beantwoord

problemen met vast bellen

• 17 februari 2019
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 1
ik heb al enkele maanden last van problemen met de vaste telefoon lijn [ik kan zelf mijn opgegeven NR niet bellen, maar ik krijg wel telefoontjes van scammers van bv {microsoft, bitcoin, IRS} }

ik heb hier namelijk afgelopen week een telefoontje gekregen, maar als ik zelf het nr bel krijg ik een melding dat het nummer niet bestaat
icon

Beste antwoord door alexvdp 19 februari 2019, 09:36

ik heb geprobeerd het nieuwe nummer te bellen met mijn telefoon, en het werkt inderdaad.

van scammers heb ik momenteel weinig last

en als ze echt forcerend zijn, weet ik hoe ik ze mij niet meer laat bellen
{Virtual machine, die gemaakt is om migrosaft scammers tot last te zijn} {het "tree/dir" command duurt namelijk minimaal 30 minuten om af te ronden} {en als scammers meestal in de gaten hebben dat het nummer voor scambait wordt gebruikt bellen ze je niet meer}

een compleet nieuw nummer aanvragen heeft weinig nut omdat scammers een auto call systeem hebben dat nummer voor nummer afgaat zoals:
+310000000000
+310000000001
+310000000002

dit systeem gaat gewoon automatisch elk nummer af en weet doormiddel van de foutcode of het nummer bestaat of niet. hierdoor kan een scammer het nieuwe nummer alsnog vinden.

{mijn nummer is namelijk nergens bekend, en staat ook niet in de telefoon gids}
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi alexvdp, ik lees dat je problemen hebt om jouw eigen nummer te bellen, dat klopt toch? Als je deze belt met bijvoorbeeld jouw mobiel dan krijg je te horen dat het nummer niet bestaat? Echter de oplichters weten het nummer wel te vinden? We hebben het over het nummer dat op 64 eindigt toch? Je kunt wel met het nummer uitbellen?
Reputatie 1
ik heb nog niet geprobeerd met het nummer uit te bellen, in de papieren die ik heb gekregen staat dat het nr endigt met 77

ik zal het gehele nummer wel via PM sturen
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor het nummer, ik zie deze ook in de bevestiging staan inderdaad. Echter staat er op dit moment een ander nummer toegewezen aan je, dit komt omdat in juni 2017 de order vastliep door het aanvragen van het telefoonnummer. Je hebt toen contact gehad met mijn collega en hij heeft de afdeling levering aangestuurd. Zij hebben toen een nieuw nummer voor je aangevraagd.

Nu is het dus logisch dat je het nummer niet kan bereiken en dat die aangeeft dat het niet bestaat, maar het lukt je ook niet om er mee uit te bellen begrijp ik. Dat is wel vreemd. Je kan dus wel bellen, maar niet gebeld worden. Heb je al eens het modem en het basisstation van de telefoon opnieuw opgestart?

De scammers, weten die je veel te vinden? Want als het echt irritant is, dan is het wellicht een optie om compleet een nieuw nummer aan te vragen. Nu is dit geen garantie dat scammers je niet vinden, ze werken nou eenmaal met computers en proberen gewoon alle mogelijke combinaties. Wellicht is dat ook nog een optie, een nieuw nummer.
Reputatie 1
ik heb geprobeerd het nieuwe nummer te bellen met mijn telefoon, en het werkt inderdaad.

van scammers heb ik momenteel weinig last

en als ze echt forcerend zijn, weet ik hoe ik ze mij niet meer laat bellen
{Virtual machine, die gemaakt is om migrosaft scammers tot last te zijn} {het "tree/dir" command duurt namelijk minimaal 30 minuten om af te ronden} {en als scammers meestal in de gaten hebben dat het nummer voor scambait wordt gebruikt bellen ze je niet meer}

een compleet nieuw nummer aanvragen heeft weinig nut omdat scammers een auto call systeem hebben dat nummer voor nummer afgaat zoals:
+310000000000
+310000000001
+310000000002

dit systeem gaat gewoon automatisch elk nummer af en weet doormiddel van de foutcode of het nummer bestaat of niet. hierdoor kan een scammer het nieuwe nummer alsnog vinden.

{mijn nummer is namelijk nergens bekend, en staat ook niet in de telefoon gids}
Reputatie 8
Badge +12
Ik weet het Alex, zeer irritant. maar gelukkig valt het nu mee.

Ik begrijp nu dat je het vaste nummer kan bellen, je kan er alleen nog niet mee uitbellen? Of is dat ook opgelost? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Reputatie 1
ik heb nog niet geprobeerd of ik hier mee kan uitbellen gezien ik geen unlimited belminuten heb per maand voor de vaste lijn,

gezien hier kosten aan verbonden zijn doe ik dit liever niet, {het is namelijk niet zo'n zeer groot probleem dat ik niet kan uitbellen, op de vaste lijn}
Reputatie 8
Badge +12
Helemaal duidelijk. Je kan het overigens best eens testen door even naar jouw mobiel over te laten gaan. Je hoeft natuurlijk op te nemen.

Reageer