beantwoord

Nieuw modem V10a, kan voipbuster nummer niet instellen

• 11 november 2019
  • 9 reacties
  • 398 keer bekeken

Badge

Ls,

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuw modem gekregen.

In de begeleidende brief staat even kabeltjes wisselen, modem aan zetten en hopla alles werkt.

Nou mooi niet. Mijn voip account bij Voipbuster werkt niet. Ik kan dit account niet aanmaken.

Graag een oplossing voor dit probleem

Groet Frits

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 november 2019, 16:20

Hoi @fritsv, bij de nieuwere modems zoals de Experia Box V10a zijn de VOIP settings inderdaad niet meer beschikbaar, dat klopt. Zoals Jan zegt voldoet dat voor het merendeel van onze klanten, zij gebruiken alleen het nummer dat bij het Telfort abonnement hoort en voor hen veranderd er (zoals in de brief staat) niets na het aansluiten van het nieuwe modem. Naast het merendeel zijn er ook klanten zoals jij, die wel meer doen met het modem en de instellingen. De VOIP instellingen zijn nu niet meer mogelijk, wij kunnen daar ook geen wijzigingen in aanbrengen. Een extern VOIP nummer kan daarom niet op de Experia Box worden gebruikt. Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een ATA, om het voipbuster nummer op die manier te gebruiken.

Bekijk reactie

9 reacties

Hallo@fritsv , Telfort gaat dan ook uit van ‘standaard’ instellingen, DSL-kabel in DSL-poort, telefoon in telefoonpoort, stroomkabel in stroomaansluiting en LAN-kabel in LAN-poort en niet van ‘persoonlijke’ aanpassingen.

Werkt ‘standaard’ alles wel weer goed, tv, internet, standaard telefoon enz.?

Badge

Jan D, je gaat voorbij aan mijn klacht, in de brief staat dat ALLES weer gewoon werkt.

Ik heb al een aantal jaren een telefoonnummer van Voipbuster ingesteld gehad op mijn eerdere modems, en dat werkte altijd goed. Met dit nieuwe modem zou alles hetzelfde werken als voorheen, en dat is dus NIET waar.  Wees dan eerlijk en schrijf dan bij uitgave van een ander (nieuw) modem dat zelf instellen van voip account niet meer kan. 

Ga nu niet vertellen dat je dat niet weet, gezien de discussie(s) over dit onderwerp.

Dus antwoord is: niet alles werkt ok.

groet Frits

Reputatie 8
Badge +18

@fritsv ik ben net als jij een klant evenals@JanD, het is algemeen bekend dat de VOIP gegevens van Telfort automatisch worden geïnstalleerd bij de nieuwste modems o.a.de V10 en de gegevens van je Voipbuster zul jezelf moeten instellen in je modem, welk modem had je hiervoor.

Snap heus wel dat je het letterlijk neemt wat in de brief staat dat dit een beetje misleidend is maar wellicht kun je er wat mee om het werkend te krijgen

Badge

@jimmy, dat ik zelf mijn voipaccount moet instellen weet ik, maar…...het gaat er echter om dat in het nieuwe modem (experia V10a) ik deze gegeven NIET KAN instellen, dat is dicht getimmerd.

Dat is wat ik bedoel met dat niet alles hetzelfde werkt bij het nieuwe modem.

Mijn vorige modems waren van ZyXEL, daar was het mogelijk het telfort en voipbuster account in te stellen. Dat telfort het nodig vindt dat ik de instelling van het telfortnummer niet kan invoeren/wijzigen, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik wil wel mijn voipaccount in kunnen stellen (mag telfort ook voor mij doen, ook goed). Maar voorlopig heb ik dus geen voipbuster.

Dus dat is mijn probleem.

groet Frits

Hallo @fritsv , als je meer wil dan de 'doorsnee’ klant nodig heeft kun je er een eigen router achter hangen die wèl aan jouw specificaties voldoet.

Voor het merendeel van de klanten is het standaard modem meer dan goed genoeg.

Alleen de ‘nerds’ en echte liefhebber-techneuten onder ons kunnen wat meer wensen hebben.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @fritsv, bij de nieuwere modems zoals de Experia Box V10a zijn de VOIP settings inderdaad niet meer beschikbaar, dat klopt. Zoals Jan zegt voldoet dat voor het merendeel van onze klanten, zij gebruiken alleen het nummer dat bij het Telfort abonnement hoort en voor hen veranderd er (zoals in de brief staat) niets na het aansluiten van het nieuwe modem. Naast het merendeel zijn er ook klanten zoals jij, die wel meer doen met het modem en de instellingen. De VOIP instellingen zijn nu niet meer mogelijk, wij kunnen daar ook geen wijzigingen in aanbrengen. Een extern VOIP nummer kan daarom niet op de Experia Box worden gebruikt. Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een ATA, om het voipbuster nummer op die manier te gebruiken.

Badge

@jasper, dank voor je antwoord. Mijn grootste ergernis is dat Telfort het nieuwe modem promoot als funtioneel hetzelfde, en het feit dat “ineens” de telefoon poorten niet meer instelbaar zijn niet als wijziging wordt vermeld. maw klant zoek het zelf maar uit. Het was netter geweest als Telfort dit evan had medegedeeld. Communiceren heet dat.

Ik ga verder wel met de ATA.

groet Frits

Reputatie 8
Badge +11

Voor de Telfort producten is het functioneel hetzelfde, wat voor de gemiddelde gebruiker voldoende is. Wij kunnen niet zien wat voor andere apparatuur of instellingen iemand gebruikt en in verband met privacy willen we dat ook niet. Als er in de brief een opmerking zou staan over het mogelijk niet meer werken van telefonie van een derde aanbieder kan het voor jou duidelijk zijn, maar aan de andere kant kan het voor de gemiddelde gebruiker juist onrust veroorzaken als ze lezen dat telefonie niet meer werkt met een nieuw modem. Om dat voor te zijn is er voor deze aanpak gekozen.

Badge

@Jasper, Maar dat neemt niet weg dat het wijzigen/aanvullen van de telefooninstellingen geblokkeerd moet worden. Laat het open, kan hij die wil zijn account toevoegen, en de gemiddelde klant heeft er geen weet van.

Maar goed, het zal wel niet veranderen.

groet Frits

dit topic kan op slot. 

Reageer