beantwoord

Nummerherkenning(CLIP) werkt niet - Telfort vaste lijn

• 13 december 2017
  • 12 reacties
  • 1174 keer bekeken

Experia Box V8
-Gigaset A415
-Gigaset A510
Hoofdstation van de vaste telefoon op 'Phone 1'
Indien gebeld woord staat er alleen "extern" op het telefoon.
In de Experia Box system staat de nummer onder > voice >status gewoon vermeld.
Ik heb nu net de helpdesk opgebeld en werd gevraagd om mijn Gigaset te laten checken(?)
Maar bij mijn buurman aangesloten op zijn fritzbox word de nummer gewoon getoond.
Mijn andere buurman heeft het zelfde probleem, zit ook bij telfort ...War is nu het probleem en hoe kan dit opgelost woorden?
Groetjes
Jens
icon

Beste antwoord door Wieger DB 13 december 2017, 19:45

Hoi Jens, welkom op het forum. Ik begrijp dat je met twee Siemens Gigasets problemen ondervindt met de nummerherkenning(CLIR). Je ziet alleen 'extern' op je telefoon. Dat is lastig zeg. Gezien de tests die je al gedaan hebt, is de kans groot dat de communicatie tussen je Experiabox en de Siemens Gigaset niet lekker loopt. Weet je of je een Siemens model hebt dat voor de Nederlandse markt gemaakt is of voor de internationale markt? De nummerherkenning in de Experiabox werkt namelijk op basis van DTMF. Als je een internationaal model van de Siemens Gigaset hebt, dan ondersteunen deze vaak alleen FSK met het gevolg dat je geen nummerherkenning hebt. De Fritzbox ondersteunt wel beide protocollen en heeft hierdoor geen problemen met de nummerherkenning.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik neem aan dat je in 'Mijn Telfort' nummerweergave hebt ingeschakeld..?
Ja zeker, maar het probleem is het het geeft het inkomende nummer niet weer, deze instelling is voor naar buiten..
In in de Experia staan ze ook gewoon:

Reputatie 8
Badge +19
Heb je in de Experiabox gechecked of onder 'Voice/Phone settings' de functie CLIR (Calling Line Identification Restriction) wel uitgevinkt staat..?

Ja, staat uit,
al enkele keren factory default reset gedaan...
Reputatie 8
Badge +19
Hebben die Gigaset telefoons geen instellingenmenu waarin je CLIR kan in- of uitschakelen..?
CLIR staat altijd aan bij deze Gigaset,
op de FritzBox van de buurman werk het ook prima.
Ik heb hier in het forum nog meer posts gezien met dit probleem,
geen daarvan met een oplossing
ik zou mij ja zelfs een nieuwe Telefoon kopen als het daarmee werkt,
maar ik vrees dit is een probleempje met de Experia Box
Reputatie 8
Badge +19
ik zou mij ja zelfs een nieuwe Telefoon kopen als het daarmee werkt,
maar ik vrees dit is een probleempje met de Experia Box

Op mijn Fritzbox werkt het ook prima, maar dat is dan ook een echte modem met ingebouwd DECT basisstation.
En met daarbij de telefoon Fritz! FON C5 die helemaal compatible is met de Fritz!box en de software.

Maar los daarvan, zoals je al aangeeft in je afbeelding in je eerdere post komen de nummers wel zichtbaar binnen op de modem dus je zal het in de Gigasets moeten zoeken.
Kan je eens een telefoon van een ander merk van iemand lenen en dan kijken of nummerweergave wél werkt..?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jens, welkom op het forum. Ik begrijp dat je met twee Siemens Gigasets problemen ondervindt met de nummerherkenning(CLIR). Je ziet alleen 'extern' op je telefoon. Dat is lastig zeg. Gezien de tests die je al gedaan hebt, is de kans groot dat de communicatie tussen je Experiabox en de Siemens Gigaset niet lekker loopt. Weet je of je een Siemens model hebt dat voor de Nederlandse markt gemaakt is of voor de internationale markt? De nummerherkenning in de Experiabox werkt namelijk op basis van DTMF. Als je een internationaal model van de Siemens Gigaset hebt, dan ondersteunen deze vaak alleen FSK met het gevolg dat je geen nummerherkenning hebt. De Fritzbox ondersteunt wel beide protocollen en heeft hierdoor geen problemen met de nummerherkenning.
Reputatie 8
Badge +19
Da's een goeie Wieger, daar had ik nog niet aan gedacht... 😉
Bedankt Wieger!
Opgelost,
het Siemens Gigaset was idd voor de internationale markt,
nieuwe nederlandse toestell werkt nu prima!
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen JensVA, dankjewel voor je reactie, we zijn blij te horen dat het opgelost is! 🙂

Reageer