beantwoord

Ongewild nieuw telefoonnummer na verhuizing en 2x Experiabox ontvangen

• 18 november 2018
  • 9 reacties
  • 266 keer bekeken

Ik post dit bericht namens mijn moeder. Haar aansluiting is recent verhuisd naar 3317 KN (huisnummer laat ik i.v.m. privacy even achterwege maar dat kunnen jullie vast wel vinden 😉 ). Moeders zelf verhuist van de week.
Gisteren eindelijk het installatiepakket ontvangen en vandaag aangesloten. Gelijk even in de Experiabox ingelogd om te kijken wat daar zoal in staat. Nu staat er bij de VOIP gegevens een verkeerd telefoonnummer. Ter info het volgende: Van de week zag ik in "mijn Telfort" van mijn moeder dat er een nieuw telefoonnummer is toegekend. Ik heb daarover gebeld en men zou het wijzigen naar het oude nummer. Nu staat in "mijn Telfort" het juiste oude nummer. Echter als ik in de Experiabox inlog dan staat het foute nummer er nog.
VRAAG 1 : Hoe gaat dit goedkomen?

Verder is er een installatiepakket geleverd en een extra losse experiabox. Bij de losse box zat een brief dat deze als gevolg van een wijziging in het abonnement wordt toegestuurd.
Eén box werkt (TV en internet en geeft het nieuwe onjuiste telefoonnummer)
De andere box blijft hangen in foutcode 562. Al diverse keren Experiabox en ontvanger van de stroom gehad maar niet werkend gekregen.
VRAAG 2 : Kunt u meedelen welke box de juiste is?

Verder nog een vraag over de kabel van de tv ontvanger naar de versterker:
Klopt het dat dat kabeltje niet meer wordt meegeleverd?
Als dat zo is dan is dat best wel jammer.

Ik hoor graag.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 23 november 2018, 15:25

Graag gedaan Stoffel, goed om te lezen dat het juiste nummer weer actief is! Ik zie het nummer nu ook actief staan in de systemen, dus je kunt je moeder daarop weer bereiken :)
Het Fox Sports pakket zie ik ook als actief staan, dus die wijziging is ook goed afgerond.
De extra Experia Box zal zo ook weer op de juiste plek komen.
Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Stoffel63, het is vervelend dat je moeder een ander nummer heeft gekregen bij het verhuizen van haar aansluiting. Wanneer heb jij hierover gebeld?
Normaal is het zo dat wijzigingen niet gelijk plaats vinden. Telfort moet hiervoor een verzoekje aanmaken. Zodra deze is opgepakt duurt het 5 werkdagen voordat het nummer weer is hersteld. Je moeder zou ook een bevestiging per e-mail moeten ontvangen. Kun je kijken of ze toevallig een e-mail van Telfort hierover heeft ontvangen?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Stoffel, goed dat je dit voor je moeder doet! Ik kijk natuurlijk graag met je mee om het te bekijken. Met alleen de postcode kan ik haar aansluiting niet vinden, ik heb de volledige gegevens daarvoor nodig, ook als controle van de gegevens zodat we zeker weten dat ik naar de juiste aansluiting kijk. Je kunt zowel haar oude als nieuwe postcode+huisnummer in jouw forumprofiel zetten, bij het vakje 'Extra informatie' heb je daar de ruimte voor.
Met die gegevens kan ik voor je kijken naar het antwoord op vraag 1.
Wat betreft vraag 2, dat ze zoveel Experia Boxen heeft gekregen is wel een beetje veel van het goede! Ze kan het model met het hoogste nummer (V8, V10 of V10a) gebruiken, dat is het nieuwste model. Op het moment dat die op het nieuwe adres een reset krijgt, zal die alle gegevens ophalen voor haar abonnement. Die worden niet in het apparaat meegeleverd, ze staan aan onze kant te wachten tot het modem aangesloten wordt.

Als je na het invullen van je gegevens hieronder een reactie kunt plaatsen, weet ik dat ik voor jullie aan de slag kan!
@Stephen en @Jasper - Telfort bedankt voor jullie reactie
@Stephen Ik heb hier afgelopen donderdag 15-11 over gebeld. Dat is nog geen 5 werkdagen geleden.
Mijn moeder heeft op 15-11 een mail ontvangen met daarin bevestiging van de wijziging van het telefoonnummer. Het nieuwe nummer is het juiste nummer.

@Jasper - Telfort
Ik heb de gegevens van mijn moeder in mijn profiel vermeld. Zoals je wellicht gezien hebt, heeft je collega @Stephen de vraag over de telefonie ook al opgepakt.
Volgens mij heeft mijn moeder 2x versie 10 ontvangen.
Ik merk op dat de experiabox nog niet permanent aan staat. Ik moet nog even de utp kabel wegwerken.
Ik heb vandaag de box die eerst werkte weer opgestart en dat werkt nog steeds.
Heeft echter nog geen HD op 1. Ik hoop dat dat met een software update komt?
Zo ja na hoeveel tijd is die update ongeveer te verwachten?

In elk geval bedankt voor jullie toelichting over de werking van de systemen voor wat betreft updates. Ik zit zelf nog op de oude propositie en dat werkt daar best wel anders.
Deze info is voor mij best nuttig voor als ik binnenkort verplicht moet overstappen naar de nieuwe propositie 😭😭

PS klopt het dat de audiokabel niet meer meegeleverd wordt?
Reputatie 8
Badge +7
Hoi Stoffel63, graag gedaan! :)
Ik ben niet meer werkzaam als moderator op het forum maar vind het nog wel gewoon steeds leuk om als lid te reageren. :)

Heb er alle vertrouwen in dat het goed zal worden afgehandeld door Jasper. 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de gegevens Stoffel! Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie staan dat vorige week een nieuw installatiepakket werd gestuurd, dat zal de extra Experia Box verklaren. De extra apparatuur zullen jullie na het aansluiten terug kunnen sturen zoals beschreven op deze pagina. HD-op-1 wordt aan abonnementsnummers toegevoegd, dit gebeurt in groepen waardoor het kan zijn dat ze het nu nog niet kan zien. Dat zal later nog worden toegevoegd. De planning daarvan is niet in te zien, maar als het zo ver is zal je moeder een mail krijgen met uitleg. Als jij de overstap zelf maakt zal je in eerste instantie ook geen HD-op-1 hebben.
De wijziging voor de telefonie zie ik in het systeem staan, dat loopt op dit moment nog.

Je hebt het ook over een audiokabel die niet meegeleverd is, wat voor kabel bedoel je daarmee precies? Is dat deze?
@Jasper - Telfort Bedankt voor je duidelijke en snelle reactie. We zullen de extra box terugsturen.
De rest wachten we gewoon af.
Ik bedoel inderdaad de kabel op de link.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan! Ik zal het vanaf deze kant ook nog even in de gaten houden, zodat ik je op de hoogte kan houden.
Die kabel wordt inderdaad niet meer meegeleverd in het installatiepakket, dat klopt.
@Jasper - Telfort Het oude telefoonnummer dat eindigt op 617 is sinds vandaag weer actief.
Ik heb zojuist ook Fox sports via mijn telfort aangezet.
Vreemd dat bij het aanzetten van Fox sports gevraagd wordt naar nummerbehoud 🙄.
Ik heb het oude telefoonnummer maar ingevuld. Hopelijk gaat het goed.
Anders neem ik wel contact op.
PS De extra experiabox is vandaag op de post gegaan.

Nogmaals bedankt.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan Stoffel, goed om te lezen dat het juiste nummer weer actief is! Ik zie het nummer nu ook actief staan in de systemen, dus je kunt je moeder daarop weer bereiken :)
Het Fox Sports pakket zie ik ook als actief staan, dus die wijziging is ook goed afgerond.
De extra Experia Box zal zo ook weer op de juiste plek komen.
Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden!

Reageer