P-2812HNU-F1, eerst telefoon uitval daarna de rest

nico_van_wijk Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten nico_van_wijk heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
Reacties: 21
Vlijmscherp

Vlijmscherp

18 januari 2017, 15:41

Maak gebruik van P-2812HNU-F1 met VSDL. Prima modem echter de laatste tijd steeds problemen.

Op een gegeven moment valt onze telefoon uit, wanneer ik op het modem inlog zie ik dat de het sip-account is uitgelogd. Gisterenavond lag de telefonie er ook weer uit. Na aanmelding op het modem, lukte het niet meer op door te klikken om de status te bekijken, de webserver in het modem lijkt te hangen. Ik had nog wel gewoon internetverbinding.

Soms komt het ook voor dat telefoon en internet het niet meer doen, een restart lost dat op. Ik heb het idee dat het modem vastloopt. Ik heb het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt niet.

1) Zou dit iets te maken kunnen hebben met attacks die ik soms in de logfiles zie, en dat het modem daar van over de zeik gaat?
2) Stel het modem is stuk, dan krijg ik waarschijnlijk een Experiabox v9 of v10. Zit ik daar op te wachten? Ik heb begrepen dat je hier weinig aan kan configureren, zoals DHCP ip-range.
Topicstart weergeven Topicstart verbergen
  • Enterprise
    Forum legende
    Reacties: 12963
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

17 februari 2017, 17:06

Michael - Telfort schreef:

Hoi Enterprise,

Dank voor je heldere terugkoppeling. Dit is wel een rijkelijk vervelende zaak, gezien we inderdaad de vinger niet op de zere plek kunnen krijgen wat dit aangaat.

Ik ben benieuwd naar de status bij Nico. :)

Inderdaad jammer, maar gelukkig lijkt het euvel zich niet meer voor te doen.
    Hopelijk geldt dat ook voor Nico...
    Ik werk niet bij Telfort / I am not a Telfort employee.
  • morgenrood

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten morgenrood heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
    Reacties: 18
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 11:13

Hallo, hier nog 1 met hetzelfde probleem. Bij ons begon het vandaag met het uitvallen van de vaste telefoon. Heb een andere toestel geprobeerd, ook die werkt niet. We hebben dingen gedaan die jullie hebben voorgesteld maar niets werkt. Wel internet en tv.

Nu ben ik heel benieuwd naar jullie oplossingen of jullie die al hebben.

Groetjes.
  • Enterprise
    Forum legende
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 11:26

Dat je telefoonverbinding wegvalt wil nog niet zeggen dat dit dezelfde oorzaak heeft.
    Valt bij jou gelijktijdig de wifi weg en wordt de modeminterface supertraag..?

Heb je de modem al gereset..?
  • morgenrood

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten morgenrood heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 11:31

Internet viel vanmorgen eerst uit. Daarna een harde reset gedaan. Toen internet weer terug maar de telefoon doet het niet meer. De modeminterface reageert "gewoon". Wifi op dit moment nog niet naar gekeken.
  • Enterprise
    Forum legende
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 11:32

Welke modem heb je..?
  • morgenrood

Komt op gang
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 11:40

Zyxel P2812
  • Enterprise
    Forum legende
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 11:48

Klik dan na het openen van de modeminterface op 'Systeminfo' rechts en scroll naar beneden.
    Klik daar bij het telefoonnummer onder 'Action' op 'Register'.
    Dit zou het nummer opnieuw moeten registreren op het netwerk.
  • morgenrood

Komt op gang
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 11:56

Ik zie daar nergens mijn telefoonnummer staan. Ik heb Sip 1 not registered en Sip 2 en Sip 3 in active. En als ik op register druk van Sip1 gaat het wel laden maar er gebeurt verder niets. Wat wel gebeurt, als ik probeer te bellen gaat het lampje van 1 knipperen maar krijg geen verbinding.
  • Enterprise
    Forum legende
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 12:02

Het lijkt erop dat je modem defect is...
    Wellicht kan Telfort eens kijken naar de verbinding en of de reset wel geslaagd is..?
  • morgenrood

Komt op gang
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 12:13

Oke. Maar het internet doet het goed en wifi en tv ook. Alleen de telefoon werkt niet. Wat moet ik dan nu doen?:?
  • Enterprise
    Forum legende
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 12:22

morgenrood schreef:

Oke. Maar het internet doet het goed en wifi en tv ook. Alleen de telefoon werkt niet. Wat moet ik dan nu doen?:?

Telfort webcare leest mee en zullen naar verwachting spoedig reageren op je hulpvraag...
  • morgenrood

Komt op gang
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 12:23

Dan wacht ik het nog even af. Bedankt tot ver voor jouw hulp. :)
  • Enterprise
    Forum legende
    Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 12:32

Graag gedaan... ;)
  • Stephen - TelfortStephen - Telfort

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Stephen - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    Reacties: 12900
    Piekfijn

Piekfijn

Mijn Telfort

Mijn Telfort

20 februari 2017, 13:43

Beste Nico en morgenrood, ik ontvang graag jullie naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor jullie kan betekenen.
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopstephen
  • morgenrood

Komt op gang
    Piekfijn

Piekfijn

Vlijmscherp

Vlijmscherp

20 februari 2017, 13:48

Stephen - Telfort schreef:

Beste Nico en morgenrood, ik ontvang graag jullie naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor jullie kan betekenen.

Ik heb je een privebericht gestuurd :)