beantwoord

Problemen met aansluiting vast bellen (nieuwe klant - zzp)

• 26 november 2018
  • 6 reacties
  • 269 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag overgestapt naar Telfort met Zakelijk (zzp) internet en bellen. De Experiabox heb ik vrij snel aan de praat gekregen. Internet doet ’t. Prima zelfs.

Alleen gaat het mis met de vaste telefonie. Hoewel ik al vanaf vanochtend 9.25 u signaal heb, ben ik formeel nog steeds niet aangesloten. Hierdoor kunnen ook de vaste telefoonnummers niet geactiveerd/geporteerd worden.

Ik heb geprobeeld te bellen en chatten met de klantenservice. Na wat van-het-kastje-naar-de-muur gedoe en heel lang en heel veel wachten ... ‘Ja meneer, het is hier nogal een drukte vanwege Black Friday ...’ ben ik nog altijd niet veel wijzer. Op een rijtje:

• De aansluiting, die vandaag (26/11/18) zou moeten worden opgeleverd, is formeel nog niet opgeleverd door KPN Breedband.
  • Telfort kan hierdoor (zegt men) niet verder met het leveringsproces.
  • Ik heb dan ook nog geen formele bevestiging per sms ontvangen.
  • De telefoonlijnen staan aangevraagd, maar kunnen zonder melding/oplevering door KPN Breedband, niet worden geporteerd.
  • Telfort is afhankelijk van KPN Breedband in dezen en kan geen direct contact opnemen met de verantwoordelijke(n). Laat staan iets forceren.
  • NIEMAND(!) binnen Telfort, zo heb ik te horen gekregen, is in staat dergelijke processen bij KPN Breedband te monitoren dan wel te bespoedigen.
  • Resultaat: Ik moet rustig afwachten. Met, een beetje pech, meerdere dagen.
Hoe ik het zie: Het lijkt erop dat de medewerker van KPN Breedband, die internet op mijn adres ‘aan’ heeft gezet, vergeten is dit door te melden. Ik vind het, op z’n zachtst gezegd, bijzonder dat er geen enkele mogelijkheid bestaat om deze ‘vergissing’ recht te laten zetten.

Het trieste aan dit hele verhaal is, dat ik het overstapproces al in september ben ingegaan. Ik wilde, door bijtijds de boel te regelen, juist problemen met telefonische bereikbaarheid voorkomen. N.B. De datum van oplevering stond al ruim twee en een halve maand gepland.

Slechte beurt Telfort, en dat op de eerste contractdag ... :-(

Wie kan, wil en gaat mij helpen? Nog een dag zonder vaste telefonie is voor mij als zzp’er/ondernemer geen optie.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 27 november 2018, 12:24

Goedemorgen Bizzy_70, wat een goed bericht, dat is fijn om te horen! Ik zie ook dat je modem nu goed aangemeld is, dus de reset heeft geholpen, dat is mooi.
Het probleem was dat de aanvraag nog niet volledig afgerond was, waardoor je telefoonnummers nog niet geactiveerd waren. De aanvraag is nu doorgelopen, waardoor alles gereed is en je telefoonnummers werken 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Ik ben zojuist mijn werkdag begonnen met internet én twee werkende telefoonlijnen.

Dankjewel voor het snelle schakelen. Ook @Franzki dank voor het meedenken.

Dat het nu allemaal netjes lijkt te werken is fijn. Maar valt er nog te achterhalen waar het ‘pijnpunt’ nu precies zat? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Dankjewel voor je reactie. Dit is stukken uitgebreider en meer to the point dan alles wat ik vandaag te horen heb gekregen.

Ik heb de Experiabox inmiddels gereset, volgens jouw instructies. Ik ben benieuwd of hij zich nu wel juist meldt in het netwerk.

Ik hoop dat de aansluiting nu snel officieel kan worden opgeleverd en dat er snel geschakeld kan worden v.w.b. de telefoonaansluiting.

Ik wacht met spanning af.
Reputatie 8
Badge +16
Welkom op het forum @Bizzy_70.

Heb je je mobiele nummer en overige gegevens al ingevuld in je forumprofiel? Dat maakt het gemakkelijker voor Telfort Webcare om de zaak verder te onderzoeken en contact op te nemen.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Bizzy_70, ook namens mij welkom op het forum!
Wat rot, dat ondanks al je voorbereidingen, je telefoonnummers nog niet werken. Ik snap dat je, zeker aangezien je ze zakelijk gebruikt, wilde dat ze vrijwel direct zouden werken en ook daarom de aanvraag zo ver van tevoren hebt gedaan. Ik vind het ook niet netjes dat je (mede) door de drukte hier nog niet mee geholpen bent. Toch fijn dat internet al wel werkt.
Ik heb er voor je naar gekeken, ik zie inderdaad dat je internetverbinding het doet, maar dat het modem nog niet helemaal goed aangemeld is in het netwerk. Dat kan je oplossen door de 'Herstel' knop en de 'Reset' knop tegelijkertijd 10 seconden ingedrukt te houden. Het modem meldt zich dan opnieuw aan, waarmee dat stukje is opgelost.
Daarnaast het belangrijkste punt: de telefoonnummers. Ook daar heb ik naar gekeken. De plandatum staat wel goed, maar de nummers zijn nog niet helemaal klaar voor gebruik, terwijl dat wel zou moeten. Daarom heb ik hier een melding voor aangemaakt en doorgezet naar de Technische Dienst. Mijn collega's gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag om het op te lossen. Ik houd dit voor je in de gaten, ik verwacht dat zij ook zelf contact met je opnemen, en mocht ik zelf in de tussentijds updates hebben dan laat ik je dit direct weten!
Reputatie 1
Dank je @Franzki

Alle relevante (contact)gegevens staan ingevuld.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Bizzy_70, wat een goed bericht, dat is fijn om te horen! Ik zie ook dat je modem nu goed aangemeld is, dus de reset heeft geholpen, dat is mooi.
Het probleem was dat de aanvraag nog niet volledig afgerond was, waardoor je telefoonnummers nog niet geactiveerd waren. De aanvraag is nu doorgelopen, waardoor alles gereed is en je telefoonnummers werken 🙂

Reageer