beantwoord

storing vast bellen

  • 4 oktober 2015
  • 1 reactie
  • 105 keer bekeken

Badge
De afgelopen weken is het weer hopeloos met onze vaste telefoonlijn.
Of 'ie het wel of niet doet is een toevalstreffer.
Resetten, aan- en uitzetten, het helpt allemaal niks.
Soms kun je weer even bellen en dan ligt 'ie er weer uren uit.
Bereikbaarheid voor het verhelpen van klachten is bij Telfort helaas niet geweldig.
Waarom een abonnement betalen, als een deel daarvan niet werkt ?
Telfort, doe iets aan de kwaliteit van je diensten en aan je service om storingen op te lossen !
icon

Beste antwoord door Enterprise 4 oktober 2015, 22:26

De kans bestaat dat de telefoonpoort (1) op de modem het aan het begeven is.
Een oplossing kan zijn om phonepoort 2 in te schakelen en te gebruiken.

Heb je een ZyXEL modem, doe dit als volgt:

Sluit de telefoon aan op phonepoort 2 van de modem.
Je kan inloggen in de modem door op http://192.168.1.254 te klikken en als wachtwoord 1234 in te tikken, waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.
Ga naar Voip - Phone - selecteer kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK en haal even je telefoon van de stroom af, sluit weer aan en check hierna of de telefoon weer werkt.


Heb je een Experiabox modem:

Op de achterkant van de Experiabox zit op phonepoort 2 een kunsstof uitbreekdekseltje, dat wip je er zo uit en dan is de poort vrij.

Je kan de modem in door op http://192.168.2.254 te klikken, wachtwoord is 1234 waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.

Plug je telefoon in poort 2
Log in op je modem
Ga naar 'Voice' bovenin de balk
Kies links 'Internal accounts'.
Zet achter Account 2 een vinkje bij 'Enable'.
Selecteer bij 'Extension In' je eigen telefoonnummer, doe dit ook bij 'Extension Out'.
Druk helemaal onderaan de bladzijde op 'Apply'.
Nu zou je telefoon moeten werken.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +9
De kans bestaat dat de telefoonpoort (1) op de modem het aan het begeven is.
Een oplossing kan zijn om phonepoort 2 in te schakelen en te gebruiken.

Heb je een ZyXEL modem, doe dit als volgt:

Sluit de telefoon aan op phonepoort 2 van de modem.
Je kan inloggen in de modem door op http://192.168.1.254 te klikken en als wachtwoord 1234 in te tikken, waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.
Ga naar Voip - Phone - selecteer kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK en haal even je telefoon van de stroom af, sluit weer aan en check hierna of de telefoon weer werkt.


Heb je een Experiabox modem:

Op de achterkant van de Experiabox zit op phonepoort 2 een kunsstof uitbreekdekseltje, dat wip je er zo uit en dan is de poort vrij.

Je kan de modem in door op http://192.168.2.254 te klikken, wachtwoord is 1234 waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.

Plug je telefoon in poort 2
Log in op je modem
Ga naar 'Voice' bovenin de balk
Kies links 'Internal accounts'.
Zet achter Account 2 een vinkje bij 'Enable'.
Selecteer bij 'Extension In' je eigen telefoonnummer, doe dit ook bij 'Extension Out'.
Druk helemaal onderaan de bladzijde op 'Apply'.
Nu zou je telefoon moeten werken.