beantwoord

PC als vaste telefoon

• 20 maart 2020
  • 13 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Door mijn vaste telefoonverbinding bel ik dus via VoIP, nu wil ik dit eigenlijk ook via mijn PC doen.

Niet via allerlei app’s, maar net zoals ik mijn vaste telefoon gebruik, headset erin, nummer kiezen en bellen dus.

Vraag mij dus af of dat mogelijk is, heb een Experia Box V10.

icon

Beste antwoord door Galdor68 20 maart 2020, 16:56

Niet via allerlei app’s, maar net zoals ik mijn vaste telefoon gebruik, headset erin, nummer kiezen en bellen dus.

Dat gaat niet zonder VOIP software

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Bramspoor , als je laptop/pc nog een telefoonaansluiting heeft moet dat zeker lukken, met een verdeelblokje parallel aansluiten op de Phone1-aansluiting van je modem.

Geen telefoonaansluiting  op je pc, dat wordt het veel lastiger.

Ik weet wel dat je met Windows 10 en een mobiele telefoon kunt bellen en gebeld worden via de pc met een speciale app op je mobiel.

Reputatie 8
Badge +16

[..] als je laptop/pc nog een telefoonaansluiting heeft [..]

Een pc/laptop met een telefoonaansluiting?

Bedoel je misschien een laptop/pc met een ingebouwd (analoog) modem?

Dat gaat niet zonder VOIP software

Reputatie 8
Badge +8

[..] als je laptop/pc nog een telefoonaansluiting heeft [..]

Een pc/laptop met een telefoonaansluiting?

Bedoel je misschien een laptop/pc met een ingebouwd (analoog) modem?

Hallo @Franzki , nee geen ingebouwd modem, maar een RJ11-aansluiting, die laptop/pc's zullen zijn langzamerhand wel uitgestorven zijn, maar ik gebruikte toentertijd de telefoonfunctie om te kunnen faxen vanuit de pc.

Om te internetten had je wel een apart modem nodig en de telefoon en de pc waren op de splitter, die het signaal verdeelde tussen modem en telefoon, aangesloten

Reputatie 8

Dat gaat niet zonder VOIP software!

Buiten die software en mocht je gebruik willen maken van een KPN/Telfort VOIP telefonie account,
zul je dan ook de SIP-gegevens nodig hebben om die in de software in te stellen.

Met een Experia Box V10 als basis, zijn die gegevens echter niet te achterhalen.
En vooralsnog worden die gegevens (nog) niet verstrekt door KPN/Telfort.

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de medewerking.

@Bramspoor even voor ons de lezers maak je gebruik van een eigen router en externe voip dienst dat is mij in ieder geval niet helemaal duidelijk.

Reputatie 1
Badge

@Bramspoor even voor ons de lezers maak je gebruik van een eigen router en externe voip dienst dat is mij in ieder geval niet helemaal duidelijk.

Heb geen eigen router, gebruik alleen de V10

Dan zou de methode van JanD kunnen werken. Zoals aangegeven moet de pc dan wel aan een rj11 poort op de Experiabox worden aangesloten.

De VoIP software is dan niet terzake, omdat de Experia dit afhandeld.

Reputatie 1
Badge

Ik heb geen modem in pc dus dan werkt het niet, hoewel het idee staat me wel aan.

Mogelijk is er nog een pci-kaartje te vinden. ;-)

Reputatie 8

PC-kaartje met een analoge “telefoon” doorlus-optie kun je tegenwoordig denk ik wel vergeten?
Het zijn tegenwoordig eigenlijk uitsluitend “VOIP” mogelijkheden via een computer.
Veel simpeler op te zetten bovendien.

Wat nog wel een optie is, is een “all-in-one printer” waarmee je via het T38 protocol kunt faxen.
Daar zitten dan twee RJ-11 aansluitingen op. Eentje om die te verbinden met de RJ-11 aansluiting van een modem/router zoals de Experia Box, waarmee het analoge telefoonsignaal wordt doorgegeven. Op het tweede RJ-11 poortje, kun je dan nog een analoge telefoon aansluiten.

Zelf heb ik hier een Brother A4/A3 all-in-one printer met die mogelijkheden.
Via elk model Experia Box (V8, V10, V10A), werkt daarmee zowel de fax-optie alsook de telefoon.

Dat er dat nog opzit, is eigenlijk meer gelegen in de “fax-opties” waar nog steeds gebruik van wordt gemaakt. Vooral in de branche van advocaten- en notariskantoren is daar nog behoefte aan.

Reputatie 1
Badge

Allemaal bedankt mensen, weet nu wel genoeg.

Jullie kunnen je nu weer gaan richten op andere problemen.

Hartelijk dank, en blijf gezond.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Bramspoor, je hebt je antwoord gevonden. Dat is fijn. Ik heb het beste antwoord nog wel even aangepast voor de meelezers. 

In ieder geval mocht er weer iets zijn, zien we graag weer een topic verschijnen. 

Reageer