beantwoord

Nieuw telefonieplatform icm voip basisstation werkt niet

• 16 september 2016
  • 9 reacties
  • 1310 keer bekeken

Reputatie 1
2 dagen geleden een bericht van Telfort dat ik naar een nieuw telefonie platform ben gemigreerd (imscore.net). Tot op heden gebruikte ik een Siemens (voip)basisstation zonder problemen met de Zyxel en later Experiabox modems. Settings overnemen en het werkte. Sinds dit nieuwe platform werkt dit niet meer.
Ik vermoed dat het wachtwoord is gewijzigd en dit wachtwoord wordt niet verstrekt. De overige settings zijn nl 1 op 1 over te nemen maar het wachtwoord is hidden gemaakt. Bij navraag krijg ik de volgend reactie van Telfort:

Telfort begrijpt uw vraag met betrekking tot uw telefoon.
Door het wijzigen van ons telefoonplatform is het niet langer mogelijk de SIP instellingen in een extern apparaat te zetten.
U behoort nu een toestel te hebben welke via de 'phone' ingang op het modem kan worden aangesloten. Wellicht is deze mogelijkheid beschikbaar op uw huidige toestel

Behoort? Klink behoorlijk dwingend.

Ik wil echter wel mijn basissation blijven gebruiken, ben zeker niet van plan om nieuwe spullen aan te gaan schaffen.

Kortom: krijg ik de mogelijkheid de settings in het externe basisstation te zetten? Het lijkt me dat veel meer mensen dit probleem gaan ervaren.
Mocht dat niet beschikbaar komen dan zijn er twee opties, ofwel voipbuster gaan gebruiken
of ik zeg mijn contract op en zoek een gebruikersvriendelijker provider (let wel na bijna 10 jaar telfort te hebben gebruikt)
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 16 september 2016, 12:53

Er is al een aardige discussie geweest over dit onderwerp (https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/vervalt-sip-icm-fritzbox-per-1-augustus-56895) Helaas kiest Telfort er op dit moment voor om deze gegevens niet meer te verstrekken. Persoonlijk gebruik ik voor uitbellen al een aantal jaren Voipbuster wat voor mij prima werkt. Inkomend ben ik op mijn Telfort nummer bereikbaar en uitbellend alles via Voipbuster.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Er is al een aardige discussie geweest over dit onderwerp (https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/vervalt-sip-icm-fritzbox-per-1-augustus-56895) Helaas kiest Telfort er op dit moment voor om deze gegevens niet meer te verstrekken. Persoonlijk gebruik ik voor uitbellen al een aantal jaren Voipbuster wat voor mij prima werkt. Inkomend ben ik op mijn Telfort nummer bereikbaar en uitbellend alles via Voipbuster.
Reputatie 1
Hi Tuut-Tuut,

Noodgedwongen ben ik ook gaan kijken naar alternatieven en kwam bij voipbuster uit, nog goedkoper ook :-)
Hoe is de geluidskwaliteit van voipbuster?
Reputatie 8
Badge +16
Geen klachten, mijn omgeving heeft niet in de gaten dat ik via een "onbekende" VoIP provider belt.
Ik heb precies het zelfde met een Gigaset C470 IP. Nu aangesloten via telefoon kabeltje (aan de achterkant). Maar dan verlies ik al het voordeel van VoiP
Gewoon belachelijk, al mijn voordelen van VoiP kwijt, kan nog geen eens zien wie er belt. En dan de servicedesk ... (betalen om te bellen!) Die weten echt niet waar het over gaat. " Een gigaset aansluiten via een internet kabel.... nee daar heb ik nog nooit ven gehoord!" Hallo ...
TELFORT Geef even op internet de SIP instellingen (ze staan er nu ook, maar zijn oud..)
Badge
Al vanaf het Tiscali-tijdperk was ik een tevreden telefonie-klant. Helaas voor Telfort heb ik mijn vaste telefoonnummer geporteerd naar CheapConnect.

Supertevreden! Portering soepel en op de minuut nauwkeurig uitgevoerd. Werkt uitstekend met onder andere de ZyXEL P2812HNU-F1.
Reputatie 1
Allen,

Ik heb dit gemeld bij consuwijzer via medformulier, binnen een uur werd ik al teruggebeld. Consuwijzer ziet er wel een casus in.
Vervolgafspraak wordt gemaakt over 3 weken ivm mijn vakantie.
Ik raad iedereen aan ook melding te maken. Telfort maakt ons het leven moeilijk onder het mom van beveiliging maar zolang ik het wachtwoord niet kan zien weet ik niet of het wel veilig is.
Reputatie 1
Het is betrekkelijk eenvoudig om je SIP gegevens inclusief het wachtwoord te vinden in de Experiabox V8. Log in en gebruik het menu Extra->Diagnostics->WAN Packet Capture. Kort samengevat:

1. Haal de stroomstekker uit de glasvezel NTU/FTU (je glasvezelkastje)
2. Reset het modem door de paperclip achter in de experiabox te drukken tot dat alle lampjes voorop oplichten en laat dan direct los
3. Als het modem is opgestart ga je naar: Extra->Diagnostics->WAN packet capture.
4. Zorg dat WAN1 geslecteerd is en druk op start.
5. Je krijgt een download aangeboden. Accepteer deze. Het lijkt dat de download blijft hangen. Maar dat is niet het geval. Op dit moment wordt de download gevuld met de gegevens.
6. Druk de stroomstekker van de glasvezel NTU/FTU in het stopcontact en wacht net zo lang tot op de Experiabox het lampje voice brandt.
7. Druk dan direct op Stop bij WAN packet capture.
8. De download komt nu binnen. Je kan hem openen in Notepad, Wireshark of een andere XML viewer.
9. Nu moet je even zoeken naar "password" of "SIP".
Reputatie 1
Badge
Mocht je je wachtwoord willen opduiken voor een ZyXEL, dan staat de uitleg hier:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritzbox-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858/index2.html#post532195

Is zelfs nog makkelijk op te halen dan de Experiabox stappen.

Reageer