde van het modem (incl. softwareaanpassing)

Helaas nog geen resultaat.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Veenhuijsen, bedankt voor je reactie en het proberen van de suggestie. Kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ben ik je dan verder van dienst. Heb je de nieuwe kabel inmiddels ook ontvangen en uitgeprobeerd?
Hallo Stephen,

In plaats van een kabel heb ik een modem toegestuurd gekregen. Dit lijkt nu te werken, al duurt het wel lang voordat de telefoon nu overgaat.
P.s: waar kan ik mijn klantnummer vinden?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Veenhuijes, bedankt voor je reactie. Je kunt het klantnummer vinden als je inlogt op Mijn Telfort. Anders kun je ook je postcode en huisnummer invullen.

Reageer