beantwoord

onbeperkt vast bellen voor 5 euro, blijkt een addertje te hebben.

• 27 november 2018
  • 13 reacties
  • 540 keer bekeken

Beste Internetcare-medewerker,

Ik heb naast internet alleen 1 vaste telefoon bij Telfort. Het leek me wel handig, om daarmee goedkoop te kunnen bellen, zoals jullie adverteren. Ik heb dat ('Bellen onbeperkt vast'), dus geactiveerd. Mijn abonnement kwam daardoor van 32,50 op 37,50.

Aangezien ik alleen een vaste telefoon heb via Telfort, heb ik er niet aangedacht, dat ze met 'vaste telefoon' niet mijn telefoon bedoelen, maar die van anderen (en gesprekken met een mobieltje aan de andere kant uitsluiten) Dat staat ook nergens aangeven bij het aanvinken. Na een maand kreeg ik nu dus een vette rekening, met onmiddellijk uitleg (achteraf) wat ik had moeten aanvinken in een submenu op de website. Een mooie instinker dus, die schijnbaar veel voorkomt, aangezien ik bij de factuur meteen de instructies krijg hoe het te veranderen. Ze weten dus al wat er mis is gegaan! Deze uitleg had natuurlijk vooraf gemoeten. Het lijkt zo op een leuk verdien-model. Het gaat net langs het randje van de wet. Ik ben nu dus 40,- kwijt aan het bellen met mijn vaste telefoon, naar mobiele nummers, i.p.v. die gesuggereerde 5,- voor onbeperkt bellen. Duur uit, i.p.v. goedkoper. Och ja, ik herinner mij, dat ik bij het afsluiten nog eindeloos geprobeerd heb telfort klantenservice te bereiken, om misverstanden uit te sluiten, maar ik kwam er zowel telefonisch als via chat niet door. Medewerkers van de Netcare-groep: enige souplesse, zou ik op prijs stellen.
Ik hoor graag van u, Groet, J. Pieters
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 28 november 2018, 11:44

Hallo J. Pieters, welkom op het forum en wat rot dat je een rekening kreeg die onverwacht hoger was.

Ik vind het jammer dat het niet duidelijk is geweest wat betreft het onbeperkt bellen dat dat alleen naar vaste nummers is. Dit is iets wat in onze voorwaarden staat en op Telfort.nl. Door middel van de voorwaarden proberen we je vooraf te informeren. Wanneer je akkoord gaat met een abonnement, geef je aan dat je de voorwaarden hebt gelezen en daar gaan we dan ook vanuit.

Wanneer een factuur hoger is dan gebruikelijk/wenselijk, denken we uiteraard graag mee over hoe dit goedkoper kan en doen die suggestie.
Ik kan je niet tegemoet komen in de kosten hiervoor, aangezien je akkoord hebt gegeven voor de voorwaarden van het product met het afsluiten ervan. Mocht je nog vragen hebben over je abonnement, stel die gerust.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo J. Pieters, welkom op het forum en wat rot dat je een rekening kreeg die onverwacht hoger was.

Ik vind het jammer dat het niet duidelijk is geweest wat betreft het onbeperkt bellen dat dat alleen naar vaste nummers is. Dit is iets wat in onze voorwaarden staat en op Telfort.nl. Door middel van de voorwaarden proberen we je vooraf te informeren. Wanneer je akkoord gaat met een abonnement, geef je aan dat je de voorwaarden hebt gelezen en daar gaan we dan ook vanuit.

Wanneer een factuur hoger is dan gebruikelijk/wenselijk, denken we uiteraard graag mee over hoe dit goedkoper kan en doen die suggestie.
Ik kan je niet tegemoet komen in de kosten hiervoor, aangezien je akkoord hebt gegeven voor de voorwaarden van het product met het afsluiten ervan. Mocht je nog vragen hebben over je abonnement, stel die gerust.
dat bedoel ik met achterbaks. De primaire informatie is niet duidelijk, en misleidend. Veel mensen zullen hier in tuinen, door niet de kleine lettertjes te lezen. Precies wat ik bedoel met langs het randje van de wet. Pas door de voorwaarden goed te lezen, kom je er achter dat de primaire informatie, niet klopt, of op z'n minst gezegd misleidend is. Jammer dat ook Telfort, op deze manier extra geld probeert binnen te krijgen, en integriteit niet meer belangrijk lijkt. Eens kijken of ze bij Radar hier meer klachten over binnen gekregen hebben.
Reputatie 8
Badge +11
Je zit in de omgeving waar je je abonnement voor Thuis kunt wijzigen en hebt de keuzes om onbeperkt Vast, Mobiel en/of Buitenland toe te voegen. Als je dan voor Vast kiest om onbeperkt naar Mobiel te kunnen bellen ontbreekt er toch iets aan het begrijpend lezen.
Daar is niets achterbaks, onduidelijk of misleidend aan in mijn ogen. Iets afsluiten (toevoegen aan je abonnement) zonder naar de voorwaarden te kijken is een eigen keuze.
Reputatie 8
Badge +19
dat bedoel ik met achterbaks. De primaire informatie is niet duidelijk, en misleidend.
Deze informatie is duidelijk en krijg je te zien tijdens het bestellen.
Hoe groot wil je die 'kleine lettertjes' hebben dan..?
Je hebt gewoon niet goed genoeg gelezen...

Zelf heb ik geen vast telefoonnummer en met mij zovelen niet.
Waarom dan alleen onbeperkt bellen naar vaste nummers?
Reputatie 8
Badge +19
Zelf heb ik geen vast telefoonnummer en met mij zovelen niet.
Dus..?

Waarom dan alleen onbeperkt bellen naar vaste nummers?

Je hebt zelf de keuze tussen onbeperkt bellen naar vaste nummers én onbeperkt bellen naar mobiele nummers.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bellen-onbeperkt-vast-bestellen.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bellen-onbeperkt-mobiel-bestellen.htm
Reputatie 6
Badge +12
Ik vind het echt heel jammer dat je de informatie niet duidelijk vindt. We willen graag alle informatie zo duidelijk mogelijk geven en ook ik ben benieuwd hoe je dit wel graag had willen zien?
Naast dat wij een informerende plicht hebben, heb je zelf ook een verantwoordelijkheid om te kijken wat je precies afsluit en wat de voorwaarden hiervan zijn.
Even hardop gedacht omdat die verbinding makkelijker en goedkoper is om tot stand te brengen dan een vaste telefoon die via een zendmast naar een mobiel nummer moet worden doorverbonden.

Mede daarom zullen er twee opties zijn.
Gelden er bij onbeperkt bellen voor mobiel ook restricties?
Of kan je dan gewoon vast en mobiel onbeperkt bellen?
Dat ben ik nog niet tegen gekomen.

Mar ik blijf het vreemd vinden dat je moet kiezen bij vast tussen onbeperkt vast of mobiel bellen.
Reputatie 8
Badge +11
Bij het bellen in het vaste pakket kun je kiezen voor "onbeperkt naar vast" of "onbeperkt naar mobiel". Dat lijkt me toch geen hogere wetenschap........
Het niet eens "of" maar "en" als je geen tot weinig vaste nummers belt maar verhouding gewijs wel veel naar mobiele nummers kies je voor mobiel. Of beide als je evenveel naar mobiele en naar vaste nummers belt.

Bij een mobiel abonnement is onbeperkt naar alle telefoonnummers.
Geen hogere wetenschap maar ik bedoelde niet vast bellen maar met onbeperkt mobiel.
Sim only of zo??
Daar heb je ook onbeperkt bellen??
Ik had deze opmerking van Galdor68 dus gemist.

Bij een mobiel abonnement is onbeperkt naar alle telefoonnummers.

Reageer