beantwoord

Pakket wijzigen, telefonie verwijderen

• 8 januari 2019
  • 33 reacties
  • 763 keer bekeken

Goeie avond telfort

Ik heb een alles in een glasvezel pakket met bellen die heb ik aangepast. Bellen heb ik weg gehaalt. Wanneer wordt de verandering ingevoert. Ik zie ook niks bij bestelling in behandeling

Gr leon

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 januari 2019, 14:30

Top, dan staat het allemaal goed dus. Ik zag dat je me ook een privébericht hebt gestuurd met een vraag over het contract, dat kan ik je hier ook beantwoorden: er is bij deze wijziging geen nieuw jaarcontract ingegaan. Het abonnement blijft maandelijks opzegbaar.
Bekijk reactie

33 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @va614316, welkom op het forum! Als je een wijziging doet snap ik dat je daar een bevestiging van verwacht. Ik ben meteen voor je gaan kijken wat ik hierover kan zien en zo te zien is het pakket op 3 januari omgezet naar "Alles-in-1 Glasvezel (zonder nummer)". Daarbij is het onbeperkt bellen naar vaste nummers (5 euro per maand) ook gedeactiveerd. Klopt het abonnement daarmee zoals je het wenste?
@va614316

Staat je klantnummer in je profiel, dus niet op dit Forum?
Dan weet webcare wie je bent en om welke aansluiting het gaat.

Maar je hebt bellen eraf gehaald, ben je er dan van bewust dat je een nieuw abonnement aangaat?
Dus een nieuw abonnement met huidige voorwaarden?
Misschien minder snelheid en TV zenders?
Ja stond erbij. Minder snelheid? Ik begreep dat het zelfde bleef.
Klantnummer staat in mijn profiel
Als je nu bv. glasvezel hebt met 50/50, dan wordt dat 50/5 volgens de nieuwe voorwaarden.
Alkes in een zonder nummer is toch het zelfde?
Nee, het is een essentieel item telefoon, dus een ander pakket, dus een nieuw abonnement.
Ik wilde namelijk hetzelfde doen en ik kreeg dat antwoord.
Reputatie 4
Badge +1
@va614316

Staat je klantnummer in je profiel, dus niet op dit Forum?
Dan weet webcare wie je bent en om welke aansluiting het gaat.

Maar je hebt bellen eraf gehaald, ben je er dan van bewust dat je een nieuw abonnement aangaat?
Dus een nieuw abonnement met huidige voorwaarden?
Misschien minder snelheid en TV zenders?

Dat is niet per se waar.
Ik kan hier ook gewoon telefonie uitschakelen en ga daarmee geen nieuw jaarcontract aan.
Er verandert ook verder niets aan mijn maandberag of in het aantal zenders dat ik heb.
Dat is wat Telfort mij verteld heeft.
Maar als ik het zo lees, is het een aanpassing, het weghalen, dus er niet meer voor hoeven betalen.
Althans zo als ik het lees.
Dan is het wel een nieuw abonnement.
Anders krijg je volgens mij ook geen verandering te zien in Mijn Telfort.
Maar goed daar mag webcare zich over buigen.
Ik denk dat ik in dit topic het antwoord heb.

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

Kees-Jan heeft hier een antwoord, citeer:

Jij hebt dus een alles-in-1 abonnement, en je betaald daarvoor, ook voor het "vast bellen" gedeelte want dat is inbegrepen. Alleen jij hebt nooit gebruik gemaakt van het "vast bellen".
Als je nu gaat kijken dan kan je in "Mijn Telfort" dus NIET het "Vast Bellen" uitschakelen. Dat kan alléén bij een nieuw abonnement dat ná 16 april 2018 afgesloten is.

Dus, wat wil je wijzigen? Als je niet meer wil betalen voor het "Vast Bellen" gedeelte, moet je dus éérst een nieuw abonnement afsluiten, al-dan-niet via verlenging...
Alles wat geschreven is door @mandy en @Dennis-L klopt het zou het in het geval van @va614316 alleen maar uitgezet hoeven te worden en heeft dit verder geen gevolgen. Dus je zal geen bevestiging krijgen. In Mijn Telfort zou in de Telefoontab dan het nummer moeten verdwijnen dat zal het enige zichtbare zijn naast het niet meer bereikbaar zijn op een vaste lijn.
Het kost met oude abonnementen niks als je niet belt en het uitzetten levert geen lager maandbedrag op.

Kortom het maakt totaal geen verschil, heeft niemand dat vaste nummer niks aan de hand. Ik moet na een verhuizing wel betalen om telefonisch bereikbaar te zijn. Omdat ik mede daardoor als nieuwe klant ben gezien met de nieuwe voorwaarden.
Dus toch een economisch voordeel 😁 had ik niet aan gedacht.
Ja alles is verder naar wens. In account stond de verandering nog niet
Reputatie 8
Badge +11
Top, dan staat het allemaal goed dus. Ik zag dat je me ook een privébericht hebt gestuurd met een vraag over het contract, dat kan ik je hier ook beantwoorden: er is bij deze wijziging geen nieuw jaarcontract ingegaan. Het abonnement blijft maandelijks opzegbaar.
Goeie avond

U had gezegd dat mijn internet maandelijks opzegbaar blijft? Ik zie nu dat abbonement tot ja 2020 loopt dus een jaar. Dat was niet de bedoeling. Kunt u dat oplossen

Gr leon
Wacht? Ben je van oud glas naar nieuw glas gegaan dan kan het toch nog wel kloppen dat je nu een nieuw jaar contract hebt.
Nee. Wou telefoon eraf halen maar annuleert bij u. Omdat ik in augustus gaat verhuizen waar al internet is waardoor ik straks dus paar maanden voor niks betaal.

Gr leon
Ik heb nog steeds oud glas
Dan zal @Jasper - Telfort een en ander moeten nakijken. Ik vermoed dat in dit geval alleen het onbeperkt bellen uitgezet hoefde te worden telefoon uit heeft dan weinig meer waarde.
Dat adres waar je heen verhuisd in augustus komt internet niet op jou naam begrijp ik dat goed?
Dan wil je nu zeker geen jaarabonnement dat snap ik helemaal.
Ik hoop voor je dat Jasper een oplossing kan bieden.
Reputatie 1
Badge
Ik zelf heb weer verlengd.....bij mij staat het nu zo 👍🏼

Ja het staat niet op mijn naam
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, dat is gek inderdaad. Toen stond er een andere datum dan nu, nu zie ik ook staan dat het wel een jaarcontract is. Het lijkt erop dat de order administratief nog niet helemaal was afgerond, waardoor het contract sinds vrijdag anders wordt weergegeven.
Ik kan me voorstellen dat je bij een verhuizing naar een adres waar al een verbinding is je onze verbinding niet meer nodig hebt. Het contract ongedaan maken is niet mogelijk helaas, maar op het moment van de verhuizing kan je dan het beste contact opnemen met de afdeling die over de contracten gaat. Zij kunnen dan bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Peter

Ik had bij u aangegeven dat ik wijziging annuleert wou hebben. U hoort toch bij telfort. Was ruim op tijd daarvoor. U zegt nu eigenlijk los het zelf maar op. Is dat service?? Na al die jaren bij u als klant.
Er was een termijn van 2 weken daarom gaf ik het ook aan
Kijk de annulering van de eerder gevraagde wijziging is dus niet goed afgehandeld.
Dan is er bij de eerste vraag van @Jasper - Telfort blijkbaar een miscommunicatie ontstaan.

Als ik het nu goed begrijp moest de gevraagde wijziging het verwijderen van telefonie ongedaan worden gemaakt.

Reageer