beantwoord

starttarief vast bellen 55% omhoog

• 22 augustus 2013
  • 67 reacties
  • 10458 keer bekeken

Badge
Ik krijg zojuist een brief binnen over een tariefverhoging voor het vast bellen. Het starttarief gaat van 5 naar 9 cent per gesprek, dit is een tariefverhoging van 55%.

Mijn vraag is of dit wel wettelijk is toegestaan?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 24 augustus 2013, 19:57

nog steeds geen antwoord op mijn vraag, is dit wettelijk toegestaan?

Dag M.T.M.

Sorry van de "vervuiling" in jouw topic.

Helaas is het wettelijk toegestaan om tarieven aan te passen.

Het staat je dat ook vrij om kosteloos je overeenkomst te laten beeindingen bij Telfort en over te stappen naar een andere aanbieder.
Bekijk reactie

67 reacties

Dat vroeg ik me ook al af. .. mag vast. .. want in t begin was t gratis en ging t ineens naar 5 cent. .. maar vind t wel een hele grote verandering
Badge
het lage starttarief was 1 van de redenen waarom ik (nog) bij Telfort zit, door deze aanpassingen is er voor mij geen reden meer om niet eens verder te kijken.

Voor 1 oktober kan ik nu gratis opzeggen zodat je kostenloos kunt overstappen.
De tariefsverhoging bedraagt geen 55%, maar zelfs 80%!
Bizar gewoon.
Stel je eens voor dat iedere dienstverlener dat zou doen, dan kunnen
we die arme Grieken ook niet meer ondersteunen. Want dan is onze portemonnee
echt helemaal leeg.
Reputatie 8
Badge +10
het lage starttarief was 1 van de redenen waarom ik (nog) bij Telfort zit, door deze aanpassingen is er voor mij geen reden meer om niet eens verder te kijken.

Voor 1 oktober kan ik nu gratis opzeggen zodat je kostenloos kunt overstappen.

Voor zover ik weet zijn er geen andere providers zoals Telfort die alleen nog een starttarief voor een gesprek rekenen en géén gesprekskosten.
Dit is een overblijfsel van de overname door Telfort van Tiscali.

Ik ken ook geen andere providers waarbij de kosten (starttik en gesprekskosten samen) dermate goedkoop zijn dat ze met het enkele starttarief van 9 ct kunnen concurreren.
Maar ik kan me vergissen natuurlijk...!
Reputatie 1
Badge +2
Het bellen naar mobiel daarentegen is al tijden 17 cent per minuut en da's ook geen kattenpis. Ik zal me toch ook verdiepen of er ergens anders nog iets beters te vinden is. Laten we elkaar hier op de hoogte houden.
Badge +1
jammer , hier ook een brief gehad .
Badge
Hoi is dus een stijging met 80 %
Ga uit van je standaard tarief en dan is het dus 80%
Bijna crimineel met al de storingen van de afgelopen maanden
Brrrrrrrrrrrrrrr
Reputatie 8
Badge +16
Bijna crimineel met al de storingen van de afgelopen maanden
Brrrrrrrrrrrrrrr

In verhouding is het een forse stijging... maar de vraag is even wat het doet met je maandfactuur. Vergeet niet dat het een starttik is en dat je verder gratis belt naar vaste nummers.

Heb je de vergelijking als gemaakt met de kosten die je zou hebben met een andere abonnementsvorm of bij een andere provider?
Badge
Ik betaal nu per maand ongeveer 52 euro inclusief starttikken (internet/tv/bellen). Met de verhoging zal dat rond de 56 a 57 euro komen te liggen.
Bij upc nu per maand 48,50 met onbeperkt telefonie zonder starttikken, na 6 maandenr 63,50, na 1 jaar 66,50
Door de verhoging bij telfort is dit na een jaar nog maar 10 euro meer dan bij telfort maar dan heb ik wel:
60Mb download, nu 15Mb (intrainsnelheid modem)
6Mb upload, nu 1Mb. Upload wordt belangrijker nu er steeds meer de "cloud" in gaat en voor thuis werken.
Meest gekeken zenders nu ook ongecodeerd via interne digitale ontvanger van tv.
Full HD, ipv 720p bij telfort
Geen internetsnelheid inboeten bij tv kijken. Een hd kanaal bij telfort slurpt de helft van mijn bandbreedte op.
De concurrentie van kpn op tv gebied heeft duidelijk gewerkt daar upc goedkoper is geworden en nu meer biedt.
Heb me dus zojuist aangemeld bij upc en zeg telfort bij deze gedag.
Reputatie 8
Badge +10

In verhouding is het een forse stijging... maar de vraag is even wat het doet met je maandfactuur. Vergeet niet dat het een starttik is en dat je verder gratis belt naar vaste nummers.

Ik heb mijn fakturen van het afgelopen jaar eens bekeken en gezien ons belgedrag gaat het mij ongeveer € 2,- per maand meer kosten.

Niet leuk, maar ook niet onoverkomelijk...
Badge
Ja dat heb ik gedaan. Nu is zelfs Ziggo goedkoper 😉 En dan krijg je meteen een 100 MB abonnement.
Dus Telfort legt op deze manier het loodje ;-)
Ik snap deze strategie echt niet want tegen kabel kunnen ze niet op. Dus deze prijstijgingm is echt
verschrikkelijk dom! iedereen is nu goedkoper uit als die overgaat. naar welke provider ook Want het starttarief is nu duurder dan de vaste kosten
bij de andere providors.
En daar krijg je dus een veel hogere download en upload snelheid. En echt héél veel meer?!
Badge
Hoi Enterprise, was al bang dat je niet zou reageren 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Heb me dus zojuist aangemeld bij upc en zeg telfort bij deze gedag.

En dat lijkt me de enige juiste reactie...

De telecom-markt is relijk open... en uiteindelijk is het aan de klanten om te bepalen wat ze willen en daar de meest passende provider bij te zoeken.
Reputatie 8
Badge +16
iedereen is nu goedkoper uit als die overgaat. naar welke provider ook Want het starttarief is nu duurder dan de vaste kosten bij de andere providors.

Dat ligt eraan... want lang niet alle providers bieden onbeperkt bellen tegen een vast tarief (of gratis). Voor mij is het ouderwetse "Vastbellen " nog steeds gunstig. Eerst betaalde ik cieca 10 euro per maand aan vaste kosten... inmiddels is dat circa 5 euro. Dat betekent dat ik zelfs na de prijsverhoging alleen al 125 gesprekken per maand moet voeren om duurder uit te zijn dan de oude situatie.... en zoveel bel ik niet.

Maar nogmaals... je kunt discussiëren of het een slimme zet van Telfort is... maar crimineel is het zeker niet.
Badge
Ik zat al te wachten.....was je koffie aan het drinken?
Maar je hebt gelijk . Klanten bepalen dat ze dit dus absoluut NIET willen.
80% verhoging en alleen maar een slechtere service... Dat wil je dus niet als klant.
Dus nu kun je gratis weg?! Dat is wat ik alleen wil zeggen?!
Dus NU kun je GRATIS opzeggen!?
Reputatie 8
Badge +16
In mijn brief staat ik kostenloos tot 1 oktober kan beëindigen.

Ik vermoed dat dit alleen geldt voor mensen met het oude "Vastbellen" abonnement.
Badge
Nee
Yip aandelen hé? voor iedereen.
Reputatie 8
Badge +16
Nee
Yip aandelen hé? voor iedereen.

Je praat wartaal....
Van starttarieven ben ik totaal geen fan en aangezien er hier vaak veel korte gesprekken zijn heb ik gekozen voor een VOIP-provider zonder starttarief.

Ik ga hier geen reclame maken voor andere VOIP-aanbieders maar je kan even zoeken bij  Tweakers op het forum bij Internet & Netwerken>Internetproviders en Hosting.

Ik kom door mijn belgedrag uit bij een prepaid VOIP-aanbieder waar geen starttarief geldt en de kosten per minuut naar vast en mobiel redelijk zijn. Nummerportering is ook mogelijk.
Er is ook een aanbieder waar je voor E 12.50 per maand "onbeperkt" kan bellen naar vast en mobiel (FUP).

Het hangt van je belgedrag af waar je goedkoper uit bent.

Aangezien Telfort andere VOIP-aanbieders NIET blokkeert en de Telfortmodems andere SIP-instellingen accepteren staat het je vrij om naar één van de vele VOIP-aanbieders te gaan.
🙂
Badge
Je praat wartaal....

Yip makkelijk te zeggen als de prijs met 80% omhoog gaat.
Ik spreek wartaal? Ik denk het echt niet.
Sorry Franzki, maar de enige die wartaal spreekt is Telfort.
EN Jullie natuurlijk die wat er ook gebeurd Telfort blijven  verdedigen ;-)
Weer een punt voor Radar ;-)
Mag ik jouw e-mailadres krijgen voor een P-P afspraak?
Reputatie 8
Badge +16
Mag ik jouw e-mailadres krijgen voor een P-P afspraak?

Ik doe niet aan daten...
Badge
Wow,, jij bent op twee of zelfs drie  plaatsen tegelijk. . Knap.
Jammer dat je niet doet aan dalen want daar zit Telfort momenteel.!
Maar hoe kun jij op dezelde tijd reageren op drie berichten op drie Topics, en dat binnen twee seconden?
Ik krijg pas mails na enkele minuten maar jij kunt blijbaar reagereb na enkele seconden.
Erg knap.
Reputatie 8
Badge +16
Nogmaals.... blijkbaar weet je niet hoe een forum werkt....

Lees de oude posts met uitleg nog eens terug...
Badge
Lol nee, ik ben gewoon medwerker bij microsoft .
Je hebt gelijk Ik snap het forum niet Bye...F...ck
Reputatie 8
Badge +16
ik ben gewoon medwerker ij microsoft .

Dan vul jij zeker de zandlopertjes van Windows XP bij?

Reageer