beantwoord

Nummerbehoud vaste telefoon afgewezen

• 17 september 2019
  • 11 reacties
  • 342 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Heb over dit probleem al meermalen telefonisch met de klantenservice contact gehad, maar omdat dat niet tot een oplossing lijkt te leiden, bij dezen ook even via het forum.

Om de context te schetsen: er zijn op hetzelfde adres twee internetaansluitingen van Telfort: 1 via glas, 1 dia koper (DSL). Heb enkele weken geleden nummerportering aangevraagd van het telefoonummer dat gekoppeld was aan het glasvezelabonnement naar het DSL-abonnement, beide van Telfort, beide zijn op hetzelfde adres actief.
[De achtergrond daarvan is dat het @telfort.nl mailadres van het DSL-abonnement behouden moet blijven. Het was volgens meerdere medewerkers niet mogelijk om het @telfort.nl mailaccount te koppelen aan het glasvezelabonnement. Het telefoonnummer van het glasvezelabonnement was ook belangrijk om te behouden, dus was de enige oplossing: nummerportering van glas naar DSL, glas opzeggen, DSL abonnement omzetten naar glasvezel.]

Helaas ging de nummerportering niet goed. Op de glasvezelaansluiting werd een nieuw nummer actief maar het nummer waarop nummerbehoud was aangevraagd, is nu niet actief meer. Als ik het probeer te bellen, krijg ik te horen: "Dit nummer is niet in gebruik. De verbinding wordt nu verbroken."

Telefonisch contact met de klantenservice leert dat de aanvraag van nummerbehoud was afgezewen en dat er blijkbaar een fout in de initiële aanvraag zat. Er is nu 2x opnieuw geprobeerd om de aanvraag in te dienen maar steeds opnieuw wordt deze afgewezen. De afdeling KLO zou hierover contact met mij opnemen, maar dat is niet gebeurd. Vandaag weer een verzoek daarvoor achtergelaten bij de klantenservice.

Dit hele verhaal speelt nu al een paar weken en we zijn nog niets verder gekomen. Het meest vervelende is dat de gebruikers van de internetaansluiting mijn ouders zijn. Zij zijn al in de 80 (vandaar het belang van het behoud van hetzelfde mailadres en zeker ook hetzelfde telefoonnummer) en een overstap naar een ander nummer is geen optie omdat dit het nummer is waarop zij overal bekend zijn: familie, zorginstellingen, ziekenhuizen, etc. Mijn grote angst is dat hun nummer na verloop van tijd gewoon vervalt en ook niet meer terug te halen is, dat wil ik dus koste wat kost voorkomen.

Ik doe dus mijn best om hun vertrouwde nummer weer zo snel mogelijk actief te krijgen. Ik hoop dat het langs deze weg misschien makkelijker gaat dan telefonisch telkens weer iemand anders te spreken te krijgen. Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 2 oktober 2019, 12:16

Hoi @ESteg, jammer dat de telefoon het nog niet doet! Goed dat je het me laat weten. Ik heb er voor je naar gekeken, het telefoonnummer is succesvol toegevoegd aan het juiste pakket. Het lijkt er alleen op dat het modem het niet lukt om de juiste telefoongegevens in te laden. Ik begrijp dat je broer al een reset heeft gedaan, maar dat dat niet geholpen heeft.

Het lijkt me een goed idee om dit modem te vervangen. De gegevens worden niet goed ingeladen én het is een vrij oud type modem. Daarom heb ik een nieuwe voor je ouders aangevraagd, deze ontvangen ze zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Is het mogelijk dat je broer je ouders helpt met aansluiten, en laat je weten of alles is gelukt?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Mijn grote angst is dat hun nummer na verloop van tijd gewoon vervalt en ook niet meer terug te halen is, dat wil ik dus koste wat kost voorkomen.
Je hebt nog wel wat speling.
Er staat iets van 2-3 maanden voor dat het nog "op de oude" gegevens blijft gereserveerd.
Als portering niet is geslaagd.
Telfort zou daar zeker meer informatie over moeten kunnen geven.

Anders alsnog proberen op het glasvezel account te laten activeren "als tweede nummer".
Als het dan alsnog actief is, voor een tweede keer porteren.

Maar wacht eerst een reactie van webcare af.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @ESteg, wat een lastige situatie. Ik begrijp dat 't niet zo vlot verloopt als je zou willen en de bedoeling is, dat is jammer. Zeker omdat 't om je ouders gaat, die al op leeftijd zijn, lees ik in je verhaal. Ik snap dat je dan andere manieren zoekt om het op te lossen, ik zoek graag met je mee om je verder te helpen.

Wat Babylonia hierboven aangeeft klopt helemaal. Een telefoonnummer wordt (gelukkig) niet zomaar vrijgegeven, er is nog tijd genoeg. Maar het moet natuurlijk wel rechtgezet worden.

Fijn dat je al veel gegevens in je profiel hebt gezet! Dat maakt het makkelijk om de gegevens van je ouders op te zoeken 🙂 Ik heb ze er meteen bij gezocht, en zie dat mijn collega van KLO vanmiddag voor je bezig is geweest. Ik weet niet of ze je ook gebeld hebben om je op de hoogte te stellen? Ik zie in ieder geval dat ze de portering van het telefoonnummer, van het glasvezelabonnement naar het DSL abonnement, opnieuw in gang hebben gezet. Ze houden de voortgang voor je in de gaten, om te zien of alles nu goed gaat.

Ik stel voor dat ik de voortgang ook voor je in de gaten houd, en laat het je weten als ik nieuws zie. Laat je het me ook weten als je van jouw kant nieuws of vragen hebt?
Reputatie 1
Dank @Babylonia en @Alexandra - Telfort. Nee, ik ben nog niet gebeld. Als je de voortgang ook in de gaten zou willen houden: heel graag, dank je wel!
Reputatie 8
Badge +9
@ESteg Geen probleem 🙂 Zo gauw ik een update zie, laat ik het je weten. Ik ben er morgen en het weekend niet, dus ik kijk vanmiddag en sowieso maandag weer voor je. Mocht je zelf in de tussentijd iets horen, dan hoor ik het graag.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @ESteg, sorry, mijn reactie is later dan mijn bedoeling is!

Ik zie dat het telefoonnummer een paar dagen geleden toegevoegd is aan het abonnement dat via koper aangesloten is, zoals de bedoeling was. Hebben jij of je ouders hier bericht over gehad en al kunnen testen of het weer werkt? Alles ziet er nu goed uit als ik het vanaf hier bekijk. Ik hoor het graag, ook als je vragen hebt.
Reputatie 1
Hoi @Alexandra - Telfort ,
Sorry voor de vertraging. Zit zelf in het buitenland maar mijn broer is bij mijn ouders langsgegaan. Hij heeft het Zyxel modem met de resetknop een harde reset gegeven, maar helaas: zowel hebeld worden als uitbellen was niet mogelijk.
(Bij het bellen van het vaste nummer vanaf mobiel is er nu wel een andere melding: niet meer dat het nummer niet in gebruik is maar nu dat de voicemail niet ingesteld is. Maar de telefoon in huis gaat dus niet over.)

Kunnen jullie zien wat er fout gaat? Alvast dank!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @ESteg, jammer dat de telefoon het nog niet doet! Goed dat je het me laat weten. Ik heb er voor je naar gekeken, het telefoonnummer is succesvol toegevoegd aan het juiste pakket. Het lijkt er alleen op dat het modem het niet lukt om de juiste telefoongegevens in te laden. Ik begrijp dat je broer al een reset heeft gedaan, maar dat dat niet geholpen heeft.

Het lijkt me een goed idee om dit modem te vervangen. De gegevens worden niet goed ingeladen én het is een vrij oud type modem. Daarom heb ik een nieuwe voor je ouders aangevraagd, deze ontvangen ze zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Is het mogelijk dat je broer je ouders helpt met aansluiten, en laat je weten of alles is gelukt?
Reputatie 1
Dank @Alexandra - Telfort, het modem is inderdaad bejaard. Moeten we het terugsturen of kunnen we het hier in een WeCycle bak achterlaten voor recycling?

Ik ben zelf volgende week weer in NL en zal het modem dan aansluiten. Dan koppel ik terug of het gelukt is. Nogmaals dank!
Reputatie 8
Badge +9
@ESteg Graag gedaan! Dit modem is inderdaad een heel oud type. Je kan 'm gratis naar ons retourneren zo gauw je het nieuwe modem aangesloten hebt 🙂 Dan zorgen wij ervoor dat 'ie op de juiste manier verwerkt wordt. Ik hoor het wel wanneer je weer terug bent en of alles is gelukt!
Reputatie 1

Excuus voor de late terugkoppeling, maar met het nieuwe modem werkte de telefoonaansluiting direct (en het juiste nummer!). Het oude modem is naar jullie retour gegaan. Ontzettend bedankt voor je hulp!

Reputatie 8
Badge +9

Goedenavond @ESteg, dat geeft helemaal niets. Ik vind het fijn om nu te horen dat alles goed gekomen is met het nieuwe modem :blush: Graag gedaan en laat het gerust op ons forum weten als we iets voor je kunnen doen!

Reageer