beantwoord

Na overstap geen vaste telefoon


Co2
Reputatie 1
  • Co2
  • Starter
  • 5 reacties
Hallo,
Vandaag is bij mijn internet en bellen opgeleverd. Internet werkt wel maar geen telefoon. Harde reset helpt ook niets. Als ik het nummer bel krijg ik ?
In mijn telfort staat het nummer trouwens ook niet vermeld.
Iemand nog een idee/tip?
Ps, mijn ouder zitten overigens al 3 week zonder en telefoon ivm overstap naar telfort. Het zou dus wel mooi zijn dat het gaat werken.
icon

Beste antwoord door Co2 13 februari 2018, 20:38

Hallo Wieger,

Alle gegevens zijn nu zichtbaar.

Christiaan

Bekijk reactie

9 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Co2, na je bericht hier op het forum heb je ook nog contact gehad met onze klantenservice. In dit gesprek zijn de instellingen voor telefonie nogmaals naar je modem gestuurd. Aan onze kant zien we je nummer online komen. Heb je de telefoon op poort nummer 1 van de Experiabox aangesloten? Zo ja, dan kan je het volgende nog proberen. Al moet je hiervoor wel bij het modem zijn.

-Log in het modem in via http://192.168.2.254 met admin en 1234
-Ga naar VOIP
-Ga naar Account Mapping
-Zet het telefoonnummer op poort 2
-Sluit de telefoonkabel op poort 2 aan.
-Bel naar dit nummer.

Als dat niet werkt, dan lijkt het er sterk op dat het modem vervangen moet worden. Dan is de telefoniepoort niet in orde. Ik hoor graag je of dit verbetering heeft geboden.
Co2
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Bedankt voor je antwoord. Net klaar met bellen naar Telfort en na een paar keer een consult op de achter grond kan er weer gebeld worden.
Vreemde is alleen dat ik het nummer, en ook het email adres, niet zie in Mijn Telfort en ook geen instellingen kan doen.

Christiaan
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Christiaan, dat hangt samen met het activeren van je abonnement. Mijn Telfort laat dan nog niet alle gegevens zien. Heb je met je inlogpoging op 10 februari wel alles terug kunnen vinden?
Babylonia
Reputatie 8
Wieger - Telfort schreef:

-Log in het modem in via http://192.168.1.1 met admin en 1234


Welk Telfort modem gebruikt http://192.168.1.1 ???

Zowel Experia Box V8 als V10 gebruiken standaard http://192.168.2.254
Co2
Reputatie 1
Hallo Wieger,

Alle gegevens zijn nu zichtbaar.

Christiaan
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Babylonia schreef:

Wieger - Telfort schreef:

-Log in het modem in via http://192.168.1.1 met admin en 1234


Welk Telfort modem gebruikt http://192.168.1.1 ???

Zowel Experia Box V8 als V10 gebruiken standaard http://192.168.2.254



De Zyxel
Babylonia
Reputatie 8
Dat zou dan heel apart zijn.

Co2 schreef:

Vandaag is bij mijn internet en bellen opgeleverd.


Voor nieuwe abonnementen worden alleen de eerdere modellen Experia Boxen geleverd.
De ZyXEL (althans het P-2812HNU-F1 model) wordt allang niet meer geleverd bij nieuwe abonnementen.

Is Telfort dan overgestapt naar andere (nieuwe) modellen modem/routers?
(Kan het me voorstellen, omdat die Experia Boxen, althans V10 op dit moment problemen geeft).
Ben ik wel benieuwd welke type ZyXEL modem er nu dan uitgeleverd zou zijn ?
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
De ZyXEL P-2812 heeft als webadres 192.168.1.254.
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Babylonia, Enterprise. Jullie hebben helemaal gelijk. Ik was hier in verwarring. Heb mijn reactie daarom gelijk even aangepast. :8

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)