Spooktelefoontjes na upgrade Zyxel modem naar V3.11

• 2 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 4285 keer bekeken

Ik heb een groot probleem, sinds een upgrade van mijn Zyxel modem op 7 september 2013.
Mijn telefoon gaat automatisch af zodra je op system monitor klikt.

Ik heb de telefoon aansluiting (DECT) van poort 1 naar poort 2 verschoven.
Voip pass gereset.
ander telefoon toestel geprobeerd.
instellingen van de porten gechecked, staan goed.

ik blijft een soort ring test toon krijgen, normaliter 2 x per dag/nacht, maar er verschijnt geen nummer.
Modem blijft "ghost" calls ontvangen.

calls worden niet geregistreerd via de logs.
niks over te zien.
als je refresh interveral gaat hij niet af.
geen pulsen in het huis.

Ik heb dit sinds de laatste firmware update:
na de update: V3.11(TUE.5)-2_20130819
voor de update: V3.11(TUE.5)-2_20130307

Enig idee, hoe ik dit kan oplossen? I

Ik zag dat tenminste 1 andere Zyxel modem (P-2812 HNU-F1) gebruiker exact hetzelfde probleem heeft, hier op het forum (rschaik), onder vast bellen

11 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Philips slechter kan haast niet !!

Wat DECT-telefoons betreft heb ik die ervaring ook.
Ik heb hier een (bijna) nieuwe in de kast liggen, een paar dagen gebruikt maar voldeed echt niet.
Ik heb weer snel de Siemens terug gezet.
Reputatie 1
Badge +1
Philips slechter kan haast niet !!
Zelfs als die producten gratis zouden zijn hoef ik ze niet!!

Voor telefonie is Siemens een goed merk maar ik heb met dect totaal geen ervaring (en wil ik ook niet).
Zie het signaal ook , soort piep en af en toe ruis.
Maar het niveau is laag mijn telefoon gaat niet over (lampje flitst wel licht op ).

Een goede telefoon mag daar natuurlijk niet op reargeren maar het hoort ook niet voor te komen.

Het komt bijna continue voor als je voip monitor open hebt staan dus kan het niet zo moeilijk zijn voor Telfort deze vervelende bug in de firmware te verhelpen.

Dus hoop op een nieuwe firmware die eindelijk eens de diverse bug's oplost.

Toch heeft de Philips dect telefoon (niet zomaar een B-merk dus) er behoorlijk last van, inderdaad als je de voip monitor van het modem openzet op het scherm, is het om de haverklap raak.
Reputatie 1
Badge +1
Zie het signaal ook , soort piep en af en toe ruis.
Maar het niveau is laag mijn telefoon gaat niet over (lampje flitst wel licht op ).

Een goede telefoon mag daar natuurlijk niet op reargeren maar het hoort ook niet voor te komen.

Het komt bijna continue voor als je voip monitor open hebt staan dus kan het niet zo moeilijk zijn voor Telfort deze vervelende bug in de firmware te verhelpen.

Dus hoop op een nieuwe firmware die eindelijk eens de diverse bug's oplost.
Hopen dat ik dezelfde behandeling krijg, zojuist een email naar Telfort uit gedaan met jou oplossing.
Groet René
Telfort heeft mij een Arcadyan Experia V8 modem opgestuurd die ik vrijdag meteen geinstallleerd heb, ter vervanging van mijn Zyxel modem. Omdat dit modem uiteraard op een heel andere firmware werkt, heeft dit mijn probleem meteen opgelost.
Ik heb diverse slechte recenties over dit modem gelezen, maar tot dusver doet hij het prima. Wat mij betreft is mijn probleem dus hiermee opgelost.

Groet,

Ron.
Kees-Jan,

Ik hou uiteraard het forum op de hoogte en als het nieuwe modem het probleem oplost, dan zal ik rschaik (forumlid) ook hiervan op de hoogte stellen.

Groet,

Ron.

Goede dag,
Ik ben zelf ook wel een beetje nieuwsgierig hoe dit probleem opgelost word.
Ik hoop dat het nieuwe modem inderdaad het probleem oplost, waardoor u dit soort nare problemen niet meer heeft. Ik zou geen andere logische verklaring hebben dan een Software bugg. Dat tijdens het installeren van de software iets verkeerd is gegaan.

Laat het even weten!
Kees-Jan,

Ik hou uiteraard het forum op de hoogte en als het nieuwe modem het probleem oplost, dan zal ik rschaik (forumlid) ook hiervan op de hoogte stellen.

Groet,

Ron.
Reputatie 8
Badge +17
Ron,
Ik vermoed dat dit probleem exemplarisch is, anders zouden véél meer gebruikers hier last van hebben... ;)

Mooi dat je een nieuw modem krijgt, even afwachten of hierdoor het probleem opgelost is.
Kees-Jan,

Ik heb dit al diverse keren geprobeerd (op aanraden van Telfort) maar dit lost het probleem niet op. Ik ben gisteravond twee uur met Patrick van Telfort aan de telefoon geweest en we hebben alles wat mogelijk was geprobeerd. Uiteindelijk is er besloten mij een nieuw Zyxel modem te sturen. Wat vreemd is, is dat er een ander persoon op het foruim exact hetzelfde probleem heeft. Een collega van mij, die ook een zelfde Zyxel modem heeft, heeft dit probleem met zijn DECT telefoons niet.

Als het nieuwe modem niet helpt, zijn we terug bij af. Als Telfort zou kunnen reverten naar de beta V3.11 versie (ik dacht van maart 2013) voor mijn modem, dan was het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost. Had je ook gezien dat als ik in het modem menu zit en statistieken van de telefoon probeer op te vragen dat hij dan constant een belsignaal produceert? Had ik ook voor de laatste V3.11 firmware release niet.

Groet,
Ron.
Reputatie 8
Badge +17
mogelijk dat er settings van de oude firmware niet goed overgezet zijn naar de nieuwe settings.

oplossing: reset naar fabrieksinstelling en dan de settings, zoals jij ze wilt hebben, opnieuw configureren.

dus NIET een backup van de settings maken en na de reset weer terugzetten...

Reageer