beantwoord

SIP instellingen Telfort plus mislukken inlog huidige belgegevens

• 15 februari 2014
  • 2 reacties
  • 1169 keer bekeken

Badge
Bijna een jaar helemaal geen problemen met mijn " van 1 miljoen op de bank naar zelf boodschappen doen " abonnement tot....nu:
Na een noodzakelijke harde reset van mijn modem ( inloggegevens vergeten ) kom ik een aantal problemen tegen, 1 ervan is:

1 Ik krijg als ik een telefoonnummer draai de informatieriedel, alsof mijn nummer is afgesloten, op het moment dat ik mijn nummer vanaf een ander toestel bel krijg ik mijn ingesproken voicemail.

2 Online inloggen op mijn telfort is succesvol, op het moment dat ik echter de link "klik hier voor huidige belstatus" moet ik nogmaals inloggen, hoe ik daar ook probeer in te loggen ( geschiedenis schonen, cookies er af etc etc ) de betreffende inlogpagina blijft in het veld van de gebruikersnaam steevast de toevoeging @telfort.nl geven hetgeen tot een melding "gebuikersnaam onbekend" leidt. Overigens, dit probleem doet zich al een paar maanden voor, sinds november 2013 om precies te zijn, ik denk dus niet dat dit met de sip registratie te maken heeft maar noem het toch even op daar ik door de harde reset de voip call logs ook niet meer op het modem kan inzien.

Probleem 1 kan ik eventueel zelf checken/oplossen indien telfort ergens op de site de sip gegevens zou hebben geplaatst, die kan ik echter nertgens vinden.
Jet jan in ieder geval niet aan het modem liggen, heb nog een ander sip voip abo via Betamax Luxemburg ( gratis naar vast in heel de EU voor 10tje per 3 maanden ) en dat geeft in het geheel geen probleem.
Hetgeen mij bijvoorbeeld bij de voip/sip instellingen van telfort opvalt is dat de "register sip" het niet doet, dat kan alleen indien er ergens in de telfort sip instellingen iets neit goed staat.
Graag zou ik in reply de sipinstellingen ontvangen, liefst hier op het forum zodat iedereen met hetzelfde probleem dit zelf kan oplossen zonder de helpdesk lastig te vallen en dan met name providernaam, poorten,sipservers.

Probleem 2 is voor de telfort it afdeling, zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik de sip niet kan registreren maar het heeft er meer van dat er ergens iets niet klopt in het script van de inlogpagina....
icon

Beste antwoord door RNI2020a 15 februari 2014, 17:24

Probleem 1 is opgelost, op de een of andere duistere manier pakte het modem de verkeerde sipgegevens van de server af, handmatig via de helpdesk de juiste sip account gegevens ingebracht en hij doet 't.

Probleem 2 is inderdaad vaker gemeld maar het is nu tijd dat de IT er iets aan gaat doen, een en ander zit in ieder geval NIET in de pc maar een stukje eigengereid script blijft volhouden dat de toevoeging @telfort.nl direcht aan de gebruikersnaam hoort.
Ik vermoed dat dit te maken heeft dat men, in een grijs verleden, het plan had dezelfde inloggegevens te vragen als die bij het sip account horen maar dat er later is besloten om de klant dezelfde inlog gegevens te laten gebruiken als bij het inloggen op het internet account.
Daarbij is, denk ik, de it , na het plaatsen van het bijbehorende inlogscriptje, vergeten het oude script er uit te halen, tsja dan krijgt de server 2 verschillende inputs en slaat op tilt.
Kan mij niet voorstellen dat het iets anders is.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Genoemde problemen staan los van elkaar, probleem 2 is al vaker gemeld en daar wordt (hopelijk) aan gewerkt.

Wat probleem 1 betreft, de nieuwe(re) modems (ZyXEL 2601 en 2812 en de Experiabox) horen zelf hun SIP-gegevens op te halen van de SIP-server, dus ook na een reboot of reset.
Heb je toevallig nog een oude(re) (koop)modem zoals de ZyXEL 2602 (zwart of zilvergrijs)..?
Badge
Probleem 1 is opgelost, op de een of andere duistere manier pakte het modem de verkeerde sipgegevens van de server af, handmatig via de helpdesk de juiste sip account gegevens ingebracht en hij doet 't.

Probleem 2 is inderdaad vaker gemeld maar het is nu tijd dat de IT er iets aan gaat doen, een en ander zit in ieder geval NIET in de pc maar een stukje eigengereid script blijft volhouden dat de toevoeging @telfort.nl direcht aan de gebruikersnaam hoort.
Ik vermoed dat dit te maken heeft dat men, in een grijs verleden, het plan had dezelfde inloggegevens te vragen als die bij het sip account horen maar dat er later is besloten om de klant dezelfde inlog gegevens te laten gebruiken als bij het inloggen op het internet account.
Daarbij is, denk ik, de it , na het plaatsen van het bijbehorende inlogscriptje, vergeten het oude script er uit te halen, tsja dan krijgt de server 2 verschillende inputs en slaat op tilt.
Kan mij niet voorstellen dat het iets anders is.

Reageer