beantwoord

Na verhuizing al 14 dagen geen telefoon.

• 27 maart 2018
  • 8 reacties
  • 307 keer bekeken

5 weken voor mijn verhuisdatum heb ik Telfort op de hoogte gesteld. Dit is verwerkt in het systeem en daar heb ik keurig een mail van ontvangen. Hier stond echter in dat ik mijn toenmalige telefoonnummer zou meenemen. Meteen gebeld dat dit niet mogelijk was omdat ik naar een andere woonplaats, dus kengetal, ging. Dit is veranderd en er zou een nieuw nummer komen. De overzetting stond gepland voor 16 maart. Op 12 maart op het oude adres al afgesloten maar aangezien ik midden in de verhuizing zat heb ik hier geen probleem van gemaakt. Rond deze tijd wel contact gezocht met Telfort of mijn nieuwe nummer al bekend was omdat ik dit bij diverse instanties moet wijzigen. Zou per post komen. Dit is niet gebeurd. Na een aantal telefoontjes (mobiel omdat ik geen vaste lijn meer had!) eindelijk mijn nummer achterhaald.
Op de dag van oplevering keurig mijn oude modem meeverhuisd en aangesloten. TV en internet (bedraad en draadloos) werkte maar de vaste lijn niet. Nu weet ik dat daar iets langer voor nodig kan zijn dus nog geen probleem. Na 2 dagen toch maar weer eens mobiel gebeld. Kon wel 5 dagen duren dus of ik nog even geduld wilde hebben. Ondertussen ben ik 14 dagen verder en heb nog steeds geen vaste lijn.
Diverse medewerkers aan de lijn gehad sommige met enige kennis van zaken maar een aantal weten ook niet waar ze mee bezig zijn. Na diverse keren de resetknop of de herstelknop of beide tegelijk (had ik uiteraard zelf al bedacht en gedaan)ingedrukt te hebben op verzoek van de medewerkers bedacht er iemand dat mijn modem wel kapot zou zijn en er werd een nieuwe gestuurd. Netjes alle kabels overgezet maar nog steeds geen telefoon. Afgelopen vrijdag (na weer de reset vraag) bedacht een medewerker dat er maar een senior (klantmanager) ingeschakeld moest worden want die konden verder in het systeem dat mijn nummer nog steeds niet registreerde. Ondertussen zitten we op dinsdag zonder dat de klantmanager contact heeft opgenomen. Nog steeds geen vaste lijn om te bellen. Ik ben een vrij geduldig type maar zelfs bij mij komt de stoom ondertussen uit mijn oren. Hoe moeilijk kan het zijn!!
Gelukkig is mijn jaarabonnement voorbij dus kan ik per maand opstappen.

Zijn er toevallig forumleden die hier een oplossing voor kunnen aandragen die Telfort zelf kennelijk niet heeft?
icon

Beste antwoord door Deborah 5 april 2018, 20:30

Hi Elsjefiederelsje, ik zie dat je vaste telefoonnummer op 30 maart is geregistreerd. Een collega heeft je hierover al geprobeerd te bellen. Kun je bevestigen dat je telefoonnummer werkt? Ik hoor het graag 😳.
Bekijk reactie

8 reacties

Nog even de aanvulling dat het een Experiabox V10 betreft. Beide Phone poortjes al geprobeerd zijn.
In het modem bij SIP account is het telefoonnummer niet geregistreerd. Bij de telefoontest die je in het modem menu kan uitvoeren gaat mijn toestel wel over.
Reputatie 2
Badge +1
Het lijkt er eerder op dat je telefoon nog niet is aangesloten of de telefoon is defect. Als je jezelf belt krijg je dan de beltoon ? of is de lijn stil ?. Gaat er op het modem een tel. lampje branden als je jezelf opbelt ? De 2e lijn bij de klantenservice kan zien of de telefoonlijn doorloopt tot aan je modem. Een andere kabel of telefoon proberen wil soms ook wel eens helpen.
Als ik mezelf bel hoor ik de in gesprek toon. Als ik met de vaste telefoon wil bellen heb ik ook de in gesprek toon en geen kiestoon. Andere telefoon en andere kabels heb ik er ook al op aangesloten. Helaas allemaal zonder resultaat. Alle lampjes branden groen op het modem.
Reputatie 2
Badge +1
Bel de klantenservice, laat u niet afschepen met resetten etc., maar vraag of ze de lijn willen doormeten en kijken of hij is aangesloten omdat de telefoon nog steeds niet werkt. Dit kan Telfort zelf doen. Is er een storing of nog geen aansluiting, hiervoor is Telfort afhankelijk van derden. Vaak zit daar het probleem. De terugkoppeling van dit soort problemen loopt soms minder soepel en de klant is hier de dupe van. U kunt ook een officiële klacht indienen via de website als u vind niet goed geholpen te worden/zijn.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Elsjefiederelsje, welkom op het forum. Wat ontzettend balen dat je vaste telefoonnummer nog niet werkt 😞. Ik kan me goed voorstellen dat je geduld opraakt. Meestal is een harde reset voldoende om je vaste telefoonnummer te activeren. Ik zie dat je vaste telefoonnummer nog niet werkt, omdat het telefoonnummer nog niet is geregistreerd. Dit had je al ontdekt lees ik terug. Jammer dat het alleen even heeft geduurd voordat die oorzaak duidelijk was. Mijn technische collega's zijn inmiddels op de hoogte en zijn ermee bezig om je vaste telefoonnummer te registreren. Op dit moment kan ik dit proces niet versnellen. Zodra je vaste telefoon werkt dan wil ik je in ieder geval een passende vergoeding aanbieden voor de omstandigheden.

Daarnaast kan ik je via het forum op de hoogte houden of als je vragen hebt kan ik die zoveel mogelijk beantwoorden.
Reputatie 4
Badge +6
Hi Elsjefiederelsje, ik zie dat je vaste telefoonnummer op 30 maart is geregistreerd. Een collega heeft je hierover al geprobeerd te bellen. Kun je bevestigen dat je telefoonnummer werkt? Ik hoor het graag 😳.
KPN heeft iets veranderd in het netwerk. Na 3 weken eindelijk telefoon.
Wel de kanttekening dat bij de 2de lijn van Telfort al bekend was dat er een probleem lag aan de KPN kant maar dat hier een week niets mee gedaan is.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Elsjefiederelsje, soms is de oorzaak al duidelijk alleen laat de oplossing nog even op zich wachten. Aangezien drie weken lang geen telefoon wel erg lang is, kan ik het hopelijk een beetje goedmaken. Is het een idee om je extra bundel 'Bellen Onbeperkt Vast' 3 maanden gratis aan te zetten?

Reageer