beantwoord

Nummervermelding staat op aan????

Erwin05
Hallo

Ik logte net in op mijn Telfort en kwam in het menu telefonie instellingen tot mijn verbazing zag ik daar staan dat nummervermelding op aan stond.
Ik heb bij het aangaan van het contract in 2014 aangegeven niet in het telefoonboek vermeld te worden.

Ik ben vorig jaar verhuist en kreeg een nieuw contract ik denk dat het daar toen mis is gegaan en ik vermeld werd in de telefoongids dit is dus niet de bedoeling.
Ik heb nu aangegeven dat ik dus niet vermeld wil worden en heb het op uit gezet, wanneer wordt ik nu weer verwijderd uit de telefoongids????
icon

Beste antwoord door Erwin05 17 november 2017, 14:00

Vandaag zag ik dat ik geen vermelding meer heb in de online telefoongids.

Woensdag kreeg ik per telefoon een pin code van nummervermelding en nu sta ik niet meer vermeld.

Bekijk reactie

38 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, de telefoongids word jaarlijks uitgegeven. Ik ga er dus vanuit dat jouw gegevens niet meer worden vermeld in de volgende editie.
Hiermee vertrouw ik jou voldoende te hebben geinformeerd.
Erwin05
Hallo Stephen, volgens mij wordt de telefoongids niet meer uitgegeven en is er alleen nog de online versie.
Ik ga er van uit dat het bij de online versie net zo werkt en ik volgend jaar niet meer vermeld sta.
Babylonia
Reputatie 5
Online wordt naar ik vermoed direct verwerkt.
In ieder geval zou bij elektronische instelling, een mutatie snel moeten kunnen worden doorgevoerd.
Als dat anders mocht zijn, moet webcare daar mogelijk nu dan nog een extra actie voor verrichten?

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de procedure daar in is.
Erwin05
Het is nooit de bedoeling geweest dat ik in de online telefoongids zou komen te staan en ik vind dat ook heel vervelend.
Toen ik mijn verhuizing doorgaf (2015) werd ook mijn email adres gewijzigd ook daar kwam ik pas achter toen het oude email adres niet meer werkte dit is door Telfort wel weer terug gedraaid.
Nu kwam ik er dus ook nog eens achter dat de nummervermelding op aan staat, bij het aangaan van het contract (2014) stond dit op uit.

Nummervermelding staat nu op uit, maar ik sta op dit moment nog wel vermeld in de online telefoongids.

Jammer dat ze bij Telfort alles wijzigen als je een nieuw contract krijgt.
Misschien een idee om instellingen en email adres over te nemen bij een nieuw contract in plaats van te wijzigen?

Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk uit de online telefoongids word verwijderd.
Erwin05
Is het bij Telfort bekend wanneer het bij de online telefoongids verwerkt wordt?
Met het gemarkeerde antwoord kan ik weinig en is niet beantwoord naar hoe het werkelijk in elkaar zit.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, ik wist niet dat je de online versie van de telefoongids bedoelde. Excuses voor de verwarring.
Het duurt 3 maanden voordat de wijziging bij de online versie wordt doorgevoerd.
Heb ik je hiermee voldoende geinformeerd?
Erwin05
Ik ben blij met deze info en dat ik over 3 maanden niet meer vermeld sta.

Bedankt.
Erwin05
Hallo

Het is nu meer dan 3 maanden geleden dat ik nummervermelding heb uitgezet maar ik sta nog steeds vermeld in de telefoongids.

Ik zou graag geen vermelding in de telefoongids willen omdat ik dit ook nooit op aan heb gezet.

Kan Telfort dit oplossen? Spoed.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, wat vervelend dat je nog steeds wordt vermeld in de gids. Ik ontvang graag je naam en adresgegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je aan de slag.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Beste Erwin, ik zie dat mijn collega's jou een mail hebben gestuurd. Heb je deze ook ontvangen? Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Erwin05
Hallo Stephen

Ik heb de mail ontvangen, binnen 3 maand ben ik verwijderd uit de telefoongids.

Wel jammer dat ik weer lang moet wachten en dat ze mij nu niet direct uit de telefoongids hebben verwijderd.
Ik heb nl al 3 maanden moeten wachten.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, bedankt voor het bevestigen. Helaas kunnen ook wij niet ervoor zorgen dat de wijziging per direct wordt uitgevoerd. Kun je over 3 maanden even laten weten of het is gelukt?
Erwin05
Dat laat ik jou zeker weten en ik hoop echt dat het dan is opgelost.
Erwin05
Volgens mij is het niet gelukt, ik sta nog steeds in de telefoongids.
We zijn nu meer dan 3 maand verder.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, ik zie dat je inderdaad nog in de telefoongids staat vermeld. Helaas weet ik ook niet waar het misgaat. Zojuist heb ik mijn collega's hierover op de hoogte gesteld. Binnen 5 werkdagen volgt er een update waarvan ik jou op de hoogte zal brengen. Excuses voor het ongemak.
Erwin05
We zijn nu 7 maanden verder en ik sta nog steeds in de telefoongids.

Dat er zo veel tijd nodig is om te proberen om mij uit de telefoongids te verwijderen is mij een raadsel.

Sorry maar ik ben echt teleurgesteld.

Vorige week ben ik gebeld door iemand van telfort nu bijna een week verder en ik sta nog steeds in de telefoongids.

De persoon van Telfort die mij belde voor een nieuw contract in 2015 was meer met zichzelf bezig en was van alles aan het tikken zo noemde hij mijn voorletters en naam ik wist niet dat dit om een nieuw email adres ging daar kwam ik 3 maanden later achter toen mijn oude email adres niet meer werkte.

Erg slordig van deze persoon hij maakte dus een email adres aan met mijn voorletters en achternaam ik zag dit later in mijn Telfort bij mailboxen beheren staan.

Maakt je een email adres aan met je naam dan kan dit gevolgen hebben email je dan met iemand dan heeft deze persoon ook gelijk je achternaam persoon van telfort heeft ook nummervermelding op ja gezet dat houd in dat personen mij via mijn email adres kunnen vinden in de telefoongids dit is niet echt slim van telfort.

Naam in je email adres plus vermelding in de telefoongids= ze weten alles over je.

Ik blijf het raar vinden dat de JA knop wel werkt en de nee knop niet bij nummervermelding.

Dit is dus wat mij is overkomen door een verhuizing.

Mensen die verhuizen hebben het al heel druk valt dan ook nog eens de email uit dan krijg je het nog drukker want je moet dan overal je email adres wijzigen en dat is een hele klus plus je moet nog uitzoeken waarom het niet meer werkt.
Ook komen er geen emails meer binnen, deze worden met een berichtje terug naar de verzender gestuurd dus niet echt slim van Telfort.

Door een nieuw contract komen er dus heel veel problemen op je af.
Dit zou een provider anno 2017 moeten weten.
Erwin05
Leuk als je bv net een email hebt gestuurd naar de gemeente voor een adres wijziging en niets terug krijgt zo zijn er nog genoeg voorbeelden te noemen mijnoverheid, mijn verhuurder enz die mij dan niet meer kunnen bereiken de meterstanden moet je doorgeven via email dit alles kan mis gaan.

Denken ze nog wel na tegenwoordig?
Erwin05
Ik sta vermeld in de telefoongids.
https://www.detelefoongids.nl/
en telefoonboek.
https://www.telefoonboek.nl/personen/

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telefoonnummers/telefoongids/naam-uit-telefoongids
https://www.detelefoongids.nl/static/veel_gestelde_vragen
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, ik ken begrepen dat dit probleem door de verhuizing is ontstaan. Mijn collega's zijn nog bezig om dit voor je op te lossen. Excuses voor het ongemak.
Erwin05
Wanneer is het nu opgelost dan?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, helaas is het niet bekend wanneer dit is opgelost. Aanstaande donderdag volgt weer een update. Dan kunnen wij jou hopelijk meer vertellen.
Erwin05
Maar het wordt wel opgelost?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Of het aanstaande donderdag is opgelost durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat mijn collega's ermee bezig zijn. Donderdag weten we meer.
Erwin05
Het is donderdag en ik sta nog steeds in de telefoongids.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Hallo Erwin, dat klopt. Er wordt nog altijd gewerkt om dit op te lossen. Excuses voor het lange wachten.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)