beantwoord

sip instellingen ontvangen

  • 11 november 2017
  • 17 reacties
  • 3702 keer bekeken

Het is toch niet van deze tijd dat je niet eens zelf je eigen modem mag bepalen!!!
Dat je niet eens je voip/sip kan instellen op je eigen modem!!!!!
Telfort laat hier echt zien niet klantvriendelijk te zijn.
Tijd voor een andere provider???
Of heeft telfort toch een oplossing, zonder het modem van telfort te gebruiken!!
Ben benieuwd.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 14 november 2017, 15:36

Hoi Edwin, welkom op het forum. Galdor heeft je al bijgepraat over de huidige stand van zaken. Het is inderdaad zo dat de SIP-gegevens op dit moment niet door ons verstrekt worden. Dit omdat de kans op misbruik en de risico's op fraude tegen te gaan. Op onze eigen hardware worden de gegevens op afstand ingesteld. Mocht uit de consultatie blijken dat de SIP-gegevens wel vrijgegeven moeten worden, dan zullen wij hier gehoor aan geven. Totdat hierover duidelijkheid is, blijft de lijn dat de SIP-gegevens niet verstrekt worden.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Lees dit topic even helemaal door: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858
Er loopt hier een consult over. Onder andere over het punt van routers en modems.
Reputatie 8
Badge +17
Er loopt hier een consult over. Onder andere over het punt van routers en modems.Die consultatie is (nog) niet gestart...
Klopt heeft vertraging opgelopen inderdaad.
Toch wel jammer dat Telfort geen reactie geeft.
Even een mailtje of een brief met de juiste inloggegevens kan toch niet moeilijk zijn.
Of een omgeving in Mijn Telfort waarin je dit kan regelen.
Gemiste kans TELFORT!!!!
Toch wel jammer dat Telfort geen reactie geeft.
Even een mailtje of een brief met de juiste inloggegevens kan toch niet moeilijk zijn.
Of een omgeving in Mijn Telfort waarin je dit kan regelen.
Gemiste kans TELFORT!!!!

Zowel KPN als Telfort wachten waarschijnlijk de uitkomst van eerder genoemde consult af.
De door KPN en Telfort ingenomen houding is momenteel dat deze gegevens in verband met kans op misbruik niet worden vrijgegeven.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/sipgebruikersgegevens.htm
Onder andere hier reactie vanuit Telfort
https://forum.telfort.nl/internet-267/telfort-sip-wachtwoord-49544
Maar daar heb ik toch niet aan?
Ik heb toch recht op mijn inloggegevens?
Klopt. Vandaar die consultatie officieel volgens de huidige wetgeving zouden deze gegevens verstrekt moeten worden.
Meer over dit onderwerp en meer hier.
https://tweakers.net/nieuws/120591/overheid-onderzoekt-of-modem-onder-vrije-routerkeuze-valt.html
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Edwin, welkom op het forum. Galdor heeft je al bijgepraat over de huidige stand van zaken. Het is inderdaad zo dat de SIP-gegevens op dit moment niet door ons verstrekt worden. Dit omdat de kans op misbruik en de risico's op fraude tegen te gaan. Op onze eigen hardware worden de gegevens op afstand ingesteld. Mocht uit de consultatie blijken dat de SIP-gegevens wel vrijgegeven moeten worden, dan zullen wij hier gehoor aan geven. Totdat hierover duidelijkheid is, blijft de lijn dat de SIP-gegevens niet verstrekt worden.
Hallo Wieger,

Dat is misschien wel goed bedacht van Telfort, maar hier heb ik dus niets aan. Ik wil gewoon mijn eigen modem kunnen kiezen en mijn Voip kunnen instellen.
Alsof het verstrekken van andere inloggegevens etc. niet fraude gevoelig zijn etc.
Ik ben hier zeer ontevreden over en denk er hard over om naar een andere provider over te stappen.
@edwin.p Wil je op het kpn netwerk blijven zou je naar xs4all kunnen die zijn daar iets soepeler in. En je krijgt een fritzbox.
Reputatie 8
Badge +17
Hoi Edwin, welkom op het forum. Galdor heeft je al bijgepraat over de huidige stand van zaken. Het is inderdaad zo dat de SIP-gegevens op dit moment niet door ons verstrekt worden. Dit omdat de kans op misbruik en de risico's op fraude tegen te gaan. Op onze eigen hardware worden de gegevens op afstand ingesteld. Mocht uit de consultatie blijken dat de SIP-gegevens wel vrijgegeven moeten worden, dan zullen wij hier gehoor aan geven. Totdat hierover duidelijkheid is, blijft de lijn dat de SIP-gegevens niet verstrekt worden.
Ik snap je uitleg, maar wettelijk gezien is een provider al verplicht de gegevens te verstrekken. Die consultatie gaat alleen over of een modem een eindapparaat is. En ook al zou een modem geen eindapparaat zijn en tot het providernetwerk behoren (waarvoor een klant dus geen energie hoeft te leveren waardoor de verstrekte modems niet eens kunnen werken, want: niet aangesloten op wandcontactdoos 😉 ), dan is de UTP poort het koppelvlak voor de abonnee en dáár kan een klant een SPA (bijvoorbeeld een Cisco SPA112 ATA) aankoppelen om zijn telefonie af te handelen en dan zou een provider alsnog die SIP/VOIP login-gegevens moeten verstrekken om gebruik te kunnen maken van het telefonieplatform van de provider...
Klanten mogen een eigen modem aankoppelen. De providers gebruiken (lees: misbruiken!) de consultatie om die SIP/VOIP login-gegevens niet te verstrekken en dát is niet volgens besluit!

Oh, nog ter info: bovenstaand argument heb ik ook al bij ConsuWijzer gedropt: via https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/eigen-apparatuur-aansluiten-op-netwerk-internetaanbieder
Reputatie 8
Badge +17
https://tweakers.net/nieuws/132879/modem-valt-onder-vrije-routerkeuze-in-conceptregels-van-internetconsultatie.html
Reputatie 1
Badge
Hallo Wieger,

Dat is misschien wel goed bedacht van Telfort, maar hier heb ik dus niets aan. Ik wil gewoon mijn eigen modem kunnen kiezen en mijn Voip kunnen instellen.
Alsof het verstrekken van andere inloggegevens etc. niet fraude gevoelig zijn etc.
Ik ben hier zeer ontevreden over en denk er hard over om naar een andere provider over te stappen.


Handen laten wapperen :D

Ik heb hem ook werkend.... Forum staat vol hoe te laten werken !
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7390-nieuwe-sip-instellingen-73024
Hallo Wieger,

Dat is misschien wel goed bedacht van Telfort, maar hier heb ik dus niets aan. Ik wil gewoon mijn eigen modem kunnen kiezen en mijn Voip kunnen instellen.
Alsof het verstrekken van andere inloggegevens etc. niet fraude gevoelig zijn etc.
Ik ben hier zeer ontevreden over en denk er hard over om naar een andere provider over te stappen.


Handen laten wapperen :D

Ik heb hem ook werkend.... Forum staat vol hoe te laten werken !
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339

Helaas werken die tips niet voor elke aansluiting. Hier wordt het telefoon deel net als de Tv in de NT afgehandeld.
Reputatie 1
Badge
@edwin.p Wil je op het kpn netwerk blijven zou je naar xs4all kunnen die zijn daar iets soepeler in. En je krijgt een fritzbox.

bij tefort werk hij ook
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7390-nieuwe-sip-instellingen-73024
Reputatie 8
Badge +10

bij tefort werk hij ook
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7390-nieuwe-sip-instellingen-73024

Yep, maar wel op een VDSL-aansluiting hier, ik heb geen glasvezel dus kan daar geen uitspraak over doen.

Reageer