beantwoord

Nummerbehoud vast bellen

• 14 juni 2019
  • 4 reacties
  • 343 keer bekeken

Goedendag,

Ik wil graag een telefoonnummer verhuizen naar Telfort. Deze heb ik nu nog via een andere aanbieder. Ik heb momenteel al internet tv en bellen via Telfort. Het telefoonnummer wat ik bij Telfort heb mag dan vervallen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Als ik bij de veelgestelde vragen kijk wordt er gezegd dat het via je account kan bij instellingen en dan telefonie, maar ik zie die functie niet.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Piet Romkes
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 juni 2019, 11:24

Hi @pietromkes, hier ben ik weer. Het nummer is nu helemaal toegevoegd, ik heb daarom het andere nummer weer verwijderd. Je zult daar ook weer een bevestiging van ontvangen. Heb je al kunnen bellen met het juiste nummer? 🙂
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @pietromkes , je kunt het beste even langs de lokale KPN-winkel gaan,
neem de betreffende relevante gegevens even mee naar de winkel.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @pietromkes, leuk dat je jouw vaste nummer ook bij ons wilt onderbrengen. Als je nog niet bij de KPN winkel bent geweest kan ik ook met je meekijken hoe we dit het beste kunnen doen. Je kunt jouw forumprofiel dan aanvullen met je postcode, huisnummer en klantnummer, dan kan ik het er bij pakken en kijken wat er mogelijk is.
Hoi @Jasper - Telfort

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel wat aangevuld. Voldoende zo?

Gr. Piet
Reputatie 8
Badge +11
Merci, daarmee heb ik het abonnement gevonden. Zo te zien is het een Alles-in-1 pakket, waar al een gratis telefoonnummer bij in zit. Wat we kunnen doen is een tweede telefoonnummer toevoegen, het nummer wat je wilt behouden. Als die actief is kunnen we het huidige nummer verwijderen, zodat alleen het gewenste nummer overblijft. Als je akkoord gaat met die route heb ik nog 2 dingen nodig, namelijk het bewuste telefoonnummer wat je mee wilt nemen en de laatste 3 cijfers van de IBAN, ter verificatie. Je kunt beide ook toevoegen op je profiel, bij "Extra informatie". Ik hoor graag van je als dat gelukt is.
@Jasper - Telfort

Klinkt goed! Akkoord met de door uw voorgestelde route. De extra informatie heb ik aangevuld.
Even heel nieuwsgierig is dit 2e nummer onder gebracht bij een voip dienst?
Iets anders is bijna niet mogelijk het is uiteraard een eigen keus of het de meest voordelige is dat is maar de vraag.
Reputatie 1
Even heel nieuwsgierig is dit 2e nummer onder gebracht bij een voip dienst?
Iets anders is bijna niet mogelijk het is uiteraard een eigen keus of het de meest voordelige is dat is maar de vraag.

Yup
(Optie tweede tel nummer (2.50 euro) is een tweede VoIP tel nummer registratie).
Ik zou dat 2e nummer bij die voip dienst laten als dat het geval is deze hebben doorgaans lagere belkosten. Ik zie net dat de bedoeling achter mijn vorige opmerking onduidelijk is.
@Galdor68 Mijn telefoonnummer draait inderdaad bij een VoIP provider. Voorheen telefoneerden wij hier best veel mee waardoor het gigantisch scheelde in de belkosten. Echter wordt het nu bijna niet meer gebruikt met uit te bellen, maar wordt er nog wel regelmatig op gebeld. Daarom maakt het mij niet meer zoveel uit dat het nu gewoon bij Telfort onder gebracht wordt

Ik dacht als ik mijn abonnement bij Telfort uitbreid met bellen wordt misschien de optie aangeboden om een telefoonnummer over te nemen, maar dit was helaas niet zo en had direct een nieuwe telefoonnummer toegewezen.

Nu wordt mijn telefoonnummer die ik gebruik bij de VoIP provider overgezet naar Telfort en komt dat andere nummer wat ik dus niet gebruik te vervallen.
Dan is de €2,50 nog te overzien inderdaad.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb jouw nummer nu toegevoegd als tweede nummer. Je krijgt er ook een bevestiging van en zodra het nummer in de lucht is zal ik het huidige nummer uitzetten, zodat je alleen het juiste nummer overhoudt 🙂

Dan is de €2,50 nog te overzien inderdaad.
Bij dit pakket is het eerste telefoonnummer nog onderdeel van het basispakket, als het nummer niet gebruikt wordt kost het helemaal niets extra zelfs.
@Jasper - Telfort Bedankt. Kreeg inderdaad zojuist melding van mijn huidige provider dat er een portering is aangevraagd. Komt dus helemaal goed!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, het gaat mooi snel. Nu moeten we beide even wachten tot het nummer over is en dan kunnen we verder met de aanpassing.
Reputatie 2
@Galdor68 Mijn telefoonnummer draait inderdaad bij een VoIP provider. Voorheen telefoneerden wij hier best veel mee waardoor het gigantisch scheelde in de belkosten. Echter wordt het nu bijna niet meer gebruikt met uit te bellen, maar wordt er nog wel regelmatig op gebeld. Daarom maakt het mij niet meer zoveel uit dat het nu gewoon bij Telfort onder gebracht wordt

Ik dacht als ik mijn abonnement bij Telfort uitbreid met bellen wordt misschien de optie aangeboden om een telefoonnummer over te nemen, maar dit was helaas niet zo en had direct een nieuwe telefoonnummer toegewezen.

Nu wordt mijn telefoonnummer die ik gebruik bij de VoIP provider overgezet naar Telfort en komt dat andere nummer wat ik dus niet gebruik te vervallen.

Als je toch weinig belt is een prepaid voip provider mss het handigste. Ik betaal €8,95 per jaar voor mijn nummer
Reputatie 8
Badge +11
Hi @pietromkes, hier ben ik weer. Het nummer is nu helemaal toegevoegd, ik heb daarom het andere nummer weer verwijderd. Je zult daar ook weer een bevestiging van ontvangen. Heb je al kunnen bellen met het juiste nummer? 🙂
@Jasper - Telfort Bedankt. Zodra ik thuis ben vanuit mijn werk ga ik het testen! Super dat het zo opgelost kon worden.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, ik zie je bevindingen dan morgen. Ik ben benieuwd 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @pietromkes, heb je het al kunnen testen? 🙂

Reageer