P-2812HNU-F1, eerst telefoon uitval daarna de rest


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 Reacties

Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Michael - Telfort schreef:

Hoi Enterprise,

Dank voor je heldere terugkoppeling. Dit is wel een rijkelijk vervelende zaak, gezien we inderdaad de vinger niet op de zere plek kunnen krijgen wat dit aangaat.

Ik ben benieuwd naar de status bij Nico. :)


Inderdaad jammer, maar gelukkig lijkt het euvel zich niet meer voor te doen.
Hopelijk geldt dat ook voor Nico...
morgenrood
Badge +1
Hallo, hier nog 1 met hetzelfde probleem. Bij ons begon het vandaag met het uitvallen van de vaste telefoon. Heb een andere toestel geprobeerd, ook die werkt niet. We hebben dingen gedaan die jullie hebben voorgesteld maar niets werkt. Wel internet en tv.

Nu ben ik heel benieuwd naar jullie oplossingen of jullie die al hebben.

Groetjes.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Dat je telefoonverbinding wegvalt wil nog niet zeggen dat dit dezelfde oorzaak heeft.
Valt bij jou gelijktijdig de wifi weg en wordt de modeminterface supertraag..?

Heb je de modem al gereset..?
morgenrood
Badge +1
Internet viel vanmorgen eerst uit. Daarna een harde reset gedaan. Toen internet weer terug maar de telefoon doet het niet meer. De modeminterface reageert "gewoon". Wifi op dit moment nog niet naar gekeken.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Welke modem heb je..?
morgenrood
Badge +1
Zyxel P2812
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Klik dan na het openen van de modeminterface op 'Systeminfo' rechts en scroll naar beneden.
Klik daar bij het telefoonnummer onder 'Action' op 'Register'.
Dit zou het nummer opnieuw moeten registreren op het netwerk.
morgenrood
Badge +1
Ik zie daar nergens mijn telefoonnummer staan. Ik heb Sip 1 not registered en Sip 2 en Sip 3 in active. En als ik op register druk van Sip1 gaat het wel laden maar er gebeurt verder niets. Wat wel gebeurt, als ik probeer te bellen gaat het lampje van 1 knipperen maar krijg geen verbinding.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Het lijkt erop dat je modem defect is...
Wellicht kan Telfort eens kijken naar de verbinding en of de reset wel geslaagd is..?
morgenrood
Badge +1
Oke. Maar het internet doet het goed en wifi en tv ook. Alleen de telefoon werkt niet. Wat moet ik dan nu doen?:?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
morgenrood schreef:

Oke. Maar het internet doet het goed en wifi en tv ook. Alleen de telefoon werkt niet. Wat moet ik dan nu doen?:?


Telfort webcare leest mee en zullen naar verwachting spoedig reageren op je hulpvraag...
morgenrood
Badge +1
Dan wacht ik het nog even af. Bedankt tot ver voor jouw hulp. :)
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Graag gedaan... ;)
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Beste Nico en morgenrood, ik ontvang graag jullie naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor jullie kan betekenen.
morgenrood
Badge +1
Stephen - Telfort schreef:

Beste Nico en morgenrood, ik ontvang graag jullie naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor jullie kan betekenen.



Ik heb je een privebericht gestuurd :)