beantwoord

Nummerherkenning

• 7 oktober 2019
  • 23 reacties
  • 654 keer bekeken

ik heb bij mij Telfort nummerherkenning aan staan ,maar als ik gebeld word hoor ik geen nummer hoe kan dat?
onze vorige provider werkte dat goed.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 14 oktober 2019, 20:01

Heb je ondertussen een oplossing gevonden? Ik heb geen reactie meer van je mogen ontvangen namelijk. 

Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo@Boompjesgoed Je telefoon moet wel DTMF ondersteunen voor nummerweergave, dat zou je eens kunnen controleren.
Bij de kabel wordt meestal FSK gebruikt voor nummerweergave.
Heb je het al eens met een andere telefoon geprobeerd? Bel dan met je mobiel naar huis, dan zou je het nummer moeten kunnen zien.
Succes.

Net de vraag over nummermelding gesteld,vergeten erbij te zeggen dat we geen kabel hebben .
Maar de telefoon is op de experia box v10 gebruiken.
maar geen nummerherhaling

Admin: Nieuwe topic samengevoegd met je eerder aangemaakte topic
Reputatie 8
Badge +8
Ik weet dat je geen kabel hebr, maar ik probeer aan te geven dat de kabel en Telfort verschillende protocollen gebruiken voor nummerweergave en dat je telefoon het DTMF protocol moet ondersteunen bij Telfort.
Je hebt twee protocollen, DTMF wat gebruikt word door de meeste providers zo ook Telfort en FSK wat door de kabel maatschappijen word gebruikt.

Nu de kern, wat ondersteund jou toestel, 1 van de twee of misschien wel allebei, het is wel bekent dat oudere toestellen soms niet goed werken omdat de DTMF het signaal te snel doorgeeft en het toestel het niet goed kan opvangen, vooral oudere gigaset's hebben er last van.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Boompjesgoed, ik lees dat je graag wilt zien wie door wie je gebeld wordt. Dat kan ik goed begrijpen. Dat valt of staat inderdaad met de instellingen aan onze kant en of jouw toestel het DTMF protocol ondersteund zoals hierboven al aangegeven. Heb je dat nagekeken? Ik wil ook nog graag voor deze zekerheid even kijken of de instellingen aan onze kant goed staan. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt zodat ik mee kan kijken.
Gedaan Bart
Reputatie 8
Badge +12
Ik kan zo op jouw postcode geen aansluiting vinden. Heb je wellicht een foutje gemaakt? Zou je dan de juiste willen invoeren?
Bart ,ik heb alles weer opnieuw ingevuld .we hebben alles van Telfort
Reputatie 8
Badge +12
Klopt de postcode wel? Als ik daar op zoek kom ik namelijk in een andere woonplaats uit dan welke jij hebt ingevuld. Of heb je anders het klantnummer voor mij beginnend met 100
Reputatie 8
Badge +12

Heb je ondertussen een oplossing gevonden? Ik heb geen reactie meer van je mogen ontvangen namelijk. 

Nog niet opgelost Bart,

heb de juiste postcode ingevuld .

zal ik nog eens doen ******

klant num ********

we hopen dat het een keer word opgelost

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb nog even gekeken naar de instellingen aan onze kant. Deze staan allemaal goed. Het zit dus echt in de instellingen van jouw toestel. Welk type toestel heb je precies? Dan wil ik graag eens meekijken in de handleiding. 

Goedendag Bart,

blij dat je even wil wil meekijken.

We hebben een Fysic FX-3800 

dat is een toestel met grote cijfers omdat mij vrouw blind is en de nummers en naam genoemd worden.

Dat was zo bij onze vorige provider.

Hartelijk bedankt alvast voor het meekijken.

Fred  

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Boompjesgoed , ik lees in de handleiding dat de nummers en namen wel ingesproken moeten worden, voordat ze als zodanig ook weer weergegeven kunnen worden.

Kun je eens bij 1 of meer opgeslagen nummers controleren of het gesproken deel er nog (goed) in staat?

Dag Jan D ,

ja we hebben 29 namen en telefoonnummers ingesproken ,als ik op telefoonboek klik kan ik op alfabet zoeken wie ik wil bellen.

en dat werkt goed .

gr

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb ook in de handleiding gezocht en het volgende gevonden:

• Voor een correcte weergave van de naam uit het telefoongeheugen is het van belang dat het geprogrammeerde telefoonnummer identiek is aan het nummer dat u ontvangt, dus inclusief het netnummer.
  • Indien het display [ONBEKEND] weergeeft, dan heeft de abonnee het doorgeven van de naam en nummer geblokkeerd.

• Als dat niet werkt, wellicht kan je bellen met de serviceafdeling van de fabrikant op 073 6411 355. Ik lees namelijk ook onder de handleiding dezelfde vraag van andere gebruikers. Dus hopelijk kan de serviceafdeling van het toestel hier een antwoord op geven. 

Reputatie 8
Badge +8

Aanvulling:

waar heel vaak vergissingen mee worden gemaakt is inderdaad de juiste notificatie van telefoonnummers in het digitale telefoonboek.

Voorbeeld, men heeft veel lokale familie/kennissen/relaties en slaat het lokale nummer op zonder netnummer: 1234567 Jan Jansen, als Jansen dan belt met voornoemd nummer wordt vanuit de centrale 010 1234567 weergegeven, (010 als voorbeeld kengetal), dat nummer wordt niet herkend in het adresboek, dus geen vermelding.

Als men nu in het adresboek vermeldt: 010 1234567 Jan Jansen en Jansen belt dan zie je wel wie er belt

Heb de fabrikant en leverancier gebeld ,die zeiden dat ze er niets aan konden doen.

dus ik laat het maar zo zitten.

misschien een andere telefoon kopen met nummer vermelding voorleest zoeken.

en hopen dat die het wel doet.

Reputatie 8
Badge +12

Wat ontzettend balen zeg. Het gaat dus niet klaarblijkelijk niet lukken met dit toestel. :( Hopelijk vind je nog een andere oplossing. 

Reputatie 8

Heb de fabrikant en leverancier gebeld ,die zeiden dat ze er niets aan konden doen.

Slechte ondersteuning dan.

Heb de handleiding doorgenomen van de Fysic FX-3800
Die ondersteunt zowel DTMF als “pulse” signalen.
Standaard af fabriek staat de telefoon op DTMF. Dus dat zou dan geen probleem mogen zijn.

Het enige verschil zou kunnen zijn in de vastlegging van het telefoonboek, wat al eerder is opgemerkt. Niet specifiek in handleiding vernoemd, maar zie wel plaatjes inclusief netnummer.
Dus dat zou je in ieder geval dan wel als zodanig vastgelegd moeten hebben.

Zelf heb ik geen telefoon met ingesproken stem mogelijkheid wie er belt, maar wel een display welke personen bellen. Heb wat dingetjes uitgeprobeerd. Maar er wordt altijd de juiste naam weergegeven, ongeacht of de andere kant alleen mijn plaatselijk nummer belt, zonder netnummer, of dat in de bellende telefoon het complete nummer is vastgelegd, inclusief landnummer (+31...).

Mijn telefoonlijst heb ik vastgelegd inclusief netnummer, maar exclusief landnummer.

Goedemorgen, Ja net nummer en telefoonnummer en naam staan in het geheugen.

als ik op dat nummer bel krijg ik contact .

dus dat staat goed

mer vriendelijke groeten.

fred

Reputatie 8

Je zou nog eens kunnen testen met enkele gebruikers in de telefoonlijst,
om die met +31 vóór een netnummer vast te leggen.
(En de eerste 0 van het netnummer eraf halen), of dat wel werkt?

Dat lijkt nog nergens als optie geprobeerd te zijn?

Goedemorgen Babylonia,p

dat ik ook uitgeprobeerd ,kan die personen gewoon bellen via telefoon boek op de telefoon

dan word er ook een naam genoemd en het nummer wat gebeld moet worden.

die personen hebben geen geblokkeerd nummer als ze mj terug bellen.

met vriendelijke groeten,

Fred

Reageer