Telefoon belt niet/gaat niet over op port1

• 1 juni 2017
  • 1 reactie
  • 471 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag mijn defecte Zyxel modem verwisseld voor een Experia V8.
De Voice leek eerst goed te werken maar bij nader inzien toch niet. Ik gebruik 2 telefoons op 2 nummers , één op port 1 en één op port 2.
Nu is het probleem dat de telefoon aangesloten op port 1 niet overgaat, je ziet ook niet via de nummerherkenning dat er gebeld wordt.
In het voice status log is wel te zien dat er op die lijn is ingebeld. Naar buiten bellen via die lijn is geen enkel probleem. Ook bij testen via extra's phone test phone 1 belt hij hooguit 1x en meestal helemaal niet, Het nummer stond die ene maal wel bij de gemiste oproepen in de telefoon.Via verwisselen van de toestellen heb ik kunnen traceren dat het daar niet aan ligt.
Ik heb het modem ook al eens een harde reset gegeven maar dat hielp verder ook niet.
Het lijkt er op dat phone1 een storing heeft waardoor één van mijn 2 lijnen niet bruikbaar is.

Graag een oplossing

Overigens weet iemand waar bij voice> account mapping: extension in voor dienen? Kun je meerdere nummers op één telefoon laten binnenkomen of zo?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7
Hoi jp19, balen dat je nieuwe modem niet goed werkt. Werkt je internet inmiddels wel stabiel? Het lijkt er sterk op dat de voice poort niet goed is. Dit kan komen doordat een van de contacten binnenin het modem los is.. Het lijkt me dus zaak om nog een keer je modem te vervangen. Ik heb daarom een nieuwe V8 besteld.

Wat betreft je vraag over de account mapping. Hiermee kan je de telefoonnummers toewijzen aan een bepaalde telefoniepoort. Zo kan je het nummer wat nu op poort 1 staat overzetten naar poort 2 en vice versa.

Reageer