beantwoord

Nieuw abonnement: vaste telefonie werkt niet

• 24 juli 2017
  • 3 reacties
  • 157 keer bekeken

Beste,

Ik ben onlangs verhuisd en heb een all-in-one abonnement bij Telfort afgesloten. Ik heb nu een telefonie kabel getrokken en gekoppeld tussen het modem in de meterkast en de telefoon. Maar ik kan niet bellen en niet gebeld worden met de telefoon. Het modem (Experia Box v10) werkt verder wel qua internet. TV heb ik nog niet kunnen testen omdat ik de ethernet kabels allemaal nog niet gereed heb.

Ik heb ingelogd op de Experia Box. Hier staat bij telefonie ook verdomd weinig informatie. Bij 'Status' staan 3 SIP regels leeg. Geen nummer en bij status staat de melding 'unregistered'. Als ik een 'phone test' uitvoert doet ie het echter wel; de telefoon gaat netjes over. De kabel en de telefoon werken dus gewoon.

Inloggen op 'Mijn Telfort' zorgt voor veel verwarring. Hier kan ik alleen inloggen. Maar verder is mijn hele account leeg! Ik denk dan ook dat aan Telfort zijde nog alles ingesteld moet worden.

Iemand nog tips? Dank alvast
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 juli 2017, 16:04

Hallo ro1001761559, welkom op het forum.

Ik zie dat je aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen op basis van de adresgegevens. Zonder succesvol nummerbehoud wordt je nummer niet geactiveerd. Om die reden zie je dat de SIP gegevens nog leeg zijn. Een collega van mij heeft gisteren contact telefonisch contact gehad met jou over het nummerbehoud en heeft een verzoek doorgezet naar ons leveringsteam om het nummerbehoud opnieuw aan te vragen. In dit verzoek zie ik niet de oude adresgegevens van Ziggo terug, kan je die via een bericht met mij delen? Dan zorgen mijn collega's dat de aanvraag zo snel mogelijk opnieuw uitgevoerd wordt.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Ik denk zelf dat de administratie/ regelsystemen nog niet volledig is en je dus nog even geduld moet hebben misschien kan Telfort je op de hoogte brengen van het hoe en wat met je verhuizing.
Reputatie 7
Badge +7
Hallo ro1001761559, welkom op het forum.

Ik zie dat je aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen op basis van de adresgegevens. Zonder succesvol nummerbehoud wordt je nummer niet geactiveerd. Om die reden zie je dat de SIP gegevens nog leeg zijn. Een collega van mij heeft gisteren contact telefonisch contact gehad met jou over het nummerbehoud en heeft een verzoek doorgezet naar ons leveringsteam om het nummerbehoud opnieuw aan te vragen. In dit verzoek zie ik niet de oude adresgegevens van Ziggo terug, kan je die via een bericht met mij delen? Dan zorgen mijn collega's dat de aanvraag zo snel mogelijk opnieuw uitgevoerd wordt.
Reputatie 7
Badge +7
Hey Maarten, bedankt voor je bericht. Ik heb de informatie doorgezet naar de collega's die het nummerbehoud aanvragen. Zij moeten de aanvraag nog opnieuw gaan indienen. Ik hoop dat er met een paar dagen duidelijkheid is over wanneer je nummer naar Telfort overgezet gaat worden. Als ik de datum heb, dan deel ik die met je!

Reageer