Nummerweergave vaste telefoon

• 27 juni 2018
  • 9 reacties
  • 597 keer bekeken

Nieuw modem V10 geïnstalleerd. Sindsdien werkt de nummergave van bellers op vaste telefoon niet meer.
Klantenservice tast in het duister.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo mesjeu, dat is vreemd. Zou je het modem een harde reset willen geven? Graag ook even testen met een andere telefoon.
Ik hoor graag van je welk resultaat deze handelingen hebben opgeleverd. Bij voorbaat dank!
Hallo Stephan, dank voor de reactie. Heb eerst de herstelknop gedaan en daarna de resetknop; beide geen resultaat, helaas. De vaste telefoon geeft geen resultaat en ook niet 2 dect telefoons.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het uitvoeren van de reset. Jammer dat dit niet heeft geholpen. Zijn de telefoons precies aangesloten zoals voorheen aangesloten bij het V8 modem?
De telefoon is ongewijzigd aangesloten, m.a.w. in de groene poort nr. 1
Reputatie 3
Badge +8
Hi Mesjeu,

Ik zag dit topic voorbij komen. Heb je het probleem ook wanneer je de Phone2 poort gebruik op je modem? Wat voor telefoons heb je in gebruik? Het lijkt erop alsof de hardware niet compatibel is. Heb je ook een telefoon van een ander merk, die je bijvoorbeeld zou kunnen lenen, waarmee je dit zou kunnen uitsluiten? Ik hoor het graag van je!
Hallo Rozemarijn
De vaste telefoon geeft geen resultaat en ook niet 2 dect telefoons.
Reputatie 3
Badge +8
Hi @mesjeu,

Heb je dit probleem bij alle bellers of alleen bij sommige bellers? Je maakt gebruik van dect telefoons, heb je hier ook een typenummer van? Dan kunnen we even kijken of dit bijvoorbeeld te maken heeft met verschillende protocollen die ingesteld staan. Ik hoor het graag van je!
Hi Rozemarijn,
Het probleem is met alle bellers. De vaste telefoon is KPN Telecom 200 HV; de dect is Gigaset A120. Ik heb ook meteen de Gigaset afgekoppeld gehad om te zien of daarmee het probleem opgelost zou zijn; nee dus.
Ik hoor ook graag van je!
Reputatie 3
Badge +8
Hi Mesjeu,

Dank je wel voor de verduidelijking. Het is inderdaad erg gek dat de 200 HV ook niet werkt met nummervermelding. Over de Gigaset heb ik vernomen dat nummervermelding niet juist door komt omdat de software van de V10 het FSK protocol niet ondersteunt. Zou je willen controleren in de handleiding of instellingen van de Gigaset, of deze gebruik maakt van het FSK protocol? En zou je dit ook willen controleren voor de 200 HV? De laatste zou moeten werken via DTMF, wanneer dit niet het geval is zou je dit nog anders kunnen instellen. Ik hoor graag wat hier uit komt!

Reageer