beantwoord

Telefoniesignaal valt steeds na enkele dagen weg, herstart/re-set helpt tijdelijk (glasvezel)

Badge
Goedemorgen. Sinds enkele maanden gebruik ik alles in 1 glasvezel. Het signaal van de vaste telefoon (nieuwe gigaset gekocht) valt na enkele dagen weg. Hierna hoor je geen kiestoon maar een kloppende ruis op de lijn. Je kan dan niet meer bellen. Bij mijn eerste analoge toestel gebeurde dit ook, heb hem daarom vervangen en de gigaset weer direct op de Arcadyn router aangesloten volgens instructie. Probleem is er nog steeds. Zodra je de router re-set, werkt alles weer maar na 2 a 3 dagen gebeurt het wederom. Een factory re-set van de router heeft ook niet geholpen. Ik gebruik alle standaard instellen volgens telfort in heb de installatie volgens het boekje gedaan. Zou u mij kunnen vertellen wat ik kan proberen en of deze storing vaker voor komt, in nieuwbouwwijken met Telfort glasvezel? Alvast hartelijk dank! Groet, Gerrit Jan
icon

Beste antwoord door maximaalski 8 januari 2017, 12:02

Beste Stephen. Het probleem is opgelost en de telefoon werkt nu weer uitstekend en valt niet meer uit. Hartelijk dank voor je hulp!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Badge
Ik ontvang overigens ook geen e-mail meer, indien ik een telfort voicemail op de vaste telefoon heb ontvangen. Ik weet niet of dit er mee te maken heeft....
Reputatie 8
Geen e-mail m.b.t. voicemail kan kloppen. Die service heeft Telfort eruit gegooid.
Achterliggend is er een volledig nieuw telefonie platform in gebruik genomen.
Dat wordt in facetten per regio / wijk omgezet. (Als het al niet eerder is gebeurd).
Misschien heeft het daar mee te maken?
Badge
Dank voor de suggestie, dat zou kunnen. Toen ik de glasvezelaansluiting en mijn nieuwe nummer kreeg enkele maanden geleden, ontving ik iedere keer een mailtje met bijlage als ik voicemail had. Nu komt die echter niet meer en kan ik alleen kiezen voor een terugbelnotificatie. Dat is erg jammer. Ik hoop dat er ook iemand een suggestie heeft voor mijn problemen met vast bellen en het steeds wegvallen van het signaal na enkele dagen...

Geen e-mail m.b.t. voicemail kan kloppen. Die service heeft Telfort eruit gegooid.
Achterliggend is er een volledig nieuw telefonie platform in gebruik genomen.
Dat wordt in facetten per regio / wijk omgezet. (Als het al niet eerder is gebeurd).
Misschien heeft het daar mee te maken?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gerrit Jan, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met telefonie. Kun je de gigaset aansluiten op PHONE poort 2. Indien deze het niet doet dan moet de poort eerst worden geactiveerd.

Typ '192.168.2.254' in je browser. Wanneer je nooit heb ingelogd op je modem typ dan de volgende gegevens in, gebruikersnaam: 'admin' en wachtwoord: '1234'. Ga naar 'VOICE'. > Internal Accounts. Vink 'enable' uit bij Account 1. Vink 'enable' aan bij Account 2 en voer je telefoonnummer in bij 'Extension In' en 'Extension Out'. Sluit dan de telefoon aan op poort 2. Laat je dan even weten of het is gelukt?
Badge
Beste Stephen, bedankt voor je reactie en het advies, zeer gewaardeerd! Ik ga dit de komende week uitproberen en laat je weten of het probleem dan is verholpen. Groet, Gerrit Jan

Hallo Gerrit Jan, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met telefonie. Kun je de gigaset aansluiten op PHONE poort 2. Indien deze het niet doet dan moet de poort eerst worden geactiveerd.

Typ '192.168.2.254' in je browser. Wanneer je nooit heb ingelogd op je modem typ dan de volgende gegevens in, gebruikersnaam: 'admin' en wachtwoord: '1234'. Ga naar 'VOICE'. > Internal Accounts. Vink 'enable' uit bij Account 1. Vink 'enable' aan bij Account 2 en voer je telefoonnummer in bij 'Extension In' en 'Extension Out'. Sluit dan de telefoon aan op poort 2. Laat je dan even weten of het is gelukt?
Reputatie 8
Badge +16
Ik zie je reactie dan graag tegemoet. 🙂
Badge
Goedemorgen Stephen,

Ik heb de stappen doorlopen, maar na twee dagen gebruik is er sinds gisteren weer ruis op de lijn met een soort van kloppend/tikkend geluid op de achtergrond. Ik kan niet bellen en gebeld worden, tenzij ik het apparaat opnieuw opstart. Dan gaat het 2-3 dagen weer goed. Hetzelfde probleem deed zich voor met mijn vorige oudere telefoon, die ik onlangs heb vervangen voor de gigaset. Een factory reset van de router heeft ook niet geholpen destijds. Heb je een advies wat ik het beste kan doen? Alvast dank. Groet, GJ

Ik zie je reactie dan graag tegemoet. :)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gerrit Jan, bedankt voor bevindingen. Jammer dat de problemen zich nog steeds voordoen. Ik ontvang graag je adresgegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Badge
Beste Stephen. Het probleem is opgelost en de telefoon werkt nu weer uitstekend en valt niet meer uit. Hartelijk dank voor je hulp!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Gerrit Jan, en graag gedaan!

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopstephen
Alvast bedankt!

Op dit topic plaats ik een slotje.