prefix digits Fritz 7340 en 112 bellen

• 26 maart 2013
  • 3 reacties
  • 2199 keer bekeken

Badge
hallo

Ik heb een voipstunt.com account om uit te bellen en een callvoip.nl account voor inkomende gesprekken. 

Nu heb ik echter onder 'dialing' rules ingesteld dat alle nummers die beginnen met 112 gebruik moeten maken van het callvoip.nl account in plaats van het voipstunt.com account (met voipstunt kun je geen 112 bellen schijnt het). Alle andere nummers worden gebeld via het voipstunt account.

Verder bel ik veel lokaal, dus ik heb onder 'prefix digits' bij het voipstunt account ingesteld dat bij het bellen automatisch 0165 toegevoegd wordt (netnummer van Roosendaal, waar ik woon). Werkt perfect en scheelt me een hoop intoetswerk. Bij het callvoip account heb ik geen prefix ingesteld. 

Ik vraag me alleen een ding af: hoe zit dat dan als ik 112 in zou toetsen? Herkent hij dat dan? Of zet hij er dan ook automatisch 0165 voor? Dat is niet de bedoeling en kan zelfs gevaarlijk zijn lijkt me. Dat moet alleen 112 zijn en verder niets lijkt me? Ik heb in de dialrules ingesteld dat hij bij 112 via het callvoip account belt en daar heb ik geen prefix ingesteld, dus dan moet het goed gaan lijkt me?

Weet iemand dit? (zelf testen is ook zo wat...:D)

Groeten

Ronald

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Zo als je het nu hebt werkt het perfect niet zelf getest gelukkig ? (nodig gehad)

En bij Callvoip hoef je ook niks in te stellen dat doen hun servers automatisch ik heb het hier vergelijkbaar als jou.

Maar wat vind je van de Fritz ?  mooi ding nie !!!!
Badge
Mooi dat het perfect werkt zo, inderdaad gelukkig niet nodig gehad en dat hoop ik voor altijd zo te houden. Maar een fijn idee dat het wel werkt als het toch nodig mocht zijn.

En vwb de fritz: superbedankt voor de tip, het is echt een geniaal apparaat inderdaad!:o

Zo als je het nu hebt werkt het perfect niet zelf getest gelukkig ? (nodig gehad)

En bij Callvoip hoef je ook niks in te stellen dat doen hun servers automatisch ik heb het hier vergelijkbaar als jou.

Maar wat vind je van de Fritz ?  mooi ding nie !!!!
Reputatie 6
Badge +7
Er komt binnenkort weer nieuwe firmware aan heb ik gehoord (of dat een verbetering wordt weet ik niet).

oja je kunt nu tot 10 voipnummers in je fritz zetten hier heb ik er momenteel 6 in staan (zakelijk tel en fax op 2 callvoip accounts en dan nog prive nummer op Callvoip  voipbusterpro voor uitbellen (nederland) en intervoip voor uit bellen 06) en nog een keer voipbusterpro voor uit bellen prive nummer)

Reageer