beantwoord

Storing Vast bellen, modem klapt er ineens eruit

• 7 juli 2015
  • 10 reacties
  • 362 keer bekeken

• Starter
  • 15 reacties
Goedemiddag,
sinds enkele dagen heb ik een storing met het vaste telefoon. Zodra ik gebeld wordt of zelfs probeer te bellen, klapt het modem eruit. Ongeveer binnen één minuut vanaf het begin.
Met het modem aan- en uitzetten, wordt de verbinding hervat. Maar bij het volgende telefoontje hetzelfde weer. Ook het resetten van het modem heeft niet geholpen. Bij inloggen in het modem lijkt alles goed te zijn, lampje brandt.

Alvast bedankt voor de hulp

Abonnement internet + vast bellen
Modem: Zyxel
icon

Beste antwoord door 123 28 augustus 2015, 13:31

Goede middag,
ik heb de verbinding met het nieuwe modem nu een tijdje getest en het ziet er goed uit. Momenteel geen storing meer. :-)
Nu nog hopen dat het zo blijft.

Bedankt voor de snelle en makkelijke vervanging van het modem.

Groeten 123
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Je kan de telefoon eens helemaal loskoppelen van de modem (ook de stroomstekker eruit) en na een minuutje weer aansluiten.
Als dit niet helpt dan kan je in de handleiding van je telefoon kijken of, en zo ja hoe je de telefoon zelf kan resetten.

Als bovenstaande handelingen geen oplossing bieden dan is wellicht de phonepoort defect en kan je de telefoon aansluiten op de phonepoort ernaast.
Hiervoor moet je in de modem de van poort wisselen, als volgt:

Sluit de telefoon aan op phonepoort 2 van de modem.
Je kan inloggen in de modem door op http://192.168.1.254 te klikken en als wachtwoord 1234 in te tikken.
Ga naar Voip - Phone - selecteer kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK en haal even je telefoon van de stroom af, sluit weer aan en probeer te bellen.
Reputatie 8
Badge +2
@123,

Vervelend! Wat is de status na de vriendelijke uitleg van Enterprise te hebben uitgevoerd? Ik zie je reactie tegemoet.

@Enterprise,

Awesome, als altijd.

Michael
Mijn excuus, voor de late reactie.

Bedankt voor de tips, het omzetten naar phonepoort 2 was de oplossing. Blijkbaar doet phonepoort 1 het niet meer, maakt ook een raar geluid bij het bellen. Moet je natuurlijk heel dicht bij het modem zijn om het te horen ;-)

Dus alles weer goed! Dank je wel!

Groeten, 123
Reputatie 8
Badge +2
@123,

Klasse! Houden zo. Laat het me weten zodra er alsnog iets is wat ik voor jou kan doen. :)

Michael
Goede middag,

helaas was de oplossing niet van lange duur. Inmiddels weer hetzelfde probleem.
Na enkel minuten in gesprek heel akelige geluiden en het modem klapt weer uit en de verbinding is onderbroken.

Nog een idee voor een oplossing?

Groeten 123
Reputatie 8
Badge +2
@123,

Wat vervelend zeg! Ik vervang het modem voor je, ervan uitgaande dat dit het probleem gaat oplossen. Meestal wordt het vervangende apparaat binnen 2 á 3 dagen bij jou afgeleverd. Laat je me weten wat de status is na ontvangst?

Michael
Dank je wel Michael. Ik wacht het af en houd je op de hoogte.

Groet 123
Reputatie 8
Badge +2
@123,

Morgen is het zover. PostNL komt het nieuwe exemplaar dan bij jou aanbieden. Dat je het weet. ;)

Michael
Goede middag,
ik heb de verbinding met het nieuwe modem nu een tijdje getest en het ziet er goed uit. Momenteel geen storing meer. :-)
Nu nog hopen dat het zo blijft.

Bedankt voor de snelle en makkelijke vervanging van het modem.

Groeten 123
Reputatie 8
Badge +2
@123,

Fijne zaak! Goed om te horen dat het nu goed werkt. Veel plezier ervan hè!

Michael

Reageer