beantwoord

[Opgelost] Telefonie werkt niet bij oud glasklanten

  • 11 juni 2019
  • 58 reacties
  • 3037 keer bekeken

Reputatie 1
als ik gebeld wordt gaat het goed, enkel zelf kan ik niet bellen omdat er een storing is krijg elke keer een bandje te horen dat het nummer niet bereikbaar is mobiel is nr gewoon te bellen,kunnen jullie de storing oplossen.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 juni 2019, 14:10


Onderwerp: Telefonie werkt niet bij oud glas abonnementen

Beschrijving: Telefonie werkt niet, er klinkt een Belgische stem of Engelse tekst 'Due to congestion, the number you dialed is unavailable'

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend

-------

Update #1 dinsdag 11-06-2019 14:15: De specialisten zijn ingeschakeld om de storing te onderzoeken.

Update #2 woensdag 12-06-2019 15:50: Storing ook geplaatst op Telfort.nl

Update #3 zaterdag 15-06-2019 09:00: Er zijn gisteren en eergisteren werkzaamheden aan het netwerk gedaan om de storing te verhelpen. Voor een deel lijkt het weer te werken, maar mogelijk nog niet voor iedereen. Als het voor jou nog niet werkt, kan je jouw profielpagina aanvullen met je postcode, huisnummer en het bewuste telefoonnummer. Wij zullen die dan doorsturen naar de specialisten zodat zij het daarmee verder kunnen onderzoeken.

Update #4 dinsdag 18-09-2019 08:00: Storing is opgelost. Mocht je nog problemen ondervinden, dan horen wij dat graag.
Bekijk reactie

58 reacties

Zelfde problem hier in Doetinchem.
Servicedesk proberen te bereiken, maar na alle keuzemenu's doorgeworsteld te hebben was de wachtijd meer dan 15 minute 😞
Reputatie 1
Geen telefoon!!!
zucht
ik gebruikt de vaste lijn
Reputatie 1
Ook ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik niet meer kan bellen omdat ik dan een gesproken bericht van een Belgische dame krijg of een Engelse met de melding "due to congestion the dialed number is not available......". Soms help het dan om het Genexis modem een halve minuut stroomloos te maken, maar helaas hielp dat gisteren ook niet meer.
Reputatie 8
Badge +18
Ik lees in diverse topics die je op hebt gestart dat o.a. ook de analoge zenders niet te zien zijn, kan het zo zijn dat je wordt omgezet van het oude glasvezel naar het nieuwe glasvezel pakket
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/melding-bellen-via-telfort-werkt-niet-opgelost-82286

Dit is een probleem eerder voorkwam deze heeft nu de status opgelost, de relatie met het afbouwen van het oude glasvezel is aanwezig.
Lijkt er op dat dit probleem weer terug is.
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/melding-bellen-via-telfort-werkt-niet-opgelost-82286
Ja, sinds vanochtend ca 08.30uur heb ik last van dit probleem. Zojuist de storingsdienst van Telfort gesproken. Deze herkennen het probleem. Gaat om klanten die nog op de "oude" glasvezel zitten. Dus nog met de mogelijkheid om analoge TV te ontvangen wat in de loop van de tijd (helaas) weggemigreerd zal worden. Ze "harken" nu alle meldingen bij elkaar en gaan analyseren. (Voor insiders: nog geen melding op Ladida). Ik heb gevraagd of er een melding op de storingssite kan komen.
Reputatie 1
Gelukkig komt bij mij vrijdag de monteur voor de aansluiting van de nieuwe apparatuur, maar ik mag toch hopen dat dit eerder wordt opgelost...
Idem, vast bellen werkt niet sinds vanmorgen met de melding "due to congestion the dialed number is not available......"
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, op dit moment speelt er inderdaad een storing met de telefonie bij de pakketten zoals jullie die hebben. Er wordt hard aan gewerkt en via dit topic zullen we jullie op de hoogte houden!
Reputatie 8
Badge +11


Onderwerp: Telefonie werkt niet bij oud glas abonnementen

Beschrijving: Telefonie werkt niet, er klinkt een Belgische stem of Engelse tekst 'Due to congestion, the number you dialed is unavailable'

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend

-------

Update #1 dinsdag 11-06-2019 14:15: De specialisten zijn ingeschakeld om de storing te onderzoeken.

Update #2 woensdag 12-06-2019 15:50: Storing ook geplaatst op Telfort.nl

Update #3 zaterdag 15-06-2019 09:00: Er zijn gisteren en eergisteren werkzaamheden aan het netwerk gedaan om de storing te verhelpen. Voor een deel lijkt het weer te werken, maar mogelijk nog niet voor iedereen. Als het voor jou nog niet werkt, kan je jouw profielpagina aanvullen met je postcode, huisnummer en het bewuste telefoonnummer. Wij zullen die dan doorsturen naar de specialisten zodat zij het daarmee verder kunnen onderzoeken.

Update #4 dinsdag 18-09-2019 08:00: Storing is opgelost. Mocht je nog problemen ondervinden, dan horen wij dat graag.
Reputatie 1
Goedemiddag
Ik heb vaste telefoon van Telfort. Nu kan ik wel gebeld worden maar zelf niet bellen. Ik krijg te horen dat er een technische storing is.
Hoe kan dit verholpen worden.

Ook heb ik een vraag over digitale tv.
We hebben tv via internet kabel. Dan hebben we toch digitale tv?
Als ik kanaal 27 of 727 dan krijg ik geen national geografie Chanel die ik moet zien volgens uitleg Telfort.
Hoe kan ik dit veranderen.

alvast bedankt voor u meedenken
gr Marjov

Admin: topic samengevoegd met het centrale storingstopic hierover
Dit weekend merkt ik dat ik geen (vast) nummer kon bellen wat ik wel met mijn mobiel kon bereiken. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed maar vandaag merkte ik weer dat ik niet met het vaste toestel kon bellen. Ook kunnen we niet gebeld worden. Ik zie dat er meerdere problemen zijn en dat dit landelijk is?
Ik zou graag een terugkoppeling willen hebben wat de status is en wanneer het opgelost is

Admin: topic samengevoegd met het bestaande centrale topic over de storing
Reputatie 1
Badge
Sinds vorige week kan ik niet meer met de vaste telefoon bellen. Ik krijg dan een Belgische of Engelse vrouw eraan. Internet en tv doen gewoon. Ook heb ik nog analoge tv.

Admin: topic afgesplitst naar dit meldingstopic
Ook ik heb dit issue, idd glasvezelkabel. Lijkt al enige dagen te spelen. Ben benieuwd naar de oplossing.
sinds vandaag vandaag doet mijn telefoon(vast bellen) het niet meer.
heb alles al geprobeerd met de storingsprobleem oplossen van Telfort maar niets heeft geholpen.

Volgens jullie is er geen storing op mijn adres.

Dus hoor gaarne waarom mijn telefoon het niet doet.

Oja mijn adres is ********* in Almere

Admin: topic afgesplitst naar dit meldingstopic en gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 1
Vandaag al de hele dag is het niet mogelijk te bellen met de vaste lijn naar geen enkel nummer. Steeds de belgische of engelse melding, dat 'wegens een technisch probleem het nummer niet bereikbaar is'.
Het hele programma voor storing onderzoek meermaals doorlopen zonder resultaat.
Er hangt bij mij in de meterkast een Genexis kastje en de Sitecom router.
Hoe kan dit zo snel mogelijk opgelost worden???
Reputatie 1
Hier ook ook een klant van de oude propositie die niet kan bellen,maar wel gebeld worden.
Ik wilde de helpdesk bellen ,maar aangezien de wachttijd langer dan 15 min. was en ik een prepaid kaartje heb ben ik maar afgehaakt !
Melding: naar aanleiding van een technisch probleem niet beschikbaar. Heel erg vervelend omdat deze vaste telefoon is gekoppeld aan een persoonlijk alarmeringssysteem. (moeder van 86)
Het is nog vervelender dat dit al de 2e keer is in een korte tijd....
Hoe op te lossen?

Admin: topic afgesplitst naar dit meldingstopic
Je zult maar leraar zijn, vandaag examinanten willen gaan bellen en dit euvel hebben :-((((
Gisteravond om 0:00 uur was het nog niet opgelost, wat is de status?
(mijn ouders hebben hier last van en die heb ik vanmorgen dit nog niet kunnen vragen)
Het komt steeds vaker voor dat er problemen zijn met de vaste telefoon. Meestal na reboot van het modem doet ie het weer. Nu heb ik weer het probleem dat ik zelf niet kan bellen, maar wel gebeld worden.
Als ik bel, hoor ik een Engels sprekende dame die het over congestie heeft. Dit kan ik nu niet oplossen met het modem resetten.Ik hoor dit ook van mensen uit mijn omgeving die ook Telfort hebben.
Ik baal er al van dat ik de storing via dit forum moet melden, want bellen naar een betaalnummer en tijden in de wacht staan slaat nergens op. Als dit nou de eerste keer was.
Wat is er aan Telfort zijde aan de hand, hoe wordt dit opgelost en hoe wordt mijn huidige storing opgelost?

Gr. Frans

Admin: topic samengevoegd met het centrale topic over de storing
Bij mijn moeder is het nog niet opgelost.
Reputatie 8
Badge +12
Even een bericht van onze kant. Ik heb de alle topics omtrent dit probleem samengevoegd in dit meldingstopic aangezien er een storing gaande is. Dit topic zullen we updaten zodra er meer duidelijkheid is. Ik hoop dit spoedig te krijgen.
Dank voor je reactie. Hoop dat het snel opgelost is. Voor mijn moeder betekent dit dat haar alarmeringsysteem niet werkt. Erg vervelend en in haar geval onverantwoord.
Reputatie 8
Badge +11
Er loopt een topic over een groter probleem met vaste telefonie. Kijk daar ook even:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/melding-telefonie-werkt-niet-bij-oud-glasklanten-82709#post688500

Wat bedoel je met "bellen naar een betaalnummer"? Naar het 0900-nummer van Telfort bellen kost net zoveel als naar je buurman: lokaal tarief.
Dat in de wacht staan is inderdaad iets wat ik vaker hoor (lees). Hopelijk wordt daar nog eens iets aan gedaan.

Reageer