beantwoord

Nieuwe klant maar vast bellen doet het al 2 weken niet

• 3 november 2012
  • 5 reacties
  • 1816 keer bekeken

Ben net over gestapt naar Telfort. Grote fout!
Allereerst werd ik bestookt met weet ik het niet hoeveel brieven van Telfort. Welkom, gebruikersnaam, wachtwoord, activeren etc. Alles in een aparte brief. TNT is blij met ze.
In 1 van de brieven stond dat ik vanaf de 16e kon gaan installeren. Omdat mijn huidige abonnement nog tot de 22e liep heb ik daar gewoon tot de 22e mee gewacht. Toen ik de 22e deze maand dan alles ging over zetten lukte dit voor geen meter. Halverwege de dag kreeg ik ineens een sms dat ik kon beginnen met installeren. Nouja zeg... er stond in een brief toch de 16e? Goed... ik verder met installeren en dat lukte. Direct mn wachtwoord bij mijn telfort veranderd. Later op de dag deed het vast bellen het nog niet. Omdat ik een sms had gehad vond ik dat vreemd dus ik wilde inloggen in mijn telfort. Mn net nieuw ingestelde wachtwoord werkte niet meer. Maar ook de oude niet. Ik bellen met telfort. Verhaal uitgelegd maar kon me niet helpen. Ze kon me alleen weer per post een nieuw wachtwoord sturen. En wat schetst mijn verbazing. Hetzelfde standaard wachtwoord staat 2 dagen later in die brief en werkt ineens weer. Maargoed mn vast bellen nog steeds niet. Afgelopen week diverse malen gebeld. Enkele resets uitgevoerd en vanmorgen weer een reset. Telefoon is nu op poort 2 gezet dat zou misschien moeten helpen. Na het gesprek vroeg ik hoe het zit met de kosten die ik gemaakt heb met het bellen en hoe het zit met mijn abonnementskosten. Het antwoord is dat ik maar op de site van telfort moet kijken. Nouja daar is natuurlijk dat coulance formulier waar ze het over hebben nergens te vinden.
Als dit niet binnen een week is opgelost kap ik met dat hele telfort en laat ik het contract ontbinden.

Dus mensen!!!! Kijk uit voor je naar een goedkopere aanbieder gaat want zelfs hierin blijkt goedkoop duurkoop.
icon

Beste antwoord door Jeroen 11 december 2012, 16:39

@berthome,

De eerste factuur is altijd hoger dan normaal, je betaalt op de eerste factuur namelijk de 'gebroken' maand oktober, de maand november en 1 maand vooruit dus ook de maand december is gefactureerd. Daarnaast zijn er eenmalig administratie- en verzendkosten in rekening gebracht. Ook de variabele kosten voor Vast Bellen zijn in rekening gebracht. De coulance die mijn collega's hebben aangeboden is het maximale wat hun mogen aanbieden, ik heb iets meer mogelijkheden. Ik zal belkosten naar onze klantenservice vergoeden, ook zal ik 1 maand abonnementskosten crediteren. De verrekening zal ik doorvoeren en is terug te zien op de factuur die eind december ontvangt.

Jeroen
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +1
@berthome,

Vervelend te lezen dat je nog niet kan bellen, graag zoek ik dit voor je uit. Ik heb hiervoor je postcode en huisnummer nodig, deze kan je mij kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst van je gegevens ga ik direct voor je aan de slag.

-Jeroen-
Vandaag de factuur gekregen. Om Telfort te bereiken maakte ik €35,18 aan kosten. Daarnaast moest ik ook nog eens al mijn telefoontjes 2 weken lang met mijn mobiel maken. Kosten ook zo'n €35,=. En als laatste betaal ik voor de hele maand maar heb ik maar de halve maand gebruik kunnen maken van de diensten. De coulance die Telfort op mijn rekening laat zien met de omschrijving voor de gemaakte telefoonkosten is wel 8 euro. Nou kan ik ze nu weer gaan bellen maar dan ga ik dus weer kosten maken omdat ik weer niet naar een gratis nummer kan bellen. Dus ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen van Telfort.
Badge +1
@berthome,

De eerste factuur is altijd hoger dan normaal, je betaalt op de eerste factuur namelijk de 'gebroken' maand oktober, de maand november en 1 maand vooruit dus ook de maand december is gefactureerd. Daarnaast zijn er eenmalig administratie- en verzendkosten in rekening gebracht. Ook de variabele kosten voor Vast Bellen zijn in rekening gebracht. De coulance die mijn collega's hebben aangeboden is het maximale wat hun mogen aanbieden, ik heb iets meer mogelijkheden. Ik zal belkosten naar onze klantenservice vergoeden, ook zal ik 1 maand abonnementskosten crediteren. De verrekening zal ik doorvoeren en is terug te zien op de factuur die eind december ontvangt.

Jeroen
Super! Zoals het hoord. Jammer dat het nodig was, liever een goede verbinding natuurlijk.

Inmiddels heeft het volgende probleem van zich laten weten anderhalve week geleden en dit duurt nog steeds voort. Bijna alle telefoongesprekken die binnen komen, daarvan kan ik de beller niet horen. De telefoon gaat, ik zie een bekend nummer, maar toch hoor ik niemand. Ook krijgen mensen erg veel deze weken weer een in gesprek toon te horen. Zojuist 2 minuten geleden werd ik weer gebeld en hoor ik niets.
Overgestapt van KPN naar Telfort, internet werkt wel, televisie was draadloos kastje van stuk kan gebeuren. Moet je bellen met de helpdesk 45 minuten en allerlei testjes verder (die we overigens ook zelf al hadden gedaan) u moet door naar de tweede lijn., o die zijn er vandaag niet.
U kunt morgen terugbellen, kom weer bij de eerste lijns binnen en het feest begint opnieuw, met de conclusie u moet door naar de tweede lijns ja ze zijn er.
Wat doet deze mevrouw, alleen zeggen dat het ding defect is en ze meld een nieuwe op te sturen. Die gaan we proberen het weekend. Maar dan je nummer van KPN meenemen naar Telfort zou uiterlijk 5 dagen nadat de internnet aansluiting werkt ook moeten werken. Nou we kunnen nu nog niet bellen of gebeld worden. Hoelang gaat dit nog duren zo moeilijk kan het toch niet zijn het is toch een dochteronderneming van KPN.

Als je het eerlijk wilt weten, heb ik spijt als haar op m'n hoofd. Wat een kwaliteit en service.

Reageer