Nieuwe Telfort vaste voicemail? Geen .wav emails meer?

• 7 oktober 2016
  • 28 reacties
  • 1996 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kreeg een onduidelijke sms en mail van Telfort vandaag, "nieuwe mogelijkheden met Telfort Bellen Thuis".
Er lijkt te staan dat de oude voicemail, die berichten als .wav bijlage naar je email stuurt, is vervangen door een systeem waarbij je met je telefoon moet bellen naar 1233 om berichten te beluisteren.

Is het systeem met die emails nu afgeschaft? Dat staat nergens en zou jammer zijn.
Het voelt als een stap achteruit; onduidelijk bij het nieuwe systeem hoe je weet dat je een bericht hebt; gedoe om te bellen in plaats van je mail openen.

Lotgenoten? Ervaringen met het nieuwe systeem?

28 reacties

Heb ik ook, en inderdaad een enorme achteruitgang ipv de aangekondigde vooruitgang! Terug naar de vorige eeuw.
Ik zou graag de mogelijkheid van voicemail naar email terughebben. Misschien op zoek naar een andere provider die dit wel biedt.
Heel jammer, deze "verbetering". In plaats van overal ter wereld de gemiste gesprekken afluisteren via het mailbericht, moet je nu 1233 bellen.

Onbegrijpelijk dat zo'n mooie dienstverlening nu gestopt is. Weet iemand een provider die dit nog wel aanbiedt?
Ik worstel hier al een paar weken mee en het is heel erg lastig. Ik gebruik Telfort internet en bellen in mijn bekkenfysiotherapie praktijk.
Bij afwezigheid bleef ik of mijn collega op de hoogte van binnenkomende telefoontjes omdat we beiden in de email konden kijken.
Je moet als praktijk 5 dagen per week telefonisch bereikbaar zijn.
Nu moet ik doorschakelen naar mobiel om bereikbaar te blijven, maar moet terug naar de praktijk om dit doorschakelen naar ander mobiel nummer te regelen! Dit gaat niet gemakkelijk! en de kosten zijn aanzienlijk toegenomen! mijn kosten waren afgelopen 4 weken € 17,95! van € 2,98 vast bellen en een paar € voor bellen naar nu maar 2x € 5 voor vast en mobiel bellen, want dat is goedkoper, maar nog altijd een kostenverhoging van 33%! Naast dit vastbellen belde ik nl naar mobiel met mijn mobiele abonnement.
Het doorschakelen kan ik niet online regelen.
ik heb het bij Telfort gemeld dat ik bij het oude wilde blijven, helaas ging dat niet.
Ik heb gekeken of er een andere provider is die deze dienst heeft, helaas niet gevonden.
Reputatie 8
@BFT (en andere gebruikers).
Afhankelijk van je abonnement nu en lopende verplichtingen, zou je enkel een telefoon-abonnement "erbij" kunnen nemen bij een andere (goedkope) VOIP-aanbieder, die wel de mogelijkheid biedt ingesproken tekst als e-mail te verzenden.
(En alleen de telefoon bij Telfort afkoppelen / opzeggen).

De SIP-gegevens van die andere VOIP-aanbieder in de modem/router ingeven (zie < HIER > en vervolgreacties), en het is wat dat betreft opgelost, zonder direct totaal naar een andere internetprovider over te hoeven stappen.

Heb even gezocht bijv. bij "CheapConnect".
http://www.cheapconnect.nl/
http://www.cheapconnect.nl/control-panel/ ----> "E-mail instellen voor voicemail"
Die bieden o.a. dus die service (vind tevens bij hun op het forum < de volgende info > )
In dat geval geen *.wav bestanden maar *.mp3 (zijn kleiner bovendien).
Daarnaast kun je nog steeds ook daar 1233 bellen om voicemail terug te luisteren.
Ik krijg mijn voice welkom bericht niet in gesproken bel ik 1233 krijg ik een ingesprek toon
Badge
Ik kreeg een onduidelijke sms en mail van Telfort vandaag, "nieuwe mogelijkheden met Telfort Bellen Thuis".
Er lijkt te staan dat de oude voicemail, die berichten als .wav bijlage naar je email stuurt, is vervangen door een systeem waarbij je met je telefoon moet bellen naar 1233 om berichten te beluisteren.

Is het systeem met die emails nu afgeschaft? Dat staat nergens en zou jammer zijn.
Het voelt als een stap achteruit; onduidelijk bij het nieuwe systeem hoe je weet dat je een bericht hebt; gedoe om te bellen in plaats van je mail openen.
Ik ben speciaal overgestapt naar Telfort omdat UPC de mogelijkheid van de emails niet had. Voel me nu behoorlijk gedupeerd en ben van plan om ook naar een andere provider over te stappen die die mogelijkheid wel biedt. Ik heb dit nodig voor mijn werk ! Heel jammer ook dat je van te voren niet even een bericht hierover hebt gehad. IK ben dus NIET BLIJ.
Badge
Ik ben speciaal overgestapt van UPC naar Telfort vanwege deze email service. UPC kon me niet helpen anders was ik daar gebleven Nu wordt zonder enige uitleg die service door Telfort verwijderd. Ik heb dit voor mijn werk nodig en ben dus niet blij met deze achteruitgang. Ook ik ga weer een provider zoeken die de service wel biedt.
Badge +1

Ook ik kreeg vandaag die mail, dat vanaf nu alleen de voicemail nog maar te beluisteren is via 1233. Ik heb het uitgeprobeerd, wat een achteruitgang. Ik heb de voicemail ingesproken en het is niet eens te verstaan. In de begroeting kom ik luid en duidelijk over, maar het ingesproken bericht is zoiets als gekraak op de achtergrond. Ook niet fijn dat de voicemails maar 7 dagen blijven bewaard, het doorschakelen kost alleen maar geld.
Badge
Ook ik ben onaangenaam verrast door het afschaffen van de voicemail in email. Ik ga de tip van Babylonia maar eens onderzoeken:

@BFT (en andere gebruikers).
Afhankelijk van je abonnement nu en lopende verplichtingen, zou je enkel een telefoon-abonnement "erbij" kunnen nemen bij een andere (goedkope) VOIP-aanbieder, die wel de mogelijkheid biedt ingesproken tekst als e-mail te verzenden.
(En alleen de telefoon bij Telfort afkoppelen / opzeggen).

De SIP-gegevens van die andere VOIP-aanbieder in de modem/router ingeven (zie < HIER > en vervolgreacties), en het is wat dat betreft opgelost, zonder direct totaal naar een andere internetprovider over te hoeven stappen.

Heb even gezocht bijv. bij "CheapConnect".
http://www.cheapconnect.nl/
http://www.cheapconnect.nl/control-panel/ ----> "E-mail instellen voor voicemail"
Die bieden o.a. dus die service (vind tevens bij hun op het forum < de volgende info > )
In dat geval geen *.wav bestanden maar *.mp3 (zijn kleiner bovendien).
Daarnaast kun je nog steeds ook daar 1233 bellen om voicemail terug te luisteren.
Reputatie 8
De verwijzingen naar instellingen hoe in de Experia Box of een ZyXEL rmodem/router een andere VOIP-provider in te stellen, is de informatie in dat draadje nog wel gebaseerd dat er nog steeds op het "Telfort" telefoon account wordt ingebeld. Uitbellen echter wel met een alternatief VOIP-account.

Met de beperkingen die Telfort nu oplegt, zou U nu ook voor de instellingen voor het uitbellen die alternatieve VOIP-provider moeten kiezen. Ofwel het VOIP-account van Telfdort helemaal niet (meer) gebruiken.

Men zou er eventueel nog wel voor kunnen kiezen dat verschillend voor de twee aanwezige RJ11 telefoonpoorten in te stellen in de Experia Box. En op elke poort een ander "herkenbaar" telefoon-apparaat aan te sluiten.
(The "Red telephone hot-line", en de "normale" telefoon).
Reputatie 2
Babylonia,

Bedankt voor de informatie,
Ik wacht nog een paar dagen af of Telfort terug komt op het afschaffen van de e-mail voicemailberichten.
Anders stap ik over. De tarieven van Cheapconnect zij ook nog een stuk lager dan die van Telfort.
Budgetphone biedt ook nog voicemail2email
Reputatie 1
In dit topic is er ook al geklaagd, klagers verenig u!
https://forum.telfort.nl/tips-verbeterideeen-273/voicemail-vast-bellen-verbetering-56996
Een slechte zet van Telfort. Op internet een lange uitleg om te vertellen dat de service aanmerkelijk verslechterd is. Het mail berichten systeem werkte prima. Wil Telfort zijn vast bellen klanten soms kwijt?

Ik ben het geheel met de vorige schrijver eens: ik vind het afschaffen van het voormalige voicemail-systeem een enorme minpunt!
Dit was de enige reden dat ik mijn vaste nummer aanhield, maar nu ga ik deze opzeggen: ik vind het totaal niet meer interessant, om mijn vaste nummer te behouden!
Ook eens: flinke achteruitgang. Ben teruggekeerd naar Telfort vanwege de handige voicemail = emailfunctie. Heb ook net nieuwe telefoons gekocht zonder antwoordapparaat.... Dus maar een nieuw basisstation bestellen.
Badge
Het is inderdaad zeer vervelend. Wij hebben ook nooit een e-mail gekregen dat het inmiddels is gewijzigd. Volgenss de eerdere email zouden wij die krijgen, zodra de wijziging definitief was.

De service door het nieuwe systeem weer verder achteruit gegaan.
Van mijn oorspronkelijke Tiscali abonnement, waarbij verteld en beloofd werd dat de service niet achteruit zou gaan, is al heel veel gestolen..
De Kosten zijn vele malen hoger, het all-in Tarief voor bellen is nu op basis van gesprekken en kan je afkopen, hoezo kopen, het was gratis.
Pure Diefstal dus. Ook ben ik al m'n 5 internet sites kwijt, nu ook nog de Voicemail !!! Voicemail, "MAIL" Mail is post, ook deze dienst is dus afgeschaft!

Weer een reden erbij om Telfort de deur uit te doen.

1 probleem, mijn Email, eindigend op Tiscali.nl is overal bekend! Dit overal aanlaten passen zou een zeer grote kostenpost zijn.
Zodra ik mijn abonnement bij Telfort stop, wordt ook mijn mail niet meer door gestuurd!

Zodra ik Telfort dus opzeg, wordt ik dus nog erger bestolen door Telfort.
Reputatie 8
1 probleem, mijn Email, eindigend op Tiscali.nl is overal bekend! Dit overal aanlaten passen zou een zeer grote kostenpost zijn.

Het bedrijf "Tiscali" is in Nederland opgeheven op 1 april 2008 (Nee, geen 1 April grap).
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tiscali_(bedrijf)

Het is wel erg naïef om te denken dat e-mailaccounts met die domeinnaam tot in lengte van dagen actief zouden blijven. We hikken tegen 2017 aan, ofwel bijna 9 jaar de tijd gehad om iets anders daarvoor in de plaats te nemen als e-mail. Allerhoogste tijd dat "Tiscali.nl" echt wordt afgeschaft.
Dit staat er op de website bij:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/voicemail-vast-bellen-instellen-afluisteren-of-uitzetten.htm
"Voicemail afluisteren
"In de loop van dit jaar krijgen veel van onze klanten een andere voicemaildienst. Als deze wijziging ook voor jou geldt, dan ontvang je een sms of e-mail. De titel van de e-mail is ‘Nieuwe mogelijkheden met Bellen Thuis’."
"Ik heb geen bericht ontvangen (en ik heb geen glasvezel)"
"Als er een voicemailbericht voor je is ingesproken, dan krijg je daarvan bericht per e-mail. Bij deze e-mail zit een audiobestandje. Deze kun je afluisteren via je mobiel, tablet, laptop of desktop. Je bepaalt zelf op welk e-mailadres je de voicemailberichten wilt ontvangen. Dit kun je aangeven in Mijn Telfort."

Wij gebruiken Bellen Thuis al heel lang, ver voor 17 augustus 2016, hebben geen bericht ontvangen, missen alleen ineens een heel handig item.
Net zoals we ineens als anoniem belden.

Het anoniem bellen is opgelost.
De alternatieven voor de voicemail berichten vind ik onvoldoende.
Wanneer komt er een soortgelijke oplossing, of wat moet ik daar voor instellen.
En dan heb ik het niet over een ander provider of zo maar gewoon via Telfort.
Wat is de werkelijke reden voor het opheffen van deze optie?
Reputatie 8
Badge +17
Telfort (KPN) is op een ander telefonieplatform gegaan waarbij de "voicemail als .wav bestand ontvangen in mail" optie is vervallen.

Het alternatief is om te bellen naar 1233.
Telfort (KPN) is op een ander telefonieplatform gegaan waarbij de "voicemail als .wav bestand ontvangen in mail" optie is vervallen.

Het alternatief is om te bellen naar 1233.

Ja, dat weet ik.
Maar mijn bovenstaande info staat wel op de site. Wat dus niet klopt.
Dat de optie is komen te vervallen is simpelweg een keus van Telfort. Net zo als dat Telfort er weer voor kan zorgen dat er wel een .wav bestand toegestuurd wordt. Dat het Telfort "moeite" zou kunnen kosten om het voor elkaar te krijgen zal ook best kunnen zijn.
Ongemeld en ongevraagd een functie verwijderen vind ik niet correct. En 1233 bellen vind ik geen gelijkwaardig alternatief.
Reputatie 8
Badge +17
Glasvezel klanten zijn inmiddels ook overgezet naar het nieuwe platform. En dat dit zou gebeuren is wel degelijk (in juni 2016) gemaild door Telfort. En daarmee dus gemeld.

Het nieuwe platform biedt geen mogelijkheid meer om een .wav te mailen naar de ingestelde mailbox. Komt niet meer terug ook.

Jammer, maar helaas...
Reputatie 8
Badge +17
Glasvezel klanten zijn inmiddels ook overgezet naar het nieuwe platform. En dat dit zou gebeuren is wel degelijk (in juni 2016) gemaild door Telfort. En daarmee dus gemeld.

Het nieuwe platform biedt geen mogelijkheid meer om een .wav te mailen naar de ingestelde mailbox. Komt niet meer terug ook.

Jammer, maar helaas...

probleem, mijn Email, eindigend op Tiscali.nl is overal bekend! Dit overal aanlaten passen zou een zeer grote kostenpost zijn.
Zodra ik mijn abonnement bij Telfort stop, wordt ook mijn mail niet meer door gestuurd!

1 emailtje sturen naar alle betreffende contacten zodat deze hun contacten lijst kunnen aanpassen lijkt mij niet zo'n hele grote kostenpost.
Tenzij het op voorgedrukt briefpapier en visite kaartjes staat dan is het duurder.
Of wij zijn nog niet over gezet of omdat we glasvezel oude stijl hebben geen idee, maar ik kreeg zowaar vorige week nog een gesproken berichtje via de email.

Omdat we genoemde aankondigings mail nooit gehad hebben denk ik dat wij nog niet omgezet zijn.

Reageer