beantwoord

Problemen met vaste digitale telefoon na instalatie Experia Box V10a

• 7 december 2019
  • 18 reacties
  • 760 keer bekeken

Reputatie 1

Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden, wanneer ik bel naar mijn vast nummer hoor je eerst een in bezet toon en daarna niets meer.Telefoonlijn controleren wordt aangegeven op de display van de digitale telefoon.Het is een Digitale telefoon van Panasonic met een basisstation KX-TG6811. Bij testen wordt op modem wordt aangegeven dat de lijn bezet is. alles al geprobeerd , modem gereset, telefoon gereset maar niets helpt. andere telefoon kabels aangesloten helpt ook niet….…………….………………..

icon

Beste antwoord door john879579 12 december 2019, 14:35

Ik heb met Telfort contact gehad (en zij hebben een paar testjes gedaan met de modem), en kwamen zelf ook tot  de conclusie dat de telefoonpoort waarschijnlijk een defect heeft. Er wordt een vervangend modem naar mij gestuurd. In ieder geval wil ik toch iedereen bedanken voor hun reacties en suggesties………..       Gr.John

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8

Ik heb ook even wat zitten testen met telefoon, maar kreeg ook vreemde resultaten. Omdat ik verschillende set-ups heb geprobeerd, ook met eigen router, nog geen consistent resultaat.
Ben verder met dat testen gestopt. Kan er nu weinig concreets meer info over geven.
Daar moet ik meer testen voor doen.

Mogelijk hebben de vreemde resultaten te maken met veranderingen bij KPN/Telfort in hun netwerk?
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vanaf-nu-heeft-telfort-extra-veilig-internet-met-dnssec-85090

En lees ook problemen m.b.t. DNS-servers:
https://forum.telfort.nl/internet-267/dns-servers-telfort-werken-niet-goed-85443

Reputatie 1

Ik heb met Telfort contact gehad (en zij hebben een paar testjes gedaan met de modem), en kwamen zelf ook tot  de conclusie dat de telefoonpoort waarschijnlijk een defect heeft. Er wordt een vervangend modem naar mij gestuurd. In ieder geval wil ik toch iedereen bedanken voor hun reacties en suggesties………..       Gr.John

Reputatie 8
Badge +18

Zie onderstaande link voor het uit en aanzetten van je vast bellen en als je het uitgezet met je mobiel nummer dan denk ik dat je mobiel doorschakelt naar de voice mail zie daarvoor de link 1 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/alles-over-voicemail-bij-vast-bellen.htm

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @john879579 , heb je al eens een andere vaste telefoon geprobeerd?

Als je inlogt in je modem, zie je dan wel je telefoonnummer staan in de rubriek VOIP?

Heb je je modem al eens een volledige reset gegeven zodat deze alle gegevens van jou opnieuw ophaalt?

Reputatie 8

Aanvullend.

Misschien eerst nog eens proberen de V10A nog eens opnieuw te resetten.
Dat heeft bij iemand anders met een vergelijkbaar probleem ook gewerkt.
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/uitgaande-telefonie-werkt-niet-na-installatie-v10a-85312

Reputatie 8

Je zou ook nog eens de powerknop uit kunnen schakelen, resetknop indrukken, vasthouden,  en dan de power weer inschakelen, zodat als het ware beide tegelijk worden uitgevoerd.
Dat laadt de firmware opnieuw in.

Als dat nog niet helpt, met wat je voorstelt: 

…. zou een ander modem helpen misschien?

De Experia Box V10 (zonder A) is dan wellicht een betere optie. Er zijn zoveel meldingen over problemen met die V10A, dat het me verbaast dat het ding überhaupt wordt uitgeleverd.

Reputatie 8

Ik neem aan een V10A gekregen n.a.v. een brief om de ZyXEL modem/router te vervangen? Wat gebeurt er als je het Panasonic basisstation uitschakelt / stroomloos maakt, en weer inschakelt?

Reputatie 8

Wie weet, maar zou deze dnssec. ook invloed hebben op Voip?

Zoals in mijn eerdere reactie aangegeven, kwam ik met enkele korte testen, ook wat tegenstrijdige resultaten tegen. Maar voor een meer evenwichtige analyse moest ik wat meer testen doen. Mijn situatie in mijn set-up is wellicht anders als bij andere gebruikers, dus moest er wel zeker van zijn.

Met wat aanpassingen is het verder allemaal wel weer bijgesteld, en werkt “mijn” situatie correct.
Met VOIP “an sich” met een Telfort account / SIP nummer heeft het in ieder geval niet te maken. (Heb in mijn situatie de Telfort VOIP SIP account-gegevens, en werkt ook als ik mijn eigen router rechtstreeks achter internet hang met aanvullende VOIP telefonie apparatuur en “soft phone” applicatie op een laptop gebruik en daarin expliciet die VOIP SIP-gegevens zijn ingevoerd).

In jou situatie waarbij de Telfort V10A modem/router feitelijk de VOIP “ATA” functies onderhoudt en daarachter een Panasonic “digitaal” Dect basis station erachter wordt gehangen is een andere situatie.

Heb de PDF gebruiksaanwijzing eens gedownload van een Panasonic set.
Met VOIP heeft die set feitelijk helemaal niets te maken. Die set heeft namelijk alleen een “analoge” telefoon aansluiting, om achter de “analoge” telefoonpoortjes te hangen van bijv. een Experia Box.
Dat het basis station en de telefoon hand-sets weer digitaal zijn, doet daar niets aan af.

Het zou best kunnen dat een aantal achterliggende instellingen in de V10A niet goed meer aansluiten met een aantal instellingen die in het Panasonic DECT basis station worden gebruikt?

Dat wordt dan best nog wel een uitzoekerij, waar het hem dan in zit?
Zover ben ik echter nog niet gegaan om dat eens verder te bestuderen.
Kom daar nog op terug met wel of geen oplossing.

EDIT:
Vanuit de gebruiksaanwijzing kom ik niets tegen m.b.t. mogelijk aanvullende instellingen.
Of aansluiting met het telefonie netwerk. Eigenlijk weinig support. Dus dat schiet niet echt op.

Laatst was er ook iemand die een probleem had met een oude Giga DECT telefoonset.
Was kennelijk te oud, om met een meer modern systeem om daarmee samen te werken.

Reputatie 1

Ja dat klopt ik heb een vervangende router gekregen. Ik heb het basis station en alle telefoons al van het stroom gehaald en weer ingeschakeld maar dat helpt ook niet. Wat wel vreemd was, dat ik de eerste keren meteen de voicemail te horen kreeg. Deze heb ik geprobeerd uit te zetten d.m.v. #21# met de vaste telefoon maar dat ging niet. Toen heb ik vanaf mijn smartphone 1233 gebeld en in het menu de voicemail uitgezet. vanaf toen heb ik een bezet toon en dan is het stil. 

Reputatie 1

Ik heb in ieder geval nu geen voicemail meer aanstaan. Maar niemand kan mij nu op mijn vaste nummer bereiken. Wanneer je me op m'n vaste nummer belt, krijg je eerst een in bezet toon en daarna wordt het stil. ….hoe is dit mogelijk?

Reputatie 1

Ik heb de router gereset zoals je hierboven hebt beschreven, waarna ik na mijn vaste nummer heb gebeld. Ik kon horen dat deze over ging maar via mijn mobiel, maar de DECT telefoon bleef stil. In de bellerlijst van de modem stond nu in eens een miss call op dit tijdstip. Daarna nog eens geprobeerd om weer naar mijn vaste nummer te bellen, maar toen weer een bezet toon en daarna stil. Ik heb nu onderhand alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, kan Telfort mij nu misschien verder helpen?

Reputatie 1

Hoi  janD,

Ja, ik heb ook een andere vaste tefoon geprobeerd maar deze gaat ook niet over. Ik zie inderdaad mijn telefoon nummer staan en ik heb inderdaad de router al een paar keer volledig naar de gereset zonder enige resultaat. Er zijn incoming calls maar deze signalen lijken niet bij de telefoon aan te komen. Ik heb ook een ander telefoon snoertje geprobeerd maar dit hielp ook niet. Zou het aan de groene telefoonpoort op de router kunnen liggen? Zou hier een defect aan kunnen zijn…. Dus wel outgoing calls maar geen incoming calls kunnen doorlaten?

Reputatie 1

Ik heb vandaag een gloednieuwe DECT telefoon gekocht en aangesloten……… geen verbetering! (die gaat dus weer terug) Dus dat mijn DECT Panasonic telefoon te oud is gaat hier niet op denk ik. Misschien moet ik nog een keer een reset uitvoeren, ondanks ik deze al verschillende malen heb uitgevoerd. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik dat graag, zou een ander modem helpen misschien?

Reputatie 1

Ik heb nog wat topics nagezocht op het forum en iemand tegen met soort gelijk probleem met een experia box versie 8 (Geen geluid bij inkomende oproepen vaste lijn- 3jaar geleden). Daar bleek een poort van niet te functioneren, Dit probleem is opgelost door de 2e poort te activeren. Aangezien ik deze niet heb op de experia box v10A is enige mogelijke oplossing dat Telfort mij een nieuwe Experia box V10A levert?

Reputatie 8

Zou ik eerder vragen een Experia box V10 (zonder A) te leveren. Die heeft in ieder geval twee telefoonpoortjes en loop je niet het risico weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen.

Overigens heb ikzelf getest met een V10A en afwisselend de connectie met twee verschillende “gewone” analoge telefoons. Waarvan eentje aangesloten via de telefoon connectie die eerst naar een printer - annex FAX gaat, daarop een extra telefoon uit-poortje. Hier werkt dat wel gewoon.
(Zelfs FAX-en met de all-in-one Brother printer heb ik eerder al eens met succes uitgevoerd).

Reputatie 1

Wie weet, maar zou deze dnssec. ook invloed hebben op Voip? Er is trouwens ook nog maar weinig aan te passen op de Experia Box v10A, dus ik kan ook geen DNS servers meer veranderen e.d. toch? Kan Telfort/KPN niet zien wat er aan de hand is en dit oplossen? 

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @john879579, welkom op ons forum! Wat gek, en vooral lastig, dat je vaste telefoon het niet doet sinds je het nieuwe modem aangesloten hebt. Ik zie dat er al hulp toegesneld is, dat is fijn, ik haak ook graag aan.

Je hebt al verschillende dingen geprobeerd zoals resetten lees ik. Gek dat het allemaal geen verschil maakt. Het is niet een bekend probleem, en DNSSEC is alleen voor de internetverbinding, ik heb ook daar nog geen andere signalen over gehoord.

Kan je je gegevens in je forumprofiel voor me aanvullen met je huisnummer en eventueel klantnummer? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken. Laat je het weten als je ze hebt ingevuld?

Reputatie 1

Hoi Alexandra,

Ik heb m'n account nummer voor thuis toegevoegd in het forumprofiel.

Reageer