beantwoord

Nieuw huistelefoonnummer werkt niet

• 11 september 2020
  • 20 reacties
  • 268 keer bekeken

Reputatie 1

Enkele weken geleden heb ik een nieuw huistelefoon nummer aangevraagd en gekregen maar deze werkt nog steeds niet. Mijn oude nummer werkt ook niet meer, dus ben niet bereikbaar. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 september 2020, 13:38

Hoi @ConnieB, wat vervelend dat jouw nieuwe nummer het nog niet doet! Als je bij het uitbellen een bezettoon hoort komt dat meestal doordat het nummer of nog niet actief is, of niet goed in het modem staat. Speelt het op dit moment nog steeds, of werkt het nu weer? Als het nog niet werkt kan je jouw forumprofiel invullen met je postcode, huisnummer en het bewuste telefoonnummer. Daarna kan je hieronder een seintje geven, dan kan ik met je meekijken.

Bekijk reactie

20 reacties

@ConnieB 

Vervelend, heb je de experiabox al een keer uit en aangezet? Mogelijk moet deze de nieuwe gegevens nog binnenkrijgen.

Reputatie 1

Beste Galder, bedankt voor je bericht. Ik heb de box een keer uitgezet maar de lijn blijft een bezet toon.

Als je zelf dat nieuwe nummer belt geeft deze de bezet toon. Zit de huis telefoon in poortje 1 en wat voor huistelefoon mogelijk deze ook een keer uit en aanzetten.

Reputatie 8
Badge +16

Beste Galder, bedankt voor je bericht. Ik heb de box een keer uitgezet maar de lijn blijft een bezet toon.

Uitzetten is niet voldoende, op de achterzijde van het modem zit een klein gaatje voor een reset, druk deze in met een dun pennetje en hou deze ingedrukt tot het modem opnieuw opstart

Reputatie 1

Ik ga beide adviezen straks uitproberen en laat weten of dit heeft geholpen ☺️

Reputatie 1

Helaas hebben de adviezen niet geholpen. Ik krijg nog steeds een in bezet toon en als ik naar het nummer bel dan gaat hij over maar mijn huistelefoon blijft stil. Vervolgens krijg ik de voicemail.

Wanneer krijg je de bezet toon?

Reputatie 1

Als ik met mijn huistelefoon wil bellen

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ConnieB, wat vervelend dat jouw nieuwe nummer het nog niet doet! Als je bij het uitbellen een bezettoon hoort komt dat meestal doordat het nummer of nog niet actief is, of niet goed in het modem staat. Speelt het op dit moment nog steeds, of werkt het nu weer? Als het nog niet werkt kan je jouw forumprofiel invullen met je postcode, huisnummer en het bewuste telefoonnummer. Daarna kan je hieronder een seintje geven, dan kan ik met je meekijken.

Reputatie 8
Badge +11

We hebben geen reactie meer van je gezien @ConnieB. Werkt het nieuwe nummer inmiddels wel? Als dat niet zo is of als we iets anders voor je kunnen doen horen we het graag.

Reputatie 1

Op jullie verzoek heb ik het profiel voorzien van telefoon zodat jullie een en ander konden nakijken dus ik wacht nog steeds op jullie 😏

Reputatie 8
Badge +11

Ah, wij krijgen geen melding als een profiel wordt ingevuld, daardoor had ik dat niet gemerkt. In mijn bericht vroeg ik daarom ook of je een seintje kon geven, zodat ik het wist als je het had ingevuld :slight_smile:

Met die gegevens ben ik meteen voor je gaan kijken, zo te zien is het nummer wel geactiveerd en is het actief op het telefonieplatform. Was het Voice lampje wel actief op jouw Experia Box? Ik heb nu geprobeerd om de telefoniegegevens naar het modem te sturen, het kan zijn dat het lampje daardoor is gaan branden waar het eerder uit was. Als het lampjes brandt en het nog niet werkt, kan je jouw toestel ook op de tweede telefoonpoort aansluiten en kijken hoe het daarmee gaat.

Reputatie 1

Sorry ik meen dat ik wel een bericht had gestuurd.

ik zie geen voice op de experia box v10. Alleen power, wireless,internet, eco en services  en daar branden lampjes. 

Reputatie 1

Ik heb het stekkertje in de andere poort gedaan en hij werkt!

Kan ik nog restitutie krijgen van abonnement omdat we al vanaf het begin zonder huistelefoon zaten? 

Reputatie 8
Badge +18

Ik denk dat @Jasper - Telfort  de poort phone 2 bedoelde op de V10 

Stom niet aangedacht het werkt daar gaat het om.

Reputatie 1

Kan ik nog restitutie krijgen van abonnement omdat we al vanaf het begin (ca 4weken) zonder huistelefoon zaten? 

Dat is aan @Jasper - Telfort als de dienst wel is geleverd maar door een kapotte aansluiting niet kon worden gebruikt, durf ik (als medeklant) daar niet veel zinnnigs over te schrijven. Dat zal in het meest gunstige geval  het stukje telefoon zijn dus €2,50 per gemiste maand, als je nog een ouder abonnement hebt zonder extra telefonie kosten dan zit het ook anders.

Reputatie 8
Badge +11

Waarschijnlijk is het eerste telefoonpoortje niet eens kapot, maar werd het het nieuwe nummer geactiveerd op de tweede poort omdat het oude nummer op dat moment nog op de eerste poort stond.

De abonnementskosten voor het telefoonnummer over die periode kan ik vergoeden, dat heb ik bij deze ook gedaan. Voor de 2.50 krijg je binnen enkele werkdagen een tussentijdse factuur in Mijn Telfort en max 10 werkdagen later zal dat op jouw rekening worden bijgeschreven.

Reputatie 1

Hartstikke fijn, alle kleine beetjes helpen 😉

dank je wel!

Reageer