beantwoord

Na update van glasvezel kastje en Experia V10a geen telefoon meer

  • 1 april 2019
  • 5 reacties
  • 376 keer bekeken

Afgelopen donderdag is onze internet/tv/telefonie afgesloten, vanwege de overstap naar een nieuw glasvezel kastje (en Experia V10a), op initiatief van Telfort.
Na veel bellen is er eindelijk een monteur op zaterdag langs geweest om alles te installeren: internet en tv doen het nu. Telefoon nog niet, dat had iets meer tijd nodig.
Vandaag nog steeds geen telefoon. Al 2x gebeld met Telfort maar kom niets verder. Modem ook al 2x gereset. Vanmiddag medewerker gesproken die het probleem escalleert naar een andere afdeling. Dat zou nummer 1 ook doen vanochtend. Geen toezegging over wanneer het weer gaat werken.
Ik heb 2 telefoonnummers en dus ook 2 lijnen. De Experia box heeft slechts 1 aansluiting. Een nieuwe Experia box V10 (oud model) met 2 aansluitingen is onderweg (of niet, afhankelijk van wie ik spreek).
We zijn nu enkele dagen verder en er is nog geen enkele toezegging gedaan wanneer onze telefoon het weer gaat doen. Ik wil graag zo snel mogelijk 1 nummer weer bereikbaar hebben, en daarna , met ene nieuw modem, beide lijnen.
Ik heb het idee of ik aan het lijntje wordt gehouden. Heb gevraagd naar iemand die me wel kan helpen (2e lijn) maar die is er niet.

Kan ik via deze weg hulp krijgen?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 10 april 2019, 10:11

Hi @appletree, ik ben blij om te horen dat alles weer werkt nu, met het nieuwe modem! Je mag de V10a met deze gegevens aan ons terugsturen 🙂 Ik kijk ook graag naar de mogelijkheden voor een compensatie. Ik stuur je er een privébericht over.
Bekijk reactie

5 reacties

Aanvulling: vandaag weer gebeld - mijn vraag is doorgezet naar een super-nerd op een andere afdeling. Dia gaf al aan dat Guideon de afmelding niet goed heeft gedaan en daar hangt het op. Nu afwachten hoe snel het wordt opgelost, kan tot 5 werkdagen duren werd me gezegd.

Heb tevens een mail gekregen hoe ik in mijn modem zelf het juiste nummer kan instellen, zodat mijn telefoon het straks doet.
Helaas werkt het niet, de instructie heeft het over:
3. Klik op "VoIP"
4. Zet, bij 'Telefoon2 Binding' dezelfde vinkjes bij 'Inkomend' als die bij 'Telefoon1 Binding' staan
5. Selecteer bij 'Uitgaand' dezelfde SIP optie als bij 'Telefoon1 Binding'
6. Klik op "Toepassen" bij 'Telefoon2 Binding'

Ik heb in mijn menu geen VOIP staan, wel Telephony. Onder het tabje 'Phone device' staat alleen Phone 1 met incoming number: answer all. Ik kan geen Phone 2 kiezen of toevoegen. Klik ik op 'Edit' dan kan ik incoming number niet wijzigen. (ik wil graag 1 specifiek nummer laten werken)
Tevens constateer ik dat de interface van het modem erg traag werkt, moet vaak meer dan 20 sec wachten voordat er iets op het scherm verandert.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @appletree, wat rot dat de overstap naar de nieuwe glasvezelverbinding niet zo vloeiend verliep. Ik kan me voorstellen dat dat niet is hoe je het voor je zag. Ik ben wel blij om te horen dat de monteur zaterdag is geweest en -bijna- alles in orde heeft gemaakt. Alleen de vaste telefoon dus nog.

Ik heb wel goed nieuws voor je gelukkig: Allereerst omdat ik zie dat de specialisten er al mee bezig zijn geweest, om te zorgen dat je vaste telefoonnummer het weer gaat doen. Met een beetje geluk is dat morgen al. Ik hou het voor je in de gaten, zo gauw ik nieuws voor je heb, laat ik het je weten.

En ten tweede ook goed nieuws, omdat ik zie dat het nieuwe modem verstuurd is - een v10, die twee telefoonpoorten heeft. Deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen, zo snel mogelijk thuis. Laat je weten wanneer je deze ontvangen hebt, en of alles daarmee is gelukt?
Reputatie 8
Badge +9
@appletree ik hoop dat het een goed teken is, dat ik nog geen nieuwe reactie van je heb gehad. Ik zie dat de verbinding op 2 april klaar voor gebruik gemaakt is, dat is fijn. Hoe staat het er nu voor, is alles gelukt met de telefoon? En heb je het nieuwe modem intussen al ontvangen? Ik hoor het graag als ik iets voor je kan doen.
Hallo @Alexandra - Telfort inmiddels is het V10 modem afgelopen week ontvangen en aangesloten. Beide telefoons werken nu weer naar behoren. Bedankt voor het volgen.

Bijelkaar een week geen telefoon gehad (2 nummers) en 2-3 dagen dagen geen internet en televisie. Daarnaast 5 euro extra beltegoed bijgekocht. Hoe kan dit vergoed worden?
Kan ik het overgebeleven experia V10a terug sturen? (adres? )

groet appletree
Reputatie 8
Badge +9
Hi @appletree, ik ben blij om te horen dat alles weer werkt nu, met het nieuwe modem! Je mag de V10a met deze gegevens aan ons terugsturen 🙂 Ik kijk ook graag naar de mogelijkheden voor een compensatie. Ik stuur je er een privébericht over.

Reageer